Ik weet het, het is al een oudje maar ik heb nog een Onkyo TX-SR313 en ben er zeer content mee.
Situatie:
TV is aangesloten op de TX-SR313. Via (ARC). Werkt perfect.
PC videokaart aangesloten via HDMI op de TX-SR313. Werkt ook goed.
Vorig jaar heb ik een Samsung QLED 4K 43 inch 43Q60R tv gekocht en via HDMI op de Onkyo aangesloten, ook geen problemen mee ondervonden.
Nu mijn vraag,
Vandaag heb ik de video kaart van mijn pc vervangen door een NVIDIA GTX 970. Had hiervoor een AMD R9-270X.
Nu wou ik de resolutie aanpassen naar wat de video kaart aangeeft wat de aanbevolen reso is van de TV, namelijk 3840x2160 (4K) maar dat kan deze TX dus niet aan. Gevolg, geen beeld..
Het enige wat beeld geeft is een reso van 1980 x 1080 met 60.000 Hz vernieuwingsfrequentie.
Ja, ik kan de PC rechtstreeks op de TV aansluiten voor de reso maar dan heb ik geen 5.1...
Weet iemand of ik hier iets aan kan doen?
Of, en daar ben ik bang voor, is dit gewoon de beperking van de TX-SR313?
Wellicht is er een firmware update beschikbaar voor de TX-SR313??
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10 en de nieuwste drivers van NVIDIA.
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Gezocht op FW voor de TX-SR313 en alle reso's geprobeerd die er maar mogelijk zijn......
...
Situatie:
TV is aangesloten op de TX-SR313. Via (ARC). Werkt perfect.
PC videokaart aangesloten via HDMI op de TX-SR313. Werkt ook goed.
Vorig jaar heb ik een Samsung QLED 4K 43 inch 43Q60R tv gekocht en via HDMI op de Onkyo aangesloten, ook geen problemen mee ondervonden.
Nu mijn vraag,
Vandaag heb ik de video kaart van mijn pc vervangen door een NVIDIA GTX 970. Had hiervoor een AMD R9-270X.
Nu wou ik de resolutie aanpassen naar wat de video kaart aangeeft wat de aanbevolen reso is van de TV, namelijk 3840x2160 (4K) maar dat kan deze TX dus niet aan. Gevolg, geen beeld..
Het enige wat beeld geeft is een reso van 1980 x 1080 met 60.000 Hz vernieuwingsfrequentie.
Ja, ik kan de PC rechtstreeks op de TV aansluiten voor de reso maar dan heb ik geen 5.1...
Weet iemand of ik hier iets aan kan doen?
Of, en daar ben ik bang voor, is dit gewoon de beperking van de TX-SR313?
Wellicht is er een firmware update beschikbaar voor de TX-SR313??
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10 en de nieuwste drivers van NVIDIA.
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Gezocht op FW voor de TX-SR313 en alle reso's geprobeerd die er maar mogelijk zijn......
...