Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen6500
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-03 20:48
Hoi allen,
Excuseer mocht ik deze post op een verkeerde plaats hebben gezet.

Ik zit met het volgende probleem:
We hebben een HP Officejet4500 die verbonden is op ons thuis netwerk (bekabeld).

Deze printer staat hier al geruime tijd, en heeft altijd correct en goed gewerkt.
Tot nu (of héél recent):

Bij het printen van documenten (PDF, word, ... ) vanaf onze Samsung Android gsm's (Samsung A50, Samsung S7 en Samsung S20 FE) wordt het document geprint, maar steeds met een "spookbeeld" waardoor teksten en afbeeldingen wazig worden.

Bij het printen vanaf laptop(s) die aan het netwerk hangen gaat het wel goed.
Ook bij het kopiëren komt de tekst op papier zoals op het origineel.

Hierdoor zijn we vrij zeker dat er hardwarematig niets mis is met het toestel, maar dat het eerder in de aansturing zit vanuit onze smartphones.

Dit heeft echter altijd correct gewerkt, en zelf hebben we maar enkele wijzigingen kunnen opmerken sinds de laatste correcte print (29/12) en vandaag:

Mijn echtgenote heeft haar nieuwe smartphone in gebruik genomen (overstap van S7 naar S20) én er werd een nieuwe inktcartridge geplaatst (hoewel ik denk dat dit nog voor 29/12 was).

We hebben voor de zekerheid geprobeerd met nog twee nieuwe (zwart en kleur) cartridges te plaatsen, zonder succes.
Indien ik een zwart wit document afprint vanop de smartphone, met enkel de zwart cartridge geplaatst, hebben we geen last van een spookbeeld.

We hebben de HP print plugins op de smartphone(s) verwijderd en opnieuw geïnstalleerd...

Ben een beetje op het eind van mijn "solving skills". Wat kan ik nog proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:58

Zorian

What the fox?

En wat als je de hp spullen van je telefoon afhaalt en de standaard Android/Samsung print plugin gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen6500
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-03 20:48
Zorian schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:46:
En wat als je de hp spullen van je telefoon afhaalt en de standaard Android/Samsung print plugin gebruikt?
Hey Zorian,
Dat hadden we inderdaad ook al geprobeerd....

Meestal konden we de printer dan niet vinden, en als ik hem dan toch is zag staan in de beschikbare printers lijst, was het afdrukresultaat idem.

Momenteel hebben we het opgelost door de kleurencartridge eruit te halen. Meeste wat we nodig hebben is toch zwart/Wit.
Op termijn zullen we hem vervangen denk ik...

Dank voor het meedenken !