Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +19Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 12:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Even een positief topic. In overleg met @ZieMaar!

Merk dat het vrij makkelijk is om in deze tijden, met al het slechte nieuws dat op ons af komt, vrij makkelijk is om overal het negatieve van in te zien. Work from home wordt live at the office; een uitlaatklep mist een beetje. Kort gezegd; hoe komen we de dag door?

Ben zelf ook een beetje vatbaar voor dat soort gedachten, dus ben mezelf een beetje een schop onder de kont aan het geven, en de laatste tijd wat dingen aan het doen die ik normaal gesproken niet zou doen.

Uiteraard binnen alle maatregelen, zonder risico. Kleine dingen wellicht, maar je moet iets.

Dus ik dacht; waarom proberen we elkaar hier ook niet een beetje de goed richting in te helpen?
Nog mooier; je kunt ook een ondernemer een beetje uit de brand helpen!

Paar dingen die ik kon waarderen:
- Flesje wijn gepakt, stukje kaas, stukje brood, en gewoon even in het zonnetje gaan zitten. Stelt niks voor, kost niks, maar even een ander uitzicht dan je thuiskantoor is wel ff lekker natuurlijk. Willekeurige picnic met een thermosfles koffie of gluhwein lukt natuurlijk ook prima! Er zijn horeca gelegenheden die dit aanbieden om af te halen.
- Abonnement genomen op Fender online gitaarlessen.Hartstikke leuk, kan even kort een stukje afleiding zijn. Kan er nog steeds geen reet van, maar het houdt je van de straat.
- Mijn vrouw is begonnen aan een online cursus Spaans. Jaren over gehad, nooit gedaan.
- We gaan elk weekend even een rondje door het kassengebied hier in de buurt. Bloemetje halen bij de kweker direct. Betere kwaliteit, lagere prijs, en de kweker verdient er meer aan. Houden we er ook na corona in. Zelfde geldt overigens voor groente en fruit. Eieren kom je ook nog weleens tegen.

Misschien concreter om even ergens heen te gaan; er zijn wat ondernemers die van de nood een deugd proberen te maken. Wellicht kunnen we die ook met elkaar delen.
Lijkt me goed om daar dan wel een beetje een format van te maken.

Provincie: Zuid-Holland
Link: https://www.instagram.com/aardbeien_drive_in_hazerswoude/
In het kort: Fruit met een chocolade jasje, chocolademelk, wafels
Openingstijden: Zaterdag en zondag

Link: https://www.instagram.com/dekoperenkat/ samen met https://www.instagram.com/smoke.masters.bbq/
In het kort: Bier en BBQ drive through
Openingstijden: Zaterdagmiddag

Link: https://www.blacksmoke.nl/
In het kort: BBQ meat market van de wellicht bekende Jord Althuizen
Openingstijden: weekend 11-15

Ik kan zelf op zich nog wel wat tips gebruiken waar geen bier en BBQ bij komt kijken inmiddels ;)

Huisregels:
- Geen negatief gedoe over hoe vervelend het allemaal is
- Geen linkdumps zonder toelichting

[Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 08-01-2021 18:34]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Gereserveerd

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 07:00
Landelijk
Link: https://www.fietsenvoormijneten.nl/
In het kort: Je dagelijkse eten kopen bij stalletjes langs de weg, kwekerijen, boerderijen en kleine winkeliers.
Zoveel mogelijk eten uit je eigen streek, minder plastic verpakkingen verbruiken, minder verspilling èn je steunt er de ondernemer in jouw regio mee.
En als je het ook nog op de fiets doet, beweeg je meer met een mooi doel: jouw gezondheid.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12:30

Mfpower

In dubio

Ik ben gaan koken. Ik ben op vrijdag vrij en hopelijk kan ik na deze pandemie meedoen aan masterchef ;)

Zonder gekheid: vrijdagochtend verse boodschappen halen. Vrijdagmiddag hele dag in de keuken staan en savonds een klasse menu op tafel zetten. Vandaag heb ik een gelaagde Provençaalse ovenschotel gemaakt met flensen en verse ingrediënten en drie soorten kaas. Ik experimenteer met goede wijnen, biefstuk, pastinaak puree, en laatst een fantastische tarte tartin gemaakt, limoncello mousse en tiramisu.

Uit eten kan niet meer dus dan maar zelf aan de slag. Het hele gezin is er blij mee als het op tafel staat, mijn hoofd raakt leeg (minder somber ook) en wordt al blij van het tussendoor proeven. Ook beweeg ik meer (je staat bij het koken).

Edit: wat ik teveel kook breng ik langs bij vrienden omdat we niet veel meer bij elkaar komen om zo ook nog iets voor elkaar te betekenen.

[Voor 8% gewijzigd door Mfpower op 08-01-2021 18:56]

Acties:
  • +10Henk 'm!

• FuaZe
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 08:16
Gamen.
Dan heb je nooit tijd over :)

• Indoubt
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 25-01 23:56

Indoubt

Always be indoubt until sure

Mooi idee. Of het aanslaat weet je niet maar inderdaad zit ik nu veel (veel te veel thuis)

- Fietsen
- Ik heb nu regelmatig "leen" honden. Kan ik lekker wandelen en de eigenaar heeft even rust.
- een BB gun range in de kelder (met van die plactic balletjes) Ik overweeg ook nog een nerve gun (met van die schuim pijltjes) en dat op mijn leeftijd
- Klussen, ik moet nog netwerkkabels aanleggen en een zigbee netwerk voor home automation

Het blijft niet gemakkelijk maar ik probeer contact te blijven houden met vrienden, ook al kunnen we niet gezellig samen een biertje happen in de kroeg.

• Tom-Z
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 11:13
Leuk initiatief!

