Twee radiatoren in mATX case

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Beste Tweakers,

Mijn huidige systeem heeft een pricewatch: NZXT Kraken X63 als front intake.

Er komt binnenkort een Gigabyte Waterforce 240MM Hybrid bij, ik zal daar sowieso een nieuwe case voor moeten kopen.

Mijn vraag: Ik ga sowieso voor een top rad exhaust en front rad intake, maar gaat het ook maar een bal uitmaken welke ik waar plaats? Voor de looks lijkt mij CPU rad bovenin en GPU rad voorin het mooiste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:59

jgj82

Ja, maar = nee

Ja dat maakt uit! Welke loop heeft de meeste warmte te wisselen? Ik gok de GPU, dus dan mag die boven als exhaust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
Is het dan ook niet beter om front exhaust te doen? Het idee van waterkoeling is juist om de warmte uit de kast te halen, met front rad intake ga je alsnog alle warmte de kast inblazen.

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
TeXiCiTy schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:24:
Is het dan ook niet beter om front exhaust te doen? Het idee van waterkoeling is juist om de warmte uit de kast te halen, met front rad intake ga je alsnog alle warmte de kast inblazen.
Ik wil dit eigenlijk allemaal kwijt in een Lian Li 011 Dynamic Mini (onderin dan ook 2 of 3 intakes), alleen er is nergens een 750+ watt SFX te krijgen.

Mijn tweede optie is een Cooler Master Silencio S400, daar passen ondanks de kleine form factor toch 2 radiatoren in, 280mm moet dan wel voorin.

[ Voor 17% gewijzigd door Jackson6 op 10-01-2021 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
Alleen maar exhaust gaan de fans niet leuk vinden inderdaad als de kast verder potdicht is. Als er voor de rest genoeg openingen en kieren zijn om alle uitgeblazen lucht ook te kunnen verversen dan moet het wel kunnen werken.
Met een kast op onderdruk zal je wel wat meer stof verzamelen.

Qua hardware scheelt het niks, dus ik zou zeggen probeer exhaust en intake allebei een keer. Ik ben wel benieuwd wat het in de praktijk doet. Elk voordeel heb z'n nadeel.
Maar terugkomend op de originele vraag, ik zou net zoals jgj82 al zegt, de grootste verbruiker sowieso als exhaust pakken.

[ Voor 11% gewijzigd door TeXiCiTy op 10-01-2021 13:11 ]

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
TeXiCiTy schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:10:
Alleen maar exhaust gaan de fans niet leuk vinden inderdaad als de kast verder potdicht is. Als er voor de rest genoeg openingen en kieren zijn om alle uitgeblazen lucht ook te kunnen verversen dan moet het wel kunnen werken.
Met een kast op onderdruk zal je wel wat meer stof verzamelen.

Qua hardware scheelt het niks, dus ik zou zeggen probeer exhaust en intake allebei een keer. Ik ben wel benieuwd wat het in de praktijk doet. Elk voordeel heb z'n nadeel.
Maar terugkomend op de originele vraag, ik zou net zoals jgj82 al zegt, de grootste verbruiker sowieso als exhaust pakken.
Ik zal het gaan proberen, het ziet er nu naar uit dat er een Silencio S400 komt, dan komt de 280MM CPU rad voorin als intake, en de GPU 240mm rad bovein als exhaust. Het lijkt mij de meest logische optie.

Eerst maar eens wachten op die kaart, duurt lang allemaal :P
Pagina: 1