Drie monitoren op 1 VGA en 1 HDMI aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Bliek
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-11-2024
Wie kan mij advies geven?
Ik heb een desktop met 1 VGA uitgang en 1 HDMI uitgang.

Nu heb ik 3 monitor staan en ben aan het experimenteren geweest hoe ik ze kan aansluiten.
2 Monitor zijn van de zaak en zijn splinter nieuw. Deze zijn voorzien van een HDMI input, DP en USB poorten.

Doordat mijn desktop maar 1 HDMI uitgang heeft kan ik maar 1 scherm hierop aansluiten. Ik heb getracht om met een HDMI splitter te werken. Dan krijg ik alleen op beide schermen hetzelfde beeld te zien. Dit levert niet het gewenste effect op, omdat ik de schermen wil uitbreiden.

Vervolgens heb ik mijn oude scherm gepakt maar deze heeft een VGA uitgang en geen HDMI o.i.d. Mijn desktop heeft een VGA poort dus ik dacht, dan sluit ik deze aan maar ook dan krijg ik géén beeld te zien.

Uiteindelijk nog een HDMI-VGA adapter aangeschaft om te kijken of ik een signaal op de nieuwe monitor krijg, maar ook helaas géén beeld.

Weet iemand hoe ik het toch voor elkaar kan krijgen om mijn schermen uit te breiden?
Mooiste zou zijn op de nieuwe schermen uiteraard. Moet ik dan een DP-DP kabel tussen de schermen plaatsen?

Bvd

[ Voor 75% gewijzigd door E.Bliek op 08-01-2021 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:27
Meest snelle oplossing is een losse videokaart in je pc.
Dan heb je moderne aansluitopties zoals displayport en hdmi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

E.Bliek schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:02:
Wie kan mij advies geven?

Nu heb ik 3 monitor staan en ben aan het experimenteren geweest hoe ik ze kan aansluiten.
2 Monitor zijn van de zaak en zijn splinter nieuw. Deze zijn voorzien van een HDMI input, DP en USB poorten.

Doordat mijn desktop maar 1 HDMI uitgang heeft kan ik maar 1 scherm hierop aansluiten. Ik heb getracht om met een HDMI splitter te werken. Dan krijg ik alleen op beide schermen hetzelfde beeld te zien. Dit levert niet het gewenste effect op, omdat ik de schermen wil uitbreiden.

Vervolgens heb ik mijn oude scherm gepakt maar deze heeft een VGA uitgang en geen HDMI o.i.d. Mijn desktop heeft een VGA poort dus ik dacht, dan sluit ik deze aan maar ook dan krijg ik géén beeld te zien.

Uiteindelijk nog een HDMI-VGA adapter aangeschaft om te kijken of ik een signaal op de nieuwe monitor krijg, maar ook helaas géén beeld.

Weet iemand hoe ik het toch voor elkaar kan krijgen om mijn schermen uit te breiden?
Mooiste zou zijn op de nieuwe schermen uiteraard. Moet ik dan een DP-DP kabel tussen de schermen plaatsen?

Bvd
toon volledige bericht
Open je eigen topic met alle details. Tien tegen één dat die VGA onboard is, en dat die is uitgeschakeld doordat er een videokaart in je pc zit, of dat 'ie uit staat omdat er geen geïntegreerde GPU in je CPU zit.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Bliek
Hoe kan ik erachter komen of de video kaart aan/uit staat? Stel dat ik een andere video kaart zou aanschaffen, wat voor kaart zou je me adviseren en kan ik die zelf installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:47

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

E.Bliek schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:26:
Hoe kan ik erachter komen of de video kaart aan/uit staat? Stel dat ik een andere video kaart zou aanschaffen, wat voor kaart zou je me adviseren en kan ik die zelf installeren?
Maak eens een foto van de achterkant van je PC. Dan is het iets makkelijker om te beoordelen wat je nu al wel en nog niet hebt

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
E.Bliek schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:26:
Ook graag je huidige processor, moederbord, kast en voeding vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Bliek
Zie bijgevoegde foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-J7OnGrlZzG5VHv1ESjKdhVBF8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U8rBkpRT4CNUjPiNd64xunMM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
Het enige wat ik hieruit kan opmaken is dat er een losse grafische kaart in zit. Type onbekend.
VGA, DVI en HDMI aansluiting.
Op het moederbord VGA en DVI aansluiting

We willen je graag helpen maar daarvoor moeten we wel weten wat je hebt.

- Processor, om te bepalen of er er een interne videokaart in zit.
- Grafische kaart. om te bepalen wat je nu hebt en wat een betaalbaar alternatief is.
- Voeding. Om te weten wat er in kan qua vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:31
Lees met Speccy of CPU-Z uit welke onderdelen in het systeem zitten en dan met name cpu, moederbord en videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-04 11:14

DirtyBird

Praktiserend denker

Als je monitoren video uitgangen hebben kun je wellicht daisy-chainen.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:25
DirtyBird schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:22:
Als je monitoren video uitgangen hebben kun je wellicht daisy-chainen.
Dat kan normaal gesproken alleen bij gebruik van DisplayPort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kilomeester
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-02-2024
E.Bliek schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:02:
(...)
Misschien mis ik iets hoor, maar dit systeem heeft toch in totaal 2x VGA, 2x HDMI en 2x DVI? (Namelijk 1x alle drie op mobo, en 1x alle drie op losse grafische kaart.)