Ik ben zelf heel serieus bezig gegaan met mijn gewicht. Altijd veel te zwaar geweest. Door een totaal gebrek aan sociale activiteiten met eten erbij is het me eindelijk gelukt dat onder controle te krijgen. Dat alle dagen er hetzelfde uitzien helpt veel. Het vereist wel veel discipline (als je je verveelt tijdens het thuiswerken is het makkelijk om maar te blijven snaaien). In een tijd waarin veel dingen stil lijken te staan is het fijn toch ergens voortgang mee te maken.

Ook veel gaan fietsen. De suggestie van @Snowmiss vind ik daarom erg leuk; ik zie op de kaart allemaal leuke winkels bij mij in de buurt en langs mijn favoriete fietsroutes.

Een verzoeknummer: hoe kun je in coronatijd tóch nieuwe vrienden maken? Ik ben vlak voor corona vrij ver verhuisd. Ik onderhoud nog goede contacten met het thuisfront maar het zou fijn zijn om af en toe met iemand af te kunnen spreken zonder enkele (fiets-)reis van 185km :) (edit: Maastricht mochten daar tweakers in de buurt zitten)

[Voor 3% gewijzigd door Tom-Z op 08-01-2021 20:30]

• FuaZe
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 08:16
Indoubt schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:11:
- een BB gun range in de kelder
Een kelder van 20m lang?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Mfpower schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:54:
Ik ben gaan koken. Ik ben op vrijdag vrij en hopelijk kan ik na deze pandemie meedoen aan masterchef ;)

Zonder gekheid: vrijdagochtend verse boodschappen halen. Vrijdagmiddag hele dag in de keuken staan en savonds een klasse menu op tafel zetten. Vandaag heb ik een gelaagde Provençaalse ovenschotel gemaakt met flensen en verse ingrediënten en drie soorten kaas. Ik experimenteer met goede wijnen, biefstuk, pastinaak puree, en laatst een fantastische tarte tartin gemaakt, limoncello mousse en tiramisu.

Uit eten kan niet meer dus dan maar zelf aan de slag. Het hele gezin is er blij mee als het op tafel staat, mijn hoofd raakt leeg (minder somber ook) en wordt al blij van het tussendoor proeven. Ook beweeg ik meer (je staat bij het koken).

Edit: wat ik teveel kook breng ik langs bij vrienden omdat we niet veel meer bij elkaar komen om zo ook nog iets voor elkaar te betekenen.
Koken deden we al veel, maar nu eigenlijk nog wat uitgebreider.
En gewoon in de winter BBQen. Geen gezeur over kou, gewoon doen ;)

We doen met een vriendengroep van de middelbare school letterlijk al 20 jaar elk jaar met kerst uit eten gaan. Ging natuurlijk niet dit jaar, dus maar wat eten besteld, Pulled Hog gemaakt, en bij iedereen een borrel pakket langs gebracht. ‘Savonds met de webcam een klein quiz je gedaan. Net echt ;)

Valt trouwens ook genoeg wild, vis etc te bestellen. Beetje specialer dan anders, nieuwe dingen proberen...

@Tom-Z moet je wel even aangeven waar je ongeveer woont, wellicht woont er een Tweaker in de buurt.

Trouwens ook grappig. Sinds corona stuur ik af en toe like-minded tweakers ff een DM. Hoeft geen heel verhaal te zijn, maar ff iets korts.
FuaZe schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:27:
[...]

Een kelder van 20m lang?
Zeg we zouden het positief houden ;)

Met je bbgun is het spannender in een betegelde plee dan op een schietbaan hoor :+

[Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 08-01-2021 20:14]

• Indoubt
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 25-01 23:56

Indoubt

Always be indoubt until sure

FuaZe schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:27:
[...]

Een kelder van 20m lang?
Nee, helaas maar een meter of 6-7. Gewoon hele kleine doeltjes nemen. Het is inderdaad meer spielerei maar je moet toch wat.

Ik heb wel de kelder flink opgeruimd, dat is dan weer een voordeel

• FoxLenny
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 12:06
Mijn bezigheden in corona tijd: naast de binnen hobby’s (games, films/series kijken, klussen, knutselen met raspberry pi/andere elektronica) ook altijd genoeg buiten te doen: wandelen (deed ik al veel), in het voorjaar racefiets gekocht, in het najaar mtb, hardlopen.
Al die buiten dingen ook vaak met vrienden, net wat veiliger dan afspreken in onze kleine appartementjes.
Tom-Z schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:12:
Een verzoeknummer: hoe kun je in coronatijd tóch nieuwe vrienden maken? Ik ben vlak voor corona vrij ver verhuisd. Ik onderhoud nog goede contacten met het thuisfront maar het zou fijn zijn om af en toe met iemand af te kunnen spreken zonder enkele (fiets-)reis van 185km :)
Ik ben afgelopen jaar lid geworden van Nieuwe Mensen Leren Kennen (NMLK). In de zomer was er genoeg te doen (weekendjes weg, picknicken/bbq in het park, musea), momenteel zijn de mogelijkheden natuurlijk wat beperkter, maar staan nog genoeg wandel activiteiten op.

• Stoney3K
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 11:40

Stoney3K

Flatsehats!

Ik ben ook begonnen aan het opknappen van een oude racefiets over de winter heen, kan ik er kilometers mee maken wanneer het voorjaar wordt :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• henkzelf
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 25-01 18:00
* Vanwege alle gemiste wandelvakanties (pensionados) meteen in maart begonnen met twee keer in de week (doordeweeks) een dag te wandelen. Eerst vanuit de achterdeur in de eigen omgeving (en dan toch weer nieuwe paden ontdekt).
Later ook tot ca 30 km van huis met de auto.
Vooral "Trage Tochten" gelopen door de Brabantse natuur, zo van 15 tot 20 km lang. Koffie en brood mee.
Die routes evt lekker aanpassen in https://www.plotaroute.com/ of helemaal zelf ontwerpen en met Locus Pro (wandelapp voor Android) volgen.

