Universele VPN Clients op computer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Topicstarter
Dag tweakers,

Momenteel zit ik met steeds meer klanten waarmee we een VPN kunnen opzetten om hen te kunnen helpen in geval van een storing. Nu heb ik in Windows al een heel aantal VPN's draaien, maar de lijst wordt steeds groter, en erger mij aan de windows client, waarbij elke geconfigureerde VPN boven aan de lijst komt bij het verbinden met de WiFi netwerken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dLaYbvuxeLOUm_sGevzifG_dSDI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lsilZNPu2aX6zIcdvNyX9Jep.png?f=user_large

Nu heb ik een nieuwe laptop gekocht en wilde deze eens beter gaan inrichten. Op google vind ik nergens hoe je deze VPN netwerken in dit menu kan uitschakelen, dus ging ik op zoek naar een universele VPN client. Ik heb nu een aantal trial pakketten gedownload, maar heb nog een een gevonden die diverse netwerken goed aan kan. L2TP met sleutel, certificaat, Cisco, draytec, unifi enz..

Heeft iemand een idee van een universeel pakket waarmee ik diverse verbindingen bij klanten kan maken. (niet tegelijk natuurlijk). Of hoe je die VPN's boven aan de lijst met de Wifi-netwerken weg haalt?

Dank voor jullie hulp!

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10 19:57
Als je ook de vpn servers beheert bij de klanten kun je overstappen op openvpn.

Is voor elk platform wel een cliënt en server. Zo kan je de openvpn client op je laptop gebruiken ipv de ingebouwde VPN client van Windows.

Wireguard zou nog een alternatief kunnen zijn maar is wat nieuwer en mogelijk past het niet voor je doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vrij makkelijk te doen, heb het ooit zelf zo gedaan met een batch file:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
@echo off
echo Connecten naar VPN
rasdial "<VPN Naam>" gebruikersnaam wachtwoord

echo Start RDP sessie
"bestandsnaam.rdp"

echo Klaar - disconnect de VPN
rasdial "<VPN Naam>" /disconnect

Volgens mij kan je tegenwoordig in ieder fatsoenlijke RDP Manager wel instellen om een batch script te laden voordat je gaat connecten naar de RDP sessie, ergo dus vooraf een rasdial doen.

-edit-
Zie net dat dit niet het antwoord op jouw vraag is dus never mind.... Toch kan je wel met batch files hetzelfde creeeren en dan een werkbalk in je taskbar zetten met daarin al die batch files zodat je in batchfile1.cmd connectie legt met de vpn van Klant1 en gelijk RDP't naar de management computer, voor batchfile2.cmd naar Klant2, etc...etc.. Dan hoef je alleen je werkbalk aan te klikken en die veranderd qua menustructuur niet (tenzij je de desktop.ini verwijderd).

[ Voor 33% gewijzigd door Enforcer op 08-01-2021 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki

Looki

Topicstarter
Pikkemans schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:21:
Als je ook de vpn servers beheert bij de klanten kun je overstappen op openvpn.

Is voor elk platform wel een cliënt en server. Zo kan je de openvpn client op je laptop gebruiken ipv de ingebouwde VPN client van Windows.

Wireguard zou nog een alternatief kunnen zijn maar is wat nieuwer en mogelijk past het niet voor je doel.
Dis zou een mooie optie zijn, wij zijn alleen geen IT bedrijf en hebben dus geen servers draaien. Alle VPN's worden vanuit de router/gateway/firewall geregeld. Wij moeten alleen bij alle apparatuur in het betreffende VLAN kunnen komen.

Wireguard ziet er erg ingewikkeld uit. Wil eigenlijk een eenvoudige client hebben met een GUI, zodat ik gewoon snel een klant kan aanklikken. Het punt is namelijk dat wij de eerste weken 3x inloggen en daarna misschien maar 1x per 2 jaar voor een wijziging of aanpassing in het systeem. Als ik al die tekstcommando's moet gaan onthouden wordt het lastig. Daarin werk Windows op zich wel weer prima.
Enforcer schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:25:
Vrij makkelijk te doen, heb het ooit zelf zo gedaan met een batch file:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
@echo off
echo Connecten naar VPN
rasdial "<VPN Naam>" gebruikersnaam wachtwoord

echo Start RDP sessie
"bestandsnaam.rdp"

echo Klaar - disconnect de VPN
rasdial "<VPN Naam>" /disconnect

Volgens mij kan je tegenwoordig in ieder fatsoenlijke RDP Manager wel instellen om een batch script te laden voordat je gaat connecten naar de RDP sessie, ergo dus vooraf een rasdial doen.
Dit ziet er handig uit om een server connectie op te bouwen. Nu blijft het dat ik geen server op locatie heb maar apparatuur met een IP-interface. Ook moet ik nog steeds de verbindingen opbouwen met een windows VPN, waardoor deze weer in de lijst komt te staan.. Erg moeilijk allemaal om iets goeds hiervoor te vinden.. |:(

Iemand anders nog een idee?

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:51
Global vpn cliënt van SonicWall gebruik ik voor onze SonicWalls bij klanten.

Zit nu op 90+ items gok ik en kan ze op basis van naam en ip vinden.
Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki

Looki

Topicstarter
Mektheb schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 23:10:
Global vpn cliënt van SonicWall gebruik ik voor onze SonicWalls bij klanten.

Zit nu op 90+ items gok ik en kan ze op basis van naam en ip vinden.
Werkt perfect.
Het lijkt er alleen op dat je hierbij ook de server moet kunnen inrichten met de VPN. ik zoek een VPN zoals windows in zich heeft, alleen dan zonder al die lijsten die ik door moet scrollen als ik met een wifi netwerk wil connecten. Het probleem is dat de ene keer een klant een keer een Synology heeft draaien waar ik een VPN op kan krijgen, De andere keer is het een Draytek router, dan weer een unifi systeem. Wij zijn geen ICT partij en krijgen dit dan ook altijd aangeleverd. Maar ik wil wel graag op afstand bij de door ons geleverde apparatuur kunnen.

Iemand die een register tweak weet om deze VPN's list bij de WiFi lijsten weg te krijgen?

Pagina: 1