Changelog inzien van een advertentie ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Een poosje terug heb ik voor iemand een aankoop gedaan via V&A van een zakelijke aanbieder.
Nu er een garantieclaim nodig is, beroept de verkoper dat het product geadverteerd was met 6 maanden garantie, en inderdaad in de advertentie staat 6 maanden garantie.

Echter, ik kan me totaal niet herinneren dat dit tijdens aankoop gestaan heeft, en nu blijkt, de advertentie is na de koop (en ontvangst product) aangepast.
Dus wellicht is het inderdaad naderhand toegevoegd.

Is dit somehow nog te achterhalen ? Google cache heeft helaas de updated versie van de advertentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:52
Is het zeker dat de advertentie is aangepast of krijgt een advertentie ook een wijzigingsdatum als hij op gereserveerd of verkocht gezet wordt? Eigenlijk wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtkastje
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 19-09 21:14
Dagion schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:21:
Is het zeker dat de advertentie is aangepast of krijgt een advertentie ook een wijzigingsdatum als hij op gereserveerd of verkocht gezet wordt? Eigenlijk wel interessant.
Volgens mij moet je echt iets aanpassen aan tekst/afbeeldingen etc, voor zo ver ik weet heb ik nog nooit een ad gezien die als aangepast is gemarkeerd nadat ik hem op gereserveerd had gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wij kunnen helaas de historie van een advertentie niet zien. We zien alleen dat een advertentie aangepast is, maar niet wat er inhoudelijk veranderd is. Dan zouden wel van elke advertentie een changelog moeten bijhouden wat aardig complex is en de nodige storage gaat kosten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:16
https://archive.org/ ook geprobeerd? Bovenaan de URL erin plakken en op Enter drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Maar als je van een zakelijke aanbieder iets koopt krijg je toch een factuur? Daar zal dan de garantietermijn op moeten staan, wat je in een advertentie zet is immers niet bindend (want wie zegt dat je niet overeen bent gekomen om het product zonder garantie te kopen voor een lager bedrag bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Dagion schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 20:21:
Dat is beetje de clue. In de advertentie staat nu dat het product een garantietermijn heeft van 6 maanden, maar ik durf er bijna mijn hand voor in het vuur te steken dat dit ten tijde van aankoop niet in de advertentie stond.
Nachtkastje schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:47:
[...]

Volgens mij moet je echt iets aanpassen aan tekst/afbeeldingen etc, voor zo ver ik weet heb ik nog nooit een ad gezien die als aangepast is gemarkeerd nadat ik hem op gereserveerd had gezet.
Omdat het een zakelijke advertentie betrof zal de verkoper wel meerdere keren hetzelfde product op 1 advertentie verkocht hebben. De advertentie was pas na ongeveer 3 weken op 'vervallen' gezet.
Microkid schreef op maandag 11 januari 2021 @ 08:54:
Wij kunnen helaas de historie van een advertentie niet zien. We zien alleen dat een advertentie aangepast is, maar niet wat er inhoudelijk veranderd is. Dan zouden wel van elke advertentie een changelog moeten bijhouden wat aardig complex is en de nodige storage gaat kosten.
Ah ok.. Ja, dat was even mijn hoop, dat er somehow teruggelezen kon worden wat de oorspronkelijke tekst was.
Maar dan houd het helaas op.
ThinkPadd schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:02:
https://archive.org/ ook geprobeerd? Bovenaan de URL erin plakken en op Enter drukken.
Helaas, Wayback Machine has not archived that URL.
pagani schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:08:
Maar als je van een zakelijke aanbieder iets koopt krijg je toch een factuur? Daar zal dan de garantietermijn op moeten staan, wat je in een advertentie zet is immers niet bindend (want wie zegt dat je niet overeen bent gekomen om het product zonder garantie te kopen voor een lager bedrag bijvoorbeeld)
Ik zelf heb het factuur niet gezien, had de aankoop voor iemand anders gedaan, en daar is rechtstreeks aan geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:30

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ben je zelf een zakelijke koper @Madshark ? Of een particulier?

Als je een particulier bent, zou ik me niet te veel aantrekken van de garantietermijn. De rechten die je vanuit de consumentenwetgeving hebt, zijn veel krachtiger.

Als je wel zakelijk hebt gekocht, geldt dat helaas niet.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Heroic_Nonsense schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:34:
Ben je zelf een zakelijke koper @Madshark ? Of een particulier?

Als je een particulier bent, zou ik me niet te veel aantrekken van de garantietermijn. De rechten die je vanuit de consumentenwetgeving hebt, zijn veel krachtiger.

Als je wel zakelijk hebt gekocht, geldt dat helaas niet.
Product was inderdaad particulier aangekocht. Rechten gaan claimen zou inderdaad een vervolgstap kunnen worden.
Voor nu was even de vraag of de oorspronkelijke advertentie te voren was te halen, dan had de discussie aanzienlijk kunnen verkorten, want wellicht zit de fout gewoon bij mij, en had ik er destijds overheen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtkastje
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 19-09 21:14
Madshark schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:43:
[...]

Product was inderdaad particulier aangekocht. Rechten gaan claimen zou inderdaad een vervolgstap kunnen worden.
Voor nu was even de vraag of de oorspronkelijke advertentie te voren was te halen, dan had de discussie aanzienlijk kunnen verkorten, want wellicht zit de fout gewoon bij mij, en had ik er destijds overheen gelezen.
Ik weet niet wat voor product het is, maar je zou proberen wat te kunnen regelen met de verkoper?
Bijv een andere voeding krijgen als jij betaald voor verzendkosten ofz, of een deel van kosten.

Daarnaast, kun je gewoon je rechten gebruiken die je als particulier hebt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Was het een nieuw product of een tweedehands/refurbished product? Dat maakt ook nog uit.
Pagina: 1