* Ons met vernieuwde energie geworpen op vogel/planten/bloemen herkenning en dit eindigde uiteraard vorig jaar met paddenstoelen.

* Mijn vrouw heeft inmiddels 347 dagen aaneen Engels geleerd met Duolingo. De doorzetter. Allemaal vanwege de gecancelde 5 weken Compostela met een vriendin.

* Een open serre/afdak gebouwd.

* Voor ons niet nodig maar in ons dorp (bij de Toren) kun je een rugzakje met koffie, broodjes en een wandelroute kopen. Soort coffee-to-go-plus, erg leuk initiatief.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Sint-Michielsgestel

• Falcon
  • Laatst online: 07:32

Falcon

Q.A. Engineer (.net/azure)

Buscamper (T5) gekocht en gereed maken voor de lente/zomer :)

Daarnaast ben ik samen met mijn financiële man een nieuwe hypotheek aan het aanvragen, met daarin bouwdepot voor een flink aantal verbouwingen.. kijken wat we dit jaar kunnen laten uitvoeren.. leuk vooruitzicht :)

Daarnaast gewoon 40 urige werkweek, alleen zonder de 15 min reistijd.

"You never come second by putting other people first"

• FabianGTI
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 08:13
Ik ben me wat meer gaan verdiepen in Game Development, niet dat ik verwacht een game te maken, is het toch leuk ermee bezig te zijn.

Nu vooral bezig met Unreal Engine en uiteraard als tekensoftware bezig met Blender 3D.
Beide gratis te downloaden.

Op het moment even wat rustiger aangezien ik voor mijn werk ook bezig ben met cursussen voor 5 verschillende software pakketten. :X

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Oude dure legosets zijn tegenwoordig relatief betaalbaar. Op die manier worden de setjes die vroeger onbereikbaar waren ineens bereikbaar.. zo heb ik laatst een lego 8860 set gekocht.

Was erg leuk om met m'n dochters te bouwen. Vervolgstap wordt er een paar motortjes die via een arduino aangestuurd worden aan te koppelen. mocht iemand een goed idee hebben is advies welkom. Ik had een paar 996R servo's willen gebruiken maar die blijken door het lage toerental wel geschikt voor besturing maar niet voor de aandrijving

Op dezelfde manier heb ik laatst een giant cadex carbon mountainbike op markplaats gevonden. Vroeger stonden die op de achterste pagina van de catalogus met fietsen waar je alleen maar van kon dromen. Nu voor 25 euro 8) Tot de draad versleten maar het frame was nog goed. Ik hoorde dat degene van wie ik hem kocht hem voor 5 euro van een oud ijzerboer, want "wat moet ik nu met zo'n plastic ding" :+ Dus nu gebruik ik m'n uitgespaarde woon/werk reistijd om lekker te gaan fietsen en ik voel me er veel gezonder door.

[Voor 29% gewijzigd door Yucon op 09-01-2021 14:00]

• boers706
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 12:07
Wij (vrouw en ik) gaan in deze tijd graag te wandelen en zoeken dan wel eens een route uit op:

https://www.wandelzoekpagina.nl/

:)

onze kinderen willen niet meer mee helaas, die zijn 14, 13 en 11.

[Voor 25% gewijzigd door boers706 op 10-01-2021 22:31]

• Skybullet
  • Registratie: april 2008
  • Nu online

Skybullet

Extreme ownership

- werk gaat gewoon door en niet vanuit huis
- elke dag sporten
- extra samen wandelen met hond
- veel meer tijd nemen om vers en gezond
en op schema te koken en eten
- huis gekocht dus lekker aan de klus nu
- lego herontdekt met 1ste lockdown
- netflix en gamen
- tuinieren

Ik heb me oprecht nog geen enkele dag verveeld sinds corona begonnen is. Voel me eigenlijk ook nooit down of negatief. Mijn vriendin heeft dat wel wat meer die zal er vatbaarder voor zijn.

[Voor 3% gewijzigd door Skybullet op 11-01-2021 07:39]

9700k | 3080 tuf oc | 32gb 3600mhz | lg 27gl850-b

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 11:48

ZieMaar!

Moderator General Chat
Falcon schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:07:

Daarnaast ben ik samen met mijn financiële man een nieuwe hypotheek aan het aanvragen, met daarin bouwdepot voor een flink aantal verbouwingen.. kijken wat we dit jaar kunnen laten uitvoeren.. leuk vooruitzicht :)

Daarnaast gewoon 40 urige werkweek, alleen zonder de 15 min reistijd.
Dit zou ik ook wel willen, maar ik schrik een beetje van de prijzen van mooie buscampers, € 50k ben je zo verder volgens mij. Zelf opknappen of ombouwen durf ik (nog) niet helemaal aan. Maar gaaf hoor!

Ik probeer verder ook mijn eigen ritme zo goed mogelijk vast te houden. Elke dag gezond en vers koken (deden we al), veel sporten (dat lukt zelfs iets meer dan voor Corona). Daarnaast gaat mijn racefiets eruit, dat wordt een gravelbike en komen er wel net iets vaker bord spelletjes op tafel. En, niet te vergeten, ik ben gitaar aan het leren spelen. Liveles ligt ff stil, maar via learnpracticeplay heb ik mooi alternatief.

