Vraag ivm egaliseren bovenverdieping, houten vloer, oud huis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:11
Hoi

Ons huis is ong 140 jaar oud. Nadat ik afgelopen 2 jaar alles beneden heb gedaan kom ik nu aan de bovenverdieping toe.

heel lang geleden (en daar zag ik bij verbouw beneden verdieping) zaten de balken op een meter uit elkaar. Die zijn natuurlijk gaan doorzakken, want ze hadden aan een kant een lengte van 5 meter. Daar heb ik balken tussen geplaatst en de oude balken een eind opgekrikt.
De bovenverdieping loopt echter nog in een soort putvorm. Ik denk dat er nog ong 1.5cm verschil in hoogte zit tussen de randen aan het huis en het middenpunt.

Dat wil ik dus per ruimte gaan egalisren, echter niet met egaline of iets dergelijks, niks vloeibaars. En niks zwaars.
Bestaat er iets voor om dit te gaan aanpakken?

edit ;
Ik vind bijv dit ; Fermacell droge egalisatiekorrels
Maar daarvan is de minimale storthoogte al 1 cm. En dat vind ik onnodig. Ik wil met minimaal 0 beginnen en diepste punt is ongeveer 15mm

[ Voor 12% gewijzigd door maartend op 08-01-2021 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:35
OSB?

Met vezelversterkte egaline gaat het trouwens prima. 8 jaar geleden gedaan in een huis uit 1917 met 70cm tussen de draadbalken. één klein scheurtje over de gehele verdieping te vinden door eigen fout. De totale laag is 5mm tot 1cm dik.

[ Voor 96% gewijzigd door LED-Maniak op 08-01-2021 16:50 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:11
Daar egaliseer ik niet echt mee. Platen kan ik altijd plaatsen, maar dat komt dan boven op de egalisatie.

Egaline is vloeibaar, gaat ik zeker niet aan beginnen. En is me te zwaar

Zoek meer zo iets ; Fermacell droge egalisatiekorrels, maar dan startend op 0mm.

[ Voor 26% gewijzigd door maartend op 08-01-2021 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-04 09:08
Je zoekt dit volgens mij: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Je kunt ook de balken uitvlakken door aan de zijkanten van de bestaande balken een nieuwe te monteren zodat je een waterpas oppervlakte hebt.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:57
De korrelgrootte van dat spul is 2 - 4 mm. Hoe je dan vanaf 0 mm kan egaliseren, is mij een raadsel.
Dan zijn die Fermacell korrels, die @maartend zelf voorstelt, een betere keuze. Daarvan is de korrelgrootte 0,2 - 4 mm.
Je zal daar altijd nog plaatmateriaal overheen moeten leggen. Afhankelijk van de dikte van de plaat kan je van 0 mm tot de minimale korrelgrootte die afstand wel overbruggen.

[ Voor 16% gewijzigd door JukeboxBill op 08-01-2021 20:30 ]

Soms ben ik bijna gelukkig

Pagina: 1