Het stond al lang op mijn verlanglijstje, nu eindelijk er werk van gemaakt: mijn eigen game PC bouwen. Echter heb ik er 0,0 kennis over. Afgelopen veel het internet afgestruind, YouTube filmpjes bekeken en heb een indicatie van wat ik wil en denk nodig te hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voorgaande jaren veel op de PS4 City Skylines gespeeld, waarmee ik mij uren mee kon vermaken. Helaas zodra je populatie en stad wat groter wordt, werd het spel heel sloom. Ook mistte ik mods en assets, wat op de PC wel allemaal mogelijk is. Daarnaast speel ik ook Rocket League en doe ik een beetje Illustrator/Photoshop, maar dat heeft niet mijn prioriteiten.
Ik wil graag op 1440 144Hz gamen zonder problemen, als dat kan met mijn budget.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een streven van €1500,-, een monitor zit in het budget meegenomen. Als het minder kan, natuurlijk graag. Als het wat meer wordt, is het geen probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst onderaan.
Videokaart ben ik nog niet helemaal zeker van, gezien het de schaarste. Wilde eerste instantie nVidia, maar dat lijkt er de komende maanden niet in te zitten. 2e hands zie ik namelijk niet zitten.
Ook voeding heb ik gekozen op basis wat ik denk nodig te hebben, of het goed en genoeg is weet ik niet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het allemaal maar goed met elkaar werkt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een beetje geluid is niet erg, zolang ik maar niet het idee krijgt dat het elk moment kan opstijgen.
Daarnaast moet het allemaal de komende jaren meekunnen.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Wellicht aanmerkingen over componenten die beter/goedkoper zijn, met minstens dezelfde prestaties.
Thanks alvast
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voorgaande jaren veel op de PS4 City Skylines gespeeld, waarmee ik mij uren mee kon vermaken. Helaas zodra je populatie en stad wat groter wordt, werd het spel heel sloom. Ook mistte ik mods en assets, wat op de PC wel allemaal mogelijk is. Daarnaast speel ik ook Rocket League en doe ik een beetje Illustrator/Photoshop, maar dat heeft niet mijn prioriteiten.
Ik wil graag op 1440 144Hz gamen zonder problemen, als dat kan met mijn budget.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een streven van €1500,-, een monitor zit in het budget meegenomen. Als het minder kan, natuurlijk graag. Als het wat meer wordt, is het geen probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst onderaan.
Videokaart ben ik nog niet helemaal zeker van, gezien het de schaarste. Wilde eerste instantie nVidia, maar dat lijkt er de komende maanden niet in te zitten. 2e hands zie ik namelijk niet zitten.
Ook voeding heb ik gekozen op basis wat ik denk nodig te hebben, of het goed en genoeg is weet ik niet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het allemaal maar goed met elkaar werkt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een beetje geluid is niet erg, zolang ik maar niet het idee krijgt dat het elk moment kan opstijgen.
Daarnaast moet het allemaal de komende jaren meekunnen.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Wellicht aanmerkingen over componenten die beter/goedkoper zijn, met minstens dezelfde prestaties.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-10400F Boxed | € 150,35 | € 150,35 |
| 1 | Moederborden | MSI MPG Z490 Gaming Plus | € 172,53 | € 172,53 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G | € 443,90 | € 443,90 |
| 1 | Behuizingen | SilentiumPC Regnum RG6V EVO TG ARGB | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-U12S chromax.black | € 67,94 | € 67,94 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 150,90 | € 150,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M | € 70,90 | € 70,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 101,- | € 101,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.227,42 | ||
Thanks alvast