Inmiddels hebben alle goede restaurants hier in de buurt goede afhaal mogelijkheden. Wij zijn geen mensen die extreem vaak uit eten gaan, maar als we gaan, dan gaan we goed en ik ben echt verrast over de kwaliteit die ze in hun afhaalmenu’s kunnen stoppen. Mijn tips:
Auberge Navet in Apeldoorn
Rantree in Maastricht
Restaurant O&O uit st Willibrord, die hebben ook soms afhaalpunten ergens anders in het land. Staat nog oo mijn lijstje.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Stoney3K schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 23:20:
Ik ben ook begonnen aan het opknappen van een oude racefiets over de winter heen, kan ik er kilometers mee maken wanneer het voorjaar wordt :)
Oh ja, ook nog gedaan. Geen racefiets, maar een sportieve stadsfiets omgebouwd van derailleur naar naafversnelling. Moet nog wat losse eindjes oplossen, maar heeft me wel een paar uurtjes van de straat gehouden! :)
henkzelf schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:51:
* Mijn vrouw heeft inmiddels 347 dagen aaneen Engels geleerd met Duolingo. De doorzetter. Allemaal vanwege de gecancelde 5 weken Compostela met een vriendin.
Die was ik eigenlijk vergeten inderdaad. Gaan we weer oppakken, maar dan Spaans :)
Falcon schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:07:
De camper die ik met mijn schoonvader heb gebouwd is helaas vorig jaar in gebruik genomen, dus daar weinig tijd meer aan kunnen spenderen. @ZieMaar! dat was een DHL Sprinter, uit Duitsland gehaald voor rond de 8k. Beetje ouder uiteraard, maar leuke klus! Als je nog tips nodig hebt; let me know ;)

[Voor 46% gewijzigd door MikeyMan op 11-01-2021 08:29]

• corporalnl
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 25-01 23:10
Wat mij enorm geholpen heeft is niet meer het journaal te kijken. Ik scroll een paar keer per week door het nieuws en daar blijft het bij.

70% gaat over corona, en hierdoor kan je ook in een negatieve spiraal hangen.

• Mandera
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 10:44
corporalnl schreef op maandag 11 januari 2021 @ 08:44:
Wat mij enorm geholpen heeft is niet meer het journaal te kijken. Ik scroll een paar keer per week door het nieuws en daar blijft het bij.

Dit is echt een hele belangrijke voor mij geweest vorig jaar. Ik ben er in maart na een paar weken mee gestopt, heeft me veel goed gedaan. Het nieuws gaat inderdaad enkel en alleen maar over corona en dan vaak ook op erg negatieve toon.

Afgelopen weekend ben ik met mijn vriendin en haar honden eens flink gaan wandelen. We waren niet de enige want het was zo ongeveer het enige wat je nog kon doen in deze tijd met mooi weer. Deed mij wel echt goed. Ik zit voor werk hele dagen achter mijn bureau thuis. Ik probeer sowieso elke dag na het werk te gaan wandelen want ik word zo stijf als een hark.

Ik kook sinds kort ook wekelijks een goede verse maaltijd voor onze viervoeters en probeer veel nieuwe dingen uit in de keuken. Verder pruts ik wat met mijn hobby's in de muziek en maak ik dingen stuk in mijn lab om nog wat op te steken voor werk. Ik verveel mij eigenlijk absoluut niet terwijl de wereld om mij heen zo ongeveer stil lijkt te staan. :P

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
corporalnl schreef op maandag 11 januari 2021 @ 08:44:

Goed punt, best wel een valkuil. Zeker ook de combinatie met de m.i. wat verrotte sfeer op Twitter, kan het inderdaad niet echt kwaad om even een media stop in te lassen.

Wij hebben sinds maart vorig jaar inderdaad ook een hondje. Was een beetje een probleem geval, van destijds een half jaar oud. Is een paar maanden bij een bejaarde man geweest, die hem niet goed behandeld heeft. Heeft hem waarschijnlijk geslagen destijds, en zeker niet genoeg uitgelaten.
Dus dat beestje was werkelijk overal bang voor. Veel tijd en energie in gestoken, en met veel geduld hebben we er inmiddels echt wel een heel erg leuk speels beestje van weten te maken. Work in progress, maar grootste voordeel is inderdaad; weer of wind; ik loop twee uur per dag met hem buiten.

Heb inmiddels een outdoorjas en waterdichte wandelbroek aan moeten schaffen, maar niets houdt ons meer tegen ;)

Grootste uitdaging nu is vooral om hem nog af en toe alleen te kunnen laten. Toen de restaurants nog open waren was dat nog wel te doen. Maar nu houdt het vooral op bij het 2x in de week sporten in het survivalbos.

Wat we trouwens ook nog geregeld doen; en wat we voor corona ook al deden; pubquizzes. Zijn er een paar die we geregeld doen:
https://www.deanderequiz.nl/ - Benefietquiz voor de horeca. Nog geen nieuwe gepland, maar zelfs met kerst nog gedaan
https://www.twitch.tv/irishquestionmark Bekend in het pubquizcircuit. Elke vrijdag op twitch en ook terug te zien.

Soms doen we dat ook met vrienden in een zoom-sessie, maar ik moet zeggen dat dat me na een week werken echt enorm veel energie kost.

En klussen is hier sowieso een standaard hobby. Deze kerstvakantie een stuk verlaagd plafond boven het bed gemaakt, waar de televisie+beam elektrisch uit komen draaien. Leuk werk wel, en ziet er echt wel vet uit, al zeg ik het zelf ;)
Lastige is alleen wel dat de bouwmarkten dicht zijn. Initieel had ik dat opgelost met een Bouwmaatpas, maar dat mag ook niet meer. Gelukkig heeft de lokale bouwmarkt (www.bouwhof.nl) een goede oplossing met afhalen. En inmiddels ook quick and dirty een webshop in elkaar gedraaid. Aanrader!

[Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 11-01-2021 09:22]

• Holk
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 11:48
Leren relativeren en leren waarderen wat je wel hebt. Je kunt namelijk heel weinig doen aan iets wat je niet hebt of niet mag, dus steek daar ook geen energie in. Ik moet altijd lachen om de mensen die roepen dat we in een dictatuur leven terwijl we in een van de meest vrije landen van de wereld leven, waar nu even een paar dingen minder voor de hand liggen of mogen. Ik mag nog naar mijn werk, ik mag nog naar m'n vakantiehuisje in Nederland en ik mag nog een rondje fietsen, de kinderen mogen thuisonderwijs volgen, we hebben te eten, ik mag zeggen wat ik wil; het is allemaal wel best voor mij

Dat zeggende weet ik ook dat er anderen het zwaarder hebben, zeker mensen met een lager inkomen of ZZPers die minder of geen werk hebben.

