Thunderbird 1.33 op 1ghz ? Hoe hoger?

Pagina: 1
Acties:

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Heb het nieuwe board en proc er net inhangen, maar snap niks van die bios. Heb jumpers enzow allemaal op default staan, daarmee zou ik alles in kunnen stellen met bios.

Nu staat de processor dus op 1Ghz, wat niet klopt. De temp = 39graden volgens bios. Verder duurt opstarten erg lang en is hij een tijdje bezig met een of ander ATA geval te laden, wat vervolgens niet kan vanwege missende drivers?
Iemand die mij verder kan helpen? Alvast bedankt

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Het zou handig zijn als je even vertelt welk mainboard je hebt ;) De oorzaak is waarschijnlijk dat je de verkeerde versie van de CPU hebt, of dat je FSB niet goed ingesteld staat.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08

JnX

Waarschijnlijk staat je FSB op 100, deze zou dan op 133 moeten.

• Mephix
sorry, ik heb er een ASUS A7V 133 in liggen.. die staat wel op 100mhz vanwege mijn geheugen ??? (dat is iig 100mhz)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 13 augustus 2001 17:28 schreef Mephix het volgende:
sorry, ik heb er een ASUS A7V 133 in liggen.. die staat wel op 100mhz vanwege mijn geheugen ??? (dat is iig 100mhz)
Dan zul je nieuw geheugen moeten hebben, want bij FSB 133 moet je geheugen ook op 133MHz draaien. Als je op 100MHz wil blijven draaien dan zul je 'm op 1300MHz moeten zetten (multiplier op 12.5 meen ik).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Mephix
jah.. dat had ik dus ook bedacht... gewoon die multiplier opschroeven.. resultaat: systeem blijft hangen na de bios.. erreg vreemd.. laat hem nu wel op 1ghz draaien en fiks wel nieuw geheugen dan...

Maar wat is dat ATA gezeur? In windows alle drivers (incl. die ATA 100 drivers) staan goed...

en die temp.. 39 graden = goed ?

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Je kunt je geheugen dus niet gewoon FSB-PCI draaien (133-33=100) :? ...

PC Specs

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:04

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Op maandag 13 augustus 2001 17:51 schreef Bomberman het volgende:
Je kunt je geheugen dus niet gewoon FSB-PCI draaien (133-33=100) :? ...
Goh, dit is de eerste keer dat ik dat hoor...
Ik kende wel fsb+pci (100+33=133). Maar dit is nieuw voor mij.
Kan jij me vertellen welk mobo dat kan? |:(

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Verwijderd

De Host-PCI optie zit in verschillende BIOSSEN, helaas voor de KT7 verborgen, omdat de KT133A chipset dat niet kan.

Ik denk dat de Ali of SIS chipsets het wel kunnen. Misschien zelfs de KT133E ook..
:Y)

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 20:50

Chop2000

Vroem

//VERY OFFTOPIC!!//

hehe mijn win98 zijn mijn ata 100 controller als een scsi contoller in windows!!>:)

//VERY OFFTOPIC!!//

niks

Verwijderd

dat van de snelheid ligt zoals Exirion al zegt aan je FSB, dus je moet ff ander geheugen fixxen.

Wat dat ATA geval betreft; is het laden van windows traag of de ATA bios? Wellicht heb je op je mobo de RAID controller ingeschakeld staan, en die gaat dan zoeken naar een RAID array. En als je die niet hebt of geen schijven eraan heb hangen, dan wil dat soms weleens ff duren ja :)
Pagina: 1