Playstation 4 schoonmaken met een compressor?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Hallo medetweakers,

Ik wil graag mijn ps4 schoonmaken, ik heb in gedachte om naar een autozaak te gaan en daar de compressor gebruiken. Dan zou ik theoretisch gezien erg goed schoon kunnen maken. Ben erg benieuwd naar jullie gedachtes?

Als dit een goed\slecht idee is, hoor ik het graag van jullie.

Hamoudi95

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:58
Als 'ie het na afloop niet meer hoeft te doen, dan kan je dat zeker overwegen. Verder lijkt het me nogal drastisch, waarom lijkt jou dat een goed idee?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 617899

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 617899 op 08-05-2021 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
Hahn schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:29:
Als 'ie het na afloop niet meer hoeft te doen, dan kan je dat zeker overwegen. Verder lijkt het me nogal drastisch, waarom lijkt jou dat een goed idee?
Ik denk dat de compressor wel veel kracht heeft, waardoor het makkelijker is om het stof weg te halen. Als ik voorzichtig schoonmaak, zal dat geen probleem zijn? Of onderschat ik het?

Hamoudi95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
Anoniem: 617899 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:34:
[...]

Heb het met een huis tuin en keuken compressor gedaan. Wel zachtjes en van een afstand. Je moet natuurlijk niet op volle kracht al die lucht door je PS4 willen boeren. :+
Nee ik zal zeker met volle kracht gebruiken, maar zal het prima verlopen als ik voorzichtig doe? Of zit er echt teveel kracht?

Hamoudi95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:58
Hamoudi1995 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:38:
[...]

Ik denk dat de compressor wel veel kracht heeft, waardoor het makkelijker is om het stof weg te halen. Als ik voorzichtig schoonmaak, zal dat geen probleem zijn? Of onderschat ik het?
Heb je het zonder compressor al geprobeerd? Volgens mij kan je thuis met een blaasbalg, of desnoods even zelf blazen, 'm goed genoeg schoonmaken, zonder het risico te lopen dat je 'm kapot blaast. Scheelt je nog een rit naar de autozaak ook ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hamoudi1995 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:26:
Hallo medetweakers,

Ik wil graag mijn ps4 schoonmaken, ik heb in gedachte om naar een autozaak te gaan en daar de compressor gebruiken. Dan zou ik theoretisch gezien erg goed schoon kunnen maken. Ben erg benieuwd naar jullie gedachtes?

Als dit een goed\slecht idee is, hoor ik het graag van jullie.
Vraag je jezelf ook af of die autozaak nu op jou zit te wachten met je PS4 in deze corona tijd ...

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:38

MsG

Forumzwerver

Zorg in ieder geval dat je ventilatoren tegenhoudt. Deze werken als spanningsgeneratoren zodra je ze enorm laat draaien door iets externs, a la een windturbine. Dat werkt ongevraagd een stroom op naar het moederbord toe. Een beetje beveiliging zit daar vaak wel op gelukkig, maar ik zou toch de ventilatoren tegenhouden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-05 08:45

thorgal21

Forum Noob

Bij de Action kan je bussen met perslucht kopen, lijkt mij iets veiliger dan een compressor van een autogarage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 01:31
thorgal21 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:44:
Bij de Action kan je bussen met perslucht kopen, lijkt mij iets veiliger dan een compressor van een autogarage.
Dit is inderdaad wel de betere optie.
Mede omdat de compressor lucht vaak ook vervuild is met vocht en olie.

Ik heb in het verleden wel pc's uitgeblazen met de compressor en dat ging op zich wel goed. Maar let er wel mee op. Ventilatoren stilhouden. Niet te dicht bij komen met de nozzle, voordat je componenten eraf blaast (met name smd elco's zijn mechanisch niet heel sterk).

En voordat je met het moederbord in een plastic tas door de stad fiets, denk even na over ESD bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
Hahn schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:40:
[...]

Heb je het zonder compressor al geprobeerd? Volgens mij kan je thuis met een blaasbalg, of desnoods even zelf blazen, 'm goed genoeg schoonmaken, zonder het risico te lopen dat je 'm kapot blaast. Scheelt je nog een rit naar de autozaak ook ;)
Ik heb zelf geen blaasbalg of dergelijke.

Hamoudi95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
redfoxert schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:43:
[...]

Vraag je jezelf ook af of die autozaak nu op jou zit te wachten met je PS4 in deze corona tijd ...
Ik heb de autozaak gebeld, hij vond het prima.

Hamoudi95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
MsG schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:43:
Zorg in ieder geval dat je ventilatoren tegenhoudt. Deze werken als spanningsgeneratoren zodra je ze enorm laat draaien door iets externs, a la een windturbine. Dat werkt ongevraagd een stroom op naar het moederbord toe. Een beetje beveiliging zit daar vaak wel op gelukkig, maar ik zou toch de ventilatoren tegenhouden.
Ik zal de ventilatoren tegenhouden, ik zag zo’n filmpje op YT. Bedankt voor je info, ben bang dat de beveiliging niet genoeg is.

Hamoudi95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
thorgal21 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:44:
Er zijn zoveel persluchbussen, welke is nu goed? Er zitten vast minder goede tussen.

Hamoudi95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamoudi1995
timberleek schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:50:
[...]

Dit is inderdaad wel de betere optie.
Mede omdat de compressor lucht vaak ook vervuild is met vocht en olie.

Ik heb in het verleden wel pc's uitgeblazen met de compressor en dat ging op zich wel goed. Maar let er wel mee op. Ventilatoren stilhouden. Niet te dicht bij komen met de nozzle, voordat je componenten eraf blaast (met name smd elco's zijn mechanisch niet heel sterk).

En voordat je met het moederbord in een plastic tas door de stad fiets, denk even na over ESD bescherming.
Ik had ook ooit mijn PC schoongemaakt, had geen problemen mee. Als ik de ventilatoren tegenhoud, dan is alles goed? Of moet ik nog ergens rekening meehouden?

Hamoudi95

Pagina: 1