Er wordt veel geschreven over het verlagen van de CV temperatuur om zodoende de CV zuiniger te laten werken. Door het verlagen van de CV temperatuur zou je sneller beneden de 57 graden retour temperatuur zitten waardoor je meer gebruik maakt van de water condensatie winst in moderne cv ketels.
Het is mij duidelijk dat de verlaagde max. CV temperatuur afhankelijk is van isolatiegraat en warmtebehoefte van het huis en ook van de buiten temperatuur.
Er van uit gaande dat je huis met minder als het max. vermogen toe kan.
Heb ik de volgende vragen:
- Als je de max. CV temperatuur lager instelt op een aan/uit ketel, brandt de ketel dan nooit meer op 100% ?
- Is verlagen van de CV temperatuur op een modulerende ketel verstandig / Zinnig?
- Werkt een modulerende ketel alleen modulerend als er ook een modulerende thermostaat aan gekoppeld is?
Het is mij duidelijk dat de verlaagde max. CV temperatuur afhankelijk is van isolatiegraat en warmtebehoefte van het huis en ook van de buiten temperatuur.
Er van uit gaande dat je huis met minder als het max. vermogen toe kan.
Heb ik de volgende vragen:
- Als je de max. CV temperatuur lager instelt op een aan/uit ketel, brandt de ketel dan nooit meer op 100% ?
- Is verlagen van de CV temperatuur op een modulerende ketel verstandig / Zinnig?
- Werkt een modulerende ketel alleen modulerend als er ook een modulerende thermostaat aan gekoppeld is?