Vertier; fietsen. Maar dat deed ik al in de tijden voor Corona. De solo tochten waren wat saai, de duo-op-1.5-meter-tochten waren dan wel weer grappig. Een paar mooie tochten kunnen rijden, ook voor het goede doel nog wat bij elkaar mogen fietsen. Dit jaar weer lekker rustig aan begonnen met rustige ritjes binnen en buiten (Zwift binnen) dus de sportieve uitdaging is gebleven

Veel minder drinken; iets wat ik in februari 2020 ben begonnen, maar nu vast hou; geen alcohol meer drinken tenzij een speciale gebeurtenis (Kerst, O/N) en dan 1 glas whisky en genieten daarvan. Ik dronk teveel bier (fles of 3 per dag vond ik teveel). Is ook nog gezonder maar ook goedkoper. En het 0.0 bier is prima te drinken tegenwoordig

Wandelen; onze kinderen zijn nu zo oud dat we ze een uur met gerust hart thuis kunnen laten waardoor we een mooi stuk kunnen wandelen door de wijk/wijken/dorp. Lekker frisse neus, goed bewegen, fijn

• Jeroentjuh82
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 10:28
Ik zat voor de corona al thuis en doe nu hetzelfde(film/serie). Heb wel weer 2 katten in huis genomen. Ik drink ook alleen maar 0.0 als ik drink. Ben sinds de nazomer ook wat afgevallen door heel veel minder te eten, wat me duidelijk werd bij gesprek van dietiste. Beweeg wel wat maar hoeft niet perse. Sinds eind vorig jaar wel 2x wekelijks 4u werken(stage)in magazijn van een meubelzaak hier(Profijt)in ergste geval als er nog meer dicht gaat valt dat weer ff weg.

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

Wandelen hebben wij gisteren ook gedaan. De kleine is nu 4 en kan best een stukje mee. Maar wat wel opvalt: je kunt beter in de winkelstraat gaan wandelen, want daar is het rustiger dan op de wandelroutes in de bossen. Het strand is overigens ook goed te doen, want daar is veel ruimte en je komt er niet hele hordes mensen (nooit geweten dat we zóveel enorm grote gezinnen met bijvoorbeeld 6 volwassenen en 8 kleine kinderen hadden) tegen op smalle paadjes.

Wandelen is dus op zich best aan te raden, maar het is wel goed om hier een beetje "out of the box" te denken, want anders sta je met z'n allen in hetzelfde bos.

Fietsen deed ik altijd al redelijk veel, dus dat doe ik nu nog steeds.

Verder zijn we vooral druk met het "omzeilen" van de lockdown i.v.m. onze verhuizing/verbouwing. Gelukkig zijn de meeste ondernemers op dat gebied flexibel genoeg om hun producten en diensten nu gewoon bij je thuis te presenteren na telefonisch overleg. Voor sommige dingen beviel dat echt heel erg goed zelfs: we hebben in alle rust een nieuwe vloer uit kunnen zoeken, want ze brengen de relevante stalen gewoon bij je thuis en halen ze later weer op (of je brengt ze zelf even terug zonder de winkel in te lopen). Ook onze sanitairleverancier heeft de bestelling d.m.v. een huisbeozek afgerond.

Think smart........ Act stupid........

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
@BazzH En als je bouwmaterialen nodig hebt; Hornbach en Pontmeyer leveren thuis ;)

• mugen4u1987
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 09:27
Ik heb het gamen weer opgepakt, gaat prima zo.

Moet je na gaan dat ik jarenlang het gamen links heb laten liggen omdat de zin er gewoon niet meer was, dus corona is niet alleen maar nadelen lol.

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

BazzH

Kei-goed...

MikeyMan schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:00:
@BazzH En als je bouwmaterialen nodig hebt; Hornbach en Pontmeyer leveren thuis ;)
Gamma, Praxis, Karwei..... ze leveren allemaal thuis. Wij hebben ook geen auto, dus grote spullen liet ik altijd al bezorgen. Kleine spullen kun je na bestelling gewoon ophalen in de GAMMA: Order&Collect.

Je moet tegenwoordig wel flink vooruit bestellen overigens, want de levertijden zijn soms bizar. Ga vandaag dus alvast weer 2 bestellingen plaatsen (1 Order&Collect want de volgende dag op te halen met de bakfiets en 1 thuis bezorgd), zodat ik in ieder geval altijd spullen in huis heb om verder te kunnen.

Wel bizar hierbij: je bestelling wordt bijna standaard in minstens 5 delen geleverd, door in totaal 4 verschillende transporteurs.... :)

Think smart........ Act stupid........

• PB-powell
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 12:25

PB-powell

Mr. Laziness

Zwanger raken en bevallen :+ op vrijdag 13 maart, de aankondiging van de eerste lockdown waren wij bij de huisarts om een doorverwijzing te krijgen naar het ziekenhuis omdat we toen een jaar bezig waren zwanger te raken. Gekscherend in de auto naar huis tegen de vrouw gezegd 'Zul je zien, hebben we de doorverwijzing eindelijk, is die niet meer nodig'. En inderdaad, 3 weken later waren we wel zwanger.
Dus uiteindelijk veel geklust in huis om de baby te ontvangen, zowel mijn als haar werk gingen door (IT = thuis werken, zij in de beveiliging als cruciaal beroep). Toen zij thuis kwam te zitten met bekken-instabiliteit half juni is ze een thuisstudie op gaan pakken. Zo zijn wij de corona-tijd doorgekomen en sinds half november is daar een baby bijgekomen dus iets anders ondernemen zit er nu nauwelijks in :+