Kan zijn dat sommige van die poorten het niet lijken te doen, maar omdat op de foto helemaal geen enkele monitor is aangesloten zou ik wel benieuwd zijn naar waar TS zijn kabeltjes tot nu toe in heeft proberen te prikken en wanneer wat wel en niet werkte.

Specs natuurlijk altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CROSSLINK
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-04 12:55
Mee eens Kilomeester, als de juiste drivers voor de grafische kaart zijn geinstalleerd dan zou je op dit systeem toch 3 monitoren moeten kunnen aansluiten? DVI is via converter(kabel) makkelijk om te zetten naar HDMI en dan heb je dus 2xHDMI en VGA voor de oude monitor. Als het niet lukt met Speccy software om de grafische chip te achterhalen, dan even de kast openschroeven en foto maken. Bij fabrikant zijn doorgaans de jiuiste drivers te downloaden. De standaard windows drivers bieden meestal niet alle mogelijkheden van de hardware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:55

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

D-dark schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:53:
Het enige wat ik hieruit kan opmaken is dat er een losse grafische kaart in zit. Type onbekend.
VGA, DVI en HDMI aansluiting.
Op het moederbord VGA en DVI aansluiting

We willen je graag helpen maar daarvoor moeten we wel weten wat je hebt.

- Processor, om te bepalen of er er een interne videokaart in zit.
- Grafische kaart. om te bepalen wat je nu hebt en wat een betaalbaar alternatief is.
- Voeding. Om te weten wat er in kan qua vermogen.
Als ik goed zien zit er onder de dvi van het mobo ook nog een HDMI.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kilomeester
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-02-2024
CROSSLINK schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:27:
Mee eens Kilomeester, als de juiste drivers voor de grafische kaart zijn geinstalleerd dan zou je op dit systeem toch 3 monitoren moeten kunnen aansluiten?
Zes zelfs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Je kunt inderdaad zes monitoren aansluiten. Alleen zal er eerst duidelijk moeten worden wat de exacte specificaties van het systeem zijn om iets te kunnen zeggen welke van die zes daadwerkelijk beeld kunnen gaan geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerWilco2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-02 15:40
Cheezus schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:41:
Je kunt inderdaad zes monitoren aansluiten. Alleen zal er eerst duidelijk moeten worden wat de exacte specificaties van het systeem zijn om iets te kunnen zeggen welke van die zes daadwerkelijk beeld kunnen gaan geven..
Precies. Dat de aansluitingen er zitten wil niet zeggen dat ze ook wat doen.
Als de CPU geen APU heeft, dan doen de aansluitingen op het moederbord niks.
En of de losse videokaart drie monitoren aan kan sturen op de drie uitgangen, hangt van de hoeveelheid VRAM en de GPU af.

Daisychainen kan volgens mij alleen met Display Port (en DP over USB-C/Thunderbolt).

We zullen eerst veel meer detail moeten weten van deze computer voordat we advies kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:20

FreakNL

Well do ya punk?

Welke VGA heb je gebruikt? Die op je mobo of die op je kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Bliek
Bedankt voor de reacties tot zover.ik heb even het e.e.a. opgezocht. Zie bijgevoegde fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Bliek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZIKI64ZswYI_FzBqeNecZUF91E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8z8EaP8X251cR86pnqnt5fF3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/99uOb9Crv_BWcjVTLMacjxRKBzo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gn6bnc9BpbjTy9OmS8bqYzMA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Bliek
Wellicht heeft dit meer inzicht. Ik heb geprobeerd om de HDMI poort onder aan te sluiten en een HDMI aan te sluiten op het middenstuk van de kast maar daar krijg ik op geen enkele mogelijkheid beeld vanaf. Alles Drivers zijn geüpdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
De processor heeft een ingebouwde videochip
Intel HD Graphics 2500
Die kan je evt in de bios activeren.

Dat zou dan genoeg aansluitingen moeten opleveren voor je monitoren.

Verder is het helaas niet meer rendabel / economisch verantwoord om je pc te verbeteren met een nieuwe grafische kaart.

[ Voor 48% gewijzigd door D-dark op 11-01-2021 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:25
Je GT610 videokaart kan maximaal twee uitgangen tegelijk aansturen. De uitgangen van je moederbord zul je zoals @D-dark aangeeft pas kunnen gebruiken als je die expliciet inschakelt in de bios (Peripherals -> Internal Graphics omzetten van Auto naar Enabled), want standaard worden ze uitgezet als je een aparte videokaart gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Bliek
oké top, beda je voor jullie hulp. Hebben jullie misschien een instructie o.i.d. hoe ik dan kan aanpassen in de Bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.Bliek
inmiddels is het gelukt. beide schermen doen het en alles werkt perfect. Bedankt Nielson en D-Dark
Pagina: 1