• Bart93
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-09-2021
Hi all,

Ik ben op zoek naar een actieve speaker die voldoet aan volgende vereisten:
- Amp geïntegreerd + Full range sound (dus géén externe subwoofer)
- Inputs: Wifi + Bluetooth + Analoge line input (RCA, mini jack,..)
- Goede kwaliteit van geluid en degelijk volume
- (Eventueel uitbreidbaar naar multi room / surround systeem op een later tijdstip - wanner budget het toelaat :-)
- +- max 500€

Na wat internet research, kwam ik to volgende shortlist, die voldoen aan (bijna) alle criteria:
- Teufel one M ~ 480€ (Heb zelfs een nieuwe gevonden voor 400€)
- Denon Home 350 ~ 569€
- Sonos Play five ~ 557€ (zou externe bluetooth receiver bij moeten)
- Bluesound pulse mini 2i

Nu gezien deze allemaal voldoen aan mijn vereisten, zou mijn eerste reactie zijn om gewoon de Teufel one M aan te schaffen, gezien deze het goedkoopst is. Echter, als er significante verschillen zitten op geluidskwaliteit, ben ik bereid om iets meer te betalen. (Ik ben niet erg sterk om geluidskwaliteit obv technische specs te beoordelen..)

Feedback om me deze product keuze te helpen maken is dus zeker welkom. Bovenstaand lijstje is waarschijnlijk niet exhaustief. Andere product suggesties zijn dus uiteraard ook welkom!

Alvast bedankt voor jullie feedback,
Bart

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
@Bart93 Aankoopadvies doen we in CEA. Je topic is daarheen verplaatst.

• H_H
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:10

H_H

'Tis but a scratch!

Die speakers/systemen zijn natuurlijk verre van full range. Als je full range wilt, zul je echt iets anders moeten zoeken.

Waarvoor wil je het gebruiken? Als set in een woonkamer? Of setje in slaapkamer of zo?

Kijk anders ook eens naar de Nest Audio. Of voldoet dat niet aan je eisen?

Entia non sunt praeter necessitatem multiplicanda

• Bart93
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-09-2021
Met full range bedoelde ik speakers die alle tonen over laag, midden en hoog met goede kwaliteit kunnen weergeven. Schieten bovenstaande speakers op dit vlak dan tekort?

Wat betreft de nest audio: ik vind niet terug hoe deze meer “full range” zou zijn? Kan je even verduidelijken? Deze heeft verder wel de nodige ingangen, maar ik vrees hier eerder voor het volume. Zou deze even goed klinken als de andere speakers wanneer ik luid wil spelen?

Het is een set voor in de woonkamer. Ik heb een redelijke kleine woonkamer, maar zou de set zowel voor achtergrond muziek willen gebruiken als op feestjes wanneer ik wat volk over de vloer heb.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee