Vraag

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-11 13:27
Momenteel heb ik een Xiaomi redmi note 9s en gebruik deze veel om ingress te spelen. Daarbij heb ik meerdere apps die ik door elkaar gebruik (Ingress, excel, iitc, telegram, spotify) en met het agressieve geheugenbeheer van Miui worden deze zeer snel automatisch afgesloten.

Ik ben dan ook op zoek naar een toestel dat dus genoeg geheugen heeft en de apps ook in het geheugen laat. Aangezien ik ook graag wat tweak (vandaar dat ik al even op deze site zit) heeft een bootloader die unlocked kan worden ook de voorkeur.

Zelf dacht ik aan de oneplus 8T (8GB). Budget is maximum 600€

iRacing Profiel

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Xiaomi Mi 10T Pro 8/256 ?

• dengregg
Heeft die dan ook niet het probleem van het agressieve geheugenbeheer van MIUI?

iRacing Profiel

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:31

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@dengregg is het geen optie om je huidige toestel te voorzien van een custom rom? Ik zie op XDA dat er een unofficiele versie van LineageOS voor is: https://forum.xda-develop...-max-poco-m2-pro.4174195/.

• 99ruud99
  • Nu online
je kan zelf een nieuw systeem erop zetten.... maar ik dacht dat dat bij de note 9s ook zou kunnen?

• dengregg
rens-br schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:48:
@dengregg is het geen optie om je huidige toestel te voorzien van een custom rom? Ik zie op XDA dat er een unofficiele versie van LineageOS voor is: https://forum.xda-develop...-max-poco-m2-pro.4174195/.
heb ondertussen al de xiaomi.eu rom draaien. Ook een tijdje lineageos gebruikt maar toen had ik last van spontane reboots, wat je natuurlijk niet wilt op je primaire toestel. Dit is natuurlijk al even geleden en kan zijn dat het met de nieuwere versies opgelost is natuurlijk.

ROMs kunnen inderdaad veel oplossen indien je er genoeg tijd in steekt maar liefst zou ik graag kunnen terugvallen altijd op stock-rom die ook goed werkt volgens mijn noden.

iRacing Profiel

• 99ruud99
  • Nu online
stock rom is altijd batterij-besparend ingesteld, zodat de mobiel langer meegaat.
voor 90% van de mensen gaat het vooral erom dat de mobiel heel de dag aan blijft, ipv dat ze 4 dingen tegelijk open hebben staan.

waarom heb je een -s variant gepakt , met deze eisen is dat juist raar?

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

dengregg schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:43:
Momenteel heb ik een Xiaomi redmi note 9s en gebruik deze veel om ingress te spelen. Daarbij heb ik meerdere apps die ik door elkaar gebruik (Ingress, excel, iitc, telegram, spotify) en met het agressieve geheugenbeheer van Miui worden deze zeer snel automatisch afgesloten.

Ik ben dan ook op zoek naar een toestel dat dus genoeg geheugen heeft en de apps ook in het geheugen laat. Aangezien ik ook graag wat tweak (vandaar dat ik al even op deze site zit) heeft een bootloader die unlocked kan worden ook de voorkeur.

Zelf dacht ik aan de oneplus 8T (8GB). Budget is maximum 600€
Misschien heb je het al geprobeerd, maar het staat niet in je post, dus vandaar de vraag:

Heb je al geprobeerd om het batterijbeheer van MIUI anders in te stellen? Meestal kun je apps uitsluiten van batterijbeheer of hogere rechten daarin verlenen.

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• dengregg
99ruud99 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:01:
stock rom is altijd batterij-besparend ingesteld, zodat de mobiel langer meegaat.
voor 90% van de mensen gaat het vooral erom dat de mobiel heel de dag aan blijft, ipv dat ze 4 dingen tegelijk open hebben staan.

waarom heb je een -s variant gepakt , met deze eisen is dat juist raar?
Ik had de -s variant genomen omdat dien goedkoop was, en ik toen nog niet volledig zeker was of ik lang bij android ging blijven (kwam toen net over van een iphone). Ondertussen ben ik wel over het algemeen tevreden over android en daarom dat ik dus ook wat meer geld wil uitgeven eraan.
Bas170 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:05:
[...]

Misschien heb je het al geprobeerd, maar het staat niet in je post, dus vandaar de vraag:

Heb je al geprobeerd om het batterijbeheer van MIUI anders in te stellen? Meestal kun je apps uitsluiten van batterijbeheer of hogere rechten daarin verlenen.
De batterijinstellingen zijn nogal beperkt, maar wel ingesteld dat de app's totaal geen beperkingen hebben qua batterij. Maakt geen verschil uit.

[ Voor 18% gewijzigd door dengregg op 08-01-2021 14:14 . Reden: quote vergeten ]

iRacing Profiel

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-11 13:49
Je kan bij MIUI per app de notificatie en batterij besparing instellingen zo aanpassen dat dit geen werkelijk probleem meer kan zijn (als ik me niet vergis).

Edit: dit moet dus op app basis via de settings en bevoegdheden van de app zelf het duurt even 5min om te doen voor al je apps, naast de globale batterij besparing settings

Ik gebruikte een tijdje geleden een tutorial op Reddit. ik denk gewoon de FAQ van de Xiaomi sub. Misschien het proberen waard als je verder gewoon tevreden bent over je toestel. Want de 9s is nog echt nieuw

[ Voor 19% gewijzigd door TTMJ! op 09-01-2021 13:48 ]

• dengregg
TTMJ! schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:46:
Je kan bij MIUI per app de notificatie en batterij besparing instellingen zo aanpassen dat dit geen werkelijk probleem meer kan zijn (als ik me niet vergis).

Ik gebruikte een tijdje geleden een tutorial op Reddit. ik denk gewoon de FAQ van de Xiaomi sub. Misschien het proberen waard als je verder gewoon tevreden bent over je toestel. Want de 9s is nog echt nieuw
Het aanpassen bij de batterij instellingen maakt weinig verschil heb ik moeten vaststellen. Wat ik ondertussen wel ontdekt heb is dat je in de taskmanager kan per app instellen dat het niet mag afgesloten worden. Dit verhelpt momenteel het probleem wel.

Ben nog steeds wel low-key aan het uitkijken achter een nieuw toestel van een betere klasse, het huidige was enkel genomen om android uit te testen, maar momenteel lijkt de toegevoegde waarde van de betaalbare flagships nogal beperkt.

iRacing Profiel

• animetech
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 12-01-2021
Zelf heb ik een android s8 en ben daar erg tevreden over. Kan meerdere apps en tabbladen open hebben en werkt gewoon nog steeds prima.

Weliswaar kan je hier een keuze uitmaken? Beste telefoons tot 600 euro.

• dengregg
Heb gisterenavond al de op 8t besteld.

iRacing Profiel

Pagina: 1