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• Falcon
  • Laatst online: 07:32

Falcon

Q.A. Engineer (.net/azure)

ZieMaar! schreef op maandag 11 januari 2021 @ 08:21:
[...]
@MikeyMan

Dit zou ik ook wel willen, maar ik schrik een beetje van de prijzen van mooie buscampers, € 50k ben je zo verder volgens mij. Zelf opknappen of ombouwen durf ik (nog) niet helemaal aan. Maar gaaf hoor!
Het is maar net wat jezelf kunt doen en hoeveel yolo-gehalte je erin stopt :P

En wat blauwe rook uit de uitlaat is dan maar zo.. we rijden er niet heelveel mee en veel plezier ervan.. ook gewoon als normaal vervoer :D

50k heeft onze bus bij lange na echt niet gekost. We zitten nu denk ik op zo'n 15k, daar komt nog wat bij de komende jaren..

[Voor 10% gewijzigd door Falcon op 11-01-2021 10:54]

"You never come second by putting other people first"

• tilburgs82
  • Laatst online: 10:15
Tom-Z schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:12:

Een verzoeknummer: hoe kun je in coronatijd tóch nieuwe vrienden maken? Ik ben vlak voor corona vrij ver verhuisd.
Dat vraag ik mij ook af. Wij zijn een paar maanden geleden verhuisd, maar de meeste buren willen niet eens op de koffie komen vanwege Corona.
Kaartje in de bus is een optie. Daardoor zijn we wel wezen wandelen met de buren.

Zoeken naar dingen om te doen is voor ons tot nu toe niet echt van toepassing geweest. Veel te druk gehad.
In corona tijd 2x verhuisd (eerst huis verkocht, omdat we niet wisten wat de markt ging doen, gaan huren en nu samen alsnog een huis gekocht).
Getrouwd.

Maar nu is er weer tijd voor van alles.
Mijn vrouw heeft haar pianolessen weer opgepakt.
Ik ga een cursus hout(rot)reparatie volgen (volledig houten huis gekocht, lijkt me wel handig).
We gaan vaker de natuur in en thuis veel klussen, maar dat doet half Nederland al.

• jetspiking
  • Registratie: februari 2016
  • Nu online
Bezig met opleiding (momenteel stage), maar door het wegvallen van de reistijd houd ik veel meer tijd over.

Ik ben met regelmaat webinars en presentaties (over van alles en nog wat, niet alleen IT-onderwerpen) gaan volgen. Ik ben daarnaast begonnen met een schaakcursus, dat gaat al best aardig. Ik ben ook begonnen met keyboard spelen. Cursus Frans staat daarnaast ook nog op de planning.

Verder zoek ik af en toe contact op in Discord groepen, gewoon om gezellig te gamen met elkaar. Dat is een fantastische uitlaatklep.

Ik deed tot een paar weken terug ook veel wandelen (iedere dag anderhalf uur), maar daar vind ik het nu te koud voor. Vandaar ook de reden voor het zoeken van nieuwe hobby's.

Ook het reviewen (schrijven) wil ik binnenkort weer oppakken, naast dat ik een keertje een video review wil zetten op YouTube.

Edit:
Andere tip trouwens: Werk je LinkedIn profiel bij (of maak deze aan), genoeg tijd om die mooi te vullen nu. En haal certificaten, tijdje geleden EF SET Engelse taaltest gemaakt.

@MikeyMan Niets boven een zonnetje en lekker temperatuurtje hoor, daar gaat geen kleding tegenop :+

[Voor 21% gewijzigd door jetspiking op 11-01-2021 11:55. Reden: Aanvulling]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
jetspiking schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:49:
Ik deed tot een paar weken terug ook veel wandelen (iedere dag anderhalf uur), maar daar vind ik het nu te koud voor. Vandaar ook de reden voor het zoeken van nieuwe hobby's.
Er bestaat geen slecht weer, alleen slechte kleding ;)

• henkzelf
boers706 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:26:
Wij (vrouw en ik) gaan in deze tijd graag te wandelen en zoeken dan wel eens een route uit op:

https://www.wandelzoekpagina.nl/

:)

onze kinderen willen niet meer mee helaas, die zijn 14, 13 en 11.
Misschien krijg je de kinderen nog zo gek als je het wandelen combineert met Geocachen. Mogen ze "legaal" de telefoon vasthouden tijdens de tocht en er zit ook nog wat competitie in.
Andere optie was natuurlijk planten, bloemen en vogels herkennen; doen wij ook met allerlei apps hoor, zoals 'Seek". We gaan niet met een boek lopen.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Sint-Michielsgestel

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10:47

vso

raap voor zijn recht

geocachen, [iOS/Android] Pokémon GO - Deel 6 Ook harry potter als je niet pokemon wilt doen.

In huis
- uitmesten, kasten opruimen, niet gebruikte troep verzamelen
- noodrandsoen (water in een container met paar druppels chloor oid) "preppen" (als je in quarentine moet gaan) ..
- grondig schoonmaken van dingen in en om huis (roosters/ventilatie etc)
- radiator folie en andere bezuinigende maatregelen
- stoppenkast (elektra in kaart)
- kasten herindelen
simple klusjes die een fijn resultaat op kunnen leveren

eten: probeer eens gezond en maaltijden die wat meer investering kwa tijd vereisen
- diy pizza maken (topic op got)
- vlees pekelen, of heel langzaam garen ..
probeer eens variaties op recepten .. die wegens tijd altijd tekort kwam ..

Searching internet is like drinking from a fire hydrant

• boers706
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 12:07
henkzelf schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:28:
[...]

Misschien krijg je de kinderen nog zo gek als je het wandelen combineert met Geocachen. Mogen ze "legaal" de telefoon vasthouden tijdens de tocht en er zit ook nog wat competitie in.
Andere optie was natuurlijk planten, bloemen en vogels herkennen; doen wij ook met allerlei apps hoor, zoals 'Seek". We gaan niet met een boek lopen.
We hebben ze wel eens meegenomen en dan mochten ze pokemons vangen, bleek dat we slecht bereik en dus geen internet hadden..... maar dat Seek gaan we eens proberen want dat lijkt me wel leuk. :)

• GeeEs
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 25-01 21:13
Mfpower schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:54:

Koken/Bakken is voor mij inderdaad ook een hele heilzame en ontspannende bezigheid (zeker na een dag werken, al heb ik er niet altijd zin in dan, het werkt voor mij toch altijd goed tegen de dagelijkse stress...). Het zat al in mijn takenpakket als vader hier thuis... Maar heb gemerkt dat dit het afgelopen jaar nog meer toegevoegde waarde heeft gekregen hier thuis... Het leid af, het is leuk en vaak ook nog erg lekker!

• virtualite
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 25-01 04:40
Ik ben aan de slag gegaan met LEGO. Vroeger als kind groot fan. Nu opnieuw ontdekt, alleen voor nu alleen de auto's van LEGO Technic. Per auto ben ik gemiddeld toch wel 6/7 dagdelen bezig minimaal. (ja, het kan sneller, maar neem mijn tijd.)

Verder ook gestart met hardlopen, vaker een wandeling en doe wat vaker bordspellen met het gezin.
Dit alles doe ik exta, boven mijn bestaande hobby's gamen (ca 5 uur per week en tv kijken (netflix/prime).

Het werken gaat door, maar de tijd word effectiever verdeeld.

Vroeger ging ik 3x in de week naar de sportschool, een ritueel van ca 1.5 uur per keer. Nu loop ik 3x per week hard in de tijd die ik normaal kwijt was aan reizen naar het werk. Hierdoor ben ik nu 3 avonden in de week extra thuis en kan ik besteden aan mijn gezin en hobby's.

Ook is mijn vriendin hoogzwanger, dus voor de komende weken verwacht ik dan ook geen enkel probleem.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Sporten is inderdaad ook een mooie uitlaatklep. Hebben sinds april een spinningbike staan. Daar zit ik elke dag 45 min tot een uur op.

Tevens een TRX (aanrader) aan het plafond gehangen, en een stapeltje losse gewichten gekocht.
Alles bij elkaar net genoeg om de weekend besteding er een beetje mee in balans te houden.

Bier drinken is namelijk nogal een liefhebberij van me, samen met lekker eten. Begin zelfs met twee uur per dag bewegen toch wat strakker in de broeken te zitten, dus daar moet wel iets aan veranderen.

Nu terug naar alleen vrijdag en zaterdag een paar speciaalbiertjes.

Proberen al sinds begin maart de horeca een beetje een steuntje in de rug te geven door daar te bestellen. En dan echt alleen bij fysieke restaurants. Maar das vaak toch vooral lekker, en wat minder gezond. De hamburgers, pulled pork en pizza staan overal uitgebreid op de kaart, maar gezond spul is lastiger te vinden. Gaan dat terugschroeven van 2x in de week naar 1x in de week. Vooral ook omdat het financieel nogal uit de klauwen aan het lopen was.

Paar aanraders omgeving Zoetermeer:
- Class by Jofel; goede bezorgboxen. Denken ook nog na over wat themas. Zo was er een sinterklaasbox met een videoboodschap, en hebben nu bijvoorbeeld een 2 persoons verjaardagsbox. Bezorgen in Zoetermeer, Bleiswijk, Maassluis, Vlaardingen en Prinsenland. Goed eten voor een nette prijs. Linkje: https://www.jofeletenendrinken.nl misschien iets voor @Metro2002 ?
- Polderkeuken Stolwijk; echt heel erg topklasse eten hier. Beetje aan de prijziger kant maar wel erg goed. Als je een keer wilt uitpakken thuis, voor valentijn ofzo, zeker een aanrader. Bezorgen in een vrij grote regio. https://www.poldercateringathome.nl/ Misschien ook iets voor @LZ86 ? ;)
- Dufais catering in Boskoop; elke week een ander proeverijmenu. Zet je zelf niet zo snel op tafel in deze vorm, maar zeker voor in het weekend leuk om te bestellen. Gewoon goede prijs kwaliteitsverhouding. https://dufais.nl/
- Smaak en Vermaak in Zoetermeer. Ook erg goede kwaliteit, met een wisselend weekmenu. https://smaakenvermaak.nl/

[Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 11-01-2021 14:16]

• vso

vso

raap voor zijn recht

virtualite schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:59:
Ik ben aan de slag gegaan met LEGO. Vroeger als kind groot fan. Nu opnieuw ontdekt, alleen voor nu alleen de auto's van LEGO Technic. Per auto ben ik gemiddeld toch wel 6/7 dagdelen bezig minimaal. (ja, het kan sneller, maar neem mijn tijd.)
Leukste van lego is dat je MOC's hebt (eigen gebouwde oplossingen) . of door "gebruikers" aanpassingen op het ontwerp al dan niet door bv toevoegen van motor(s)
Ook is mijn vriendin hoogzwanger, dus voor de komende weken verwacht ik dan ook geen enkel probleem.
Als de "kamer" af is kan jij je bezig houden met inlezen/voorbereiden en verzamelen van zaken .. voor die kleine.. dingen die je normaal zomaar 1,2,3 in de winkel kan halen kunnen nu inverband met levertijd een andere uitdaging krijgen . vraag in je omgeving wie anders "sneller" kan leveren.

doe jezelf een plezier en ga even onderzoek wat voor een impact corona heeft op het ziekenhuis enzv ..

Zoek eens uit hoe je een webcam feed voor de fam/vrienden kan leveren :)

[Voor 8% gewijzigd door vso op 11-01-2021 14:17]

• virtualite
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 25-01 04:40
vso schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:16:
[...]

