Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamzzini
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23-05 09:11
Goedemiddag Tweakers,

Ik was vrij dichtbij het bestellen van de Scythe Mugen 5 totdat ik me ineens iets af vroeg..

Past deze koeling wel op mijn moederbord?

Ik weet dat hij in de case past, de NZXT S340 Elite.. Maar ik kan niks vinden over de compatibilty op het moederbord helaas. Het moederbord die ik heb is de: MSI Z370 SLI Plus. Aangezien de heatsink (in mijn opzicht) vrij dichtbij de CPU zit, en dit een flinke koeler is.

Iemand die ervaring heeft met hetzelfde moederbord of mijn vraag kan beantwoorden? Wordt gewaardeerd! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door jamzzini op 08-01-2021 15:19 ]

Beste antwoord (via jamzzini op 19-01-2021 15:47)

• Kilomeester
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-02-2024
FYI: Ik heb een ASUS PRIME Z370-A en heb daar vorige week ook een Scythe Mugen 5 PCGH op gezet.

Die bordjes lijken heel veel op elkaar volgens mij. En die koeler is voorzien van allerlei brackets en busjes en zo, en bij mij koelt 'ie de i7-8700 als de beste. Installatie had ietsje makkelijker gekund (advies: haal even het mobo uit de kast) maar hij sluit naadloos aan en mijn full load CPU temp is terug van zo'n 80 op de stock cooler naar 55 met de Scythe. (Lees ook mijn review bij die koeler, staan ook twee foto'tjes bij.)

Is natuurlijk een ander mobo dan het mijne maar het lijkt me bijzonder sterk dat er iets niet gaat passen. Hopelijk helpt dit wat. Succes, en hopelijk word je net zo blij van deze fijne koeler als ik 8)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris96
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
Volgens mij zijn dit soort maten redelijk standaard, en moet de koeler zonder problemen passen. Anders kan je op je mobo even meten hoeveel ruimte (afstand tot de cpu en hoogte van de heatsink) er nodig is, en dat vergelijken met de koeler specs. Dan weet je het zeker.

Boris96

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas Focal
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-07-2022
jamzzini schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:17:
Goedemiddag Tweakers,

Ik was vrij dichtbij het bestellen van de Scythe Mugen 5 totdat ik me ineens iets af vroeg..

Past deze koeling wel op mijn moederbord?

Ik weet dat hij in de case past, de NZXT S340 Elite.. Maar ik kan niks vinden over de compatibilty op het moederbord helaas. Het moederbord die ik heb is de: MSI Z370 SLI Plus. Aangezien de heatsink (in mijn opzicht) vrij dichtbij de CPU zit, en dit een flinke koeler is.

Iemand die ervaring heeft met hetzelfde moederbord of mijn vraag kan beantwoorden? Wordt gewaardeerd! _/-\o_
Als je de spitter gebruikt zal 1 fan PWM zijn en de andere draait volle snelheid.
Sluit beide fans apart aan op een eigen PWM aansluiting.
Dan draaien beide fans in iddl het minimale RPM, deze koeler kan dat makkelijk.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Kilomeester
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-02-2024
FYI: Ik heb een ASUS PRIME Z370-A en heb daar vorige week ook een Scythe Mugen 5 PCGH op gezet.

Die bordjes lijken heel veel op elkaar volgens mij. En die koeler is voorzien van allerlei brackets en busjes en zo, en bij mij koelt 'ie de i7-8700 als de beste. Installatie had ietsje makkelijker gekund (advies: haal even het mobo uit de kast) maar hij sluit naadloos aan en mijn full load CPU temp is terug van zo'n 80 op de stock cooler naar 55 met de Scythe. (Lees ook mijn review bij die koeler, staan ook twee foto'tjes bij.)

Is natuurlijk een ander mobo dan het mijne maar het lijkt me bijzonder sterk dat er iets niet gaat passen. Hopelijk helpt dit wat. Succes, en hopelijk word je net zo blij van deze fijne koeler als ik 8)