Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• rsoeting
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13:43
Ik neem al een jaar of 10 diensten af binnen de eu zoals virtuele servers. Op deze servers draaien websites of game servers. De websites host ik privé of soms als gunst voor anderen. Ook de game servers host ik voor mezelf en anderen. Hiervoor vraag ik geen bijdrage. Nu zag ik dat mijn hosting partij de optie heeft om geen BTW te hoeven te betalen als ik een btw nummer opgeef.

Is er een mogelijkheid dat ik als een soort nonprofit deze “diensten” kan leveren? En daardoor de hosting als 0% BTW kan afnemen?
We hebben het hier niet om veel geld maar omdat het uit mijn eigen zak komt zonder tegenprestatie is alle korting natuurlijk mooi meegenomen.

Iemand tips?
Alvast bedankt.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Nu online
https://www.navigator.nl/...ld-van-btw-of-toch-belast

helaas val je niet onder deze noemers... dus val je als nonprofit niet onder btw vrijstelling

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je wilt het dan dus betalen vanuit bedrijf, en prive gebruiken? Moet je het dan niet het als loon in natura cq. giften beschouwen waar dan belasting over moet worden betaald?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 14:03

t_captain

Moderator General Chat
Die BTW vrijstelling is voor BTW-ondernemers en niet voo particulieren.

Normaal gesproken werkt het zo:
* op je verkopen draag je BTW af
* op je inkomen haal je de BTW terug

Met internationale handel levert dat wat meer admninistratie op: je moet in elk land afzonderlijk de betaalde BTW terugvragen. Om dat te versimpelen is er de mogelijkheid om binnen de EU te leveren en geen BTW te rekenen. Maar dat is dus echt voor B2B verkeer.

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Oplossing is je inschrijven bij de kamer van koophandel en een btw nummer krijgen. Zorg dat je af en toe een klusje doet waar je een factuur voor kan schrijven en klaar. Wel even ieder kwartaal BTW aangifte doen natuurlijk.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13:21
Daarnaast kun je naar mijn beste weten geen BTW aftrekken voor zaken die je wel betaalt, maar niet je eigen onderneming ten goede komen.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True