Leukste van lego is dat je MOC's hebt (eigen gebouwde oplossingen) . of door "gebruikers" aanpassingen op het ontwerp al dan niet door bv toevoegen van motor(s)

[...]
Klopt, heb een LED kit ingebouwd. De RC functionaliteit ga ik wel proberen in een ander project.
[...]
doe jezelf een plezier en ga even onderzoek wat voor een impact corona heeft op het ziekenhuis enzv ..
Het zal bij mijn vriendin sowieso op basis van een medische indicatie gaan. De impact van corona voor deze bevalling is al uitgezocht en bevestigd door ziekenhuis en kraamzorg.

1. Afspraken die nu nog met de verloskundige zijn mag partner niet bij aanwezig zijn. (alleen intake en 20 weken echo, maar die zijn al ruimschoots achter de rug.)
2. Alleen partner (of indien je geen partner hebt een ander persoon) mag bij de bevalling aanwezig zijn.
3. Alleen eigen kinderen mogen na bevalling op bezoek komen in het ziekenhuis.
4. Ten tijden van de kraamweek mag er geen bezoek ontvangen worden.

Dus al met al zijn punt 3 en 4 toch wel punten met behoorlijke impact.
[...]
Zoek eens uit hoe je een webcam feed voor de fam/vrienden kan leveren
Dit word ofwel "raambezoek" of gewoon oldskool via video's of facetime/whatsapp videobellen.

• vso

vso

raap voor zijn recht

@virtualite zorgen dat je een plek hebt voor de kraamzorg (bij de deur) om te ontsmetten (ook voor jullie zelf etc) .. in de auto een voorraadje oid .. opvang voor je eigen kinderen ..
Touwtje uit de deur bv werk wel makkelijk ..
Test bv dat je raambezoek/video/face time werkt .. (oplaad punt / verbindingsmogelijkheden etc etc ) .. ;)

Kortom even droog testen .. scheelt ergenis(sen) in een tijd dat je veel plezier wilt beleven.
Het zijn redelijke inkoppers, en normaal is dat 50/50 je doet het wel/niet ..

Nu geeft het wat te doen samen ipv lui op de bank te zitten .. zelfs al spreek je door tijdens een blokje om lopen het gaat er meer om dat je gezamelijk bezig bent .. in een tijd waar je eigenlijk met je eigen ik op werk focust.

zeg ik als vader van 2 kids die hun eigen uitdaingen hebben met thuis zijn

• henkzelf
vso schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:50:
geocachen, [iOS/Android] Pokémon GO - Deel 6 Ook harry potter als je niet pokemon wilt doen.
.............................
Uuuh, een link van Pokémon bij een tekst over Geocachen?
Voorzover ik weet is Pokémon 100 % virtueel. Bij Geocachen ligt er echt een voorwerp op die coördinaten verstopt, dus ook slim zoeken nodig met de blote ogen en dan je naam op een klein briefje schrijven.
https://www.geocaching.com/

• vso

vso

raap voor zijn recht

henkzelf schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:30:
[...]

Uuuh, een link van Pokémon bij een tekst over Geocachen?
Voorzover ik weet is Pokémon 100 % virtueel. Bij Geocachen ligt er echt een voorwerp op die coördinaten verstopt, dus ook slim zoeken nodig met de blote ogen en dan je naam op een klein briefje schrijven.
https://www.geocaching.com/
Wat snap je niet aan met eentje of je gezin naar buiten gaan om een activiteit te doen ? al dan niet "legaal" met een gsm voor de mini gezinsleden ..

[Voor 5% gewijzigd door vso op 11-01-2021 16:50]

• henkzelf
vso schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:49:
[...]

Wat snap je niet aan met eentje of je gezin naar buiten gaan om een activiteit te doen ? al dan niet "legaal" met een gsm voor de mini gezinsleden ..
Nou, je plaatst om 12:50 naast het woord "Geocachen" een link naar een Pokémon topic en dat zijn twee heel erg verschillende dingen. Dus dat snap ik niet.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Houden we het gezellig heren? :P

• henkzelf
Ho, ik bedoel 100% niks onvriendelijks, ik snap echt die link naar Pokemon niet. Bestaat dat trouwens nog?

• HCMarX
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 00:23
Wij hebben sinds november met (inmiddels) zes vrienden een Grand Turismo Sport competitie. Twee a drie keer per maand een race die elke keer door iemand anders wordt gekozen (circuit, auto, bandelslijtage, etc). Veel varieteit, lekker competitief en je spreekt elkaar ook nog eens. Beter dan de standaard digiborrel in ieder geval.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

henkzelf schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:55:
Ho, ik bedoel 100% niks onvriendelijks, ik snap echt die link naar Pokemon niet. Bestaat dat trouwens nog?
Als ik het goed begrepen heb is het weer aan een nieuwe golf bezig. Maar waarom zie je de link niet? Het is toch allebei buiten rondrennen op zoek naar dingen? Wat je daarbij als hulpmiddel gebruikt is niet zo heel relevant. :)

• henkzelf
Yucon schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 07:22:
[...]

Als ik het goed begrepen heb is het weer aan een nieuwe golf bezig. Maar waarom zie je de link niet? Het is toch allebei buiten rondrennen op zoek naar dingen? Wat je daarbij als hulpmiddel gebruikt is niet zo heel relevant. :)
Ok, het kwartje is hier gevallen. Ik bedoelde met "link" hyperlink en jullie "overeenkomst". Aan tafel had dit dus maar één minuut geduurd, klassieker dus.
Desalniettemin is het vinden van de fysieke cache bij geocaching wel een leuk extra, ook voor kinderen (n=5, kleinkinderen + vriendjes).
Edit: Geocachen kan trouwens 100% offline (ook wel handig in sommige natuurgebieden).

[Voor 6% gewijzigd door henkzelf op 12-01-2021 18:36]

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True