Hi all! Ik ga mijn eerste game PC bouwen (met veel hulp van een vriend) en heb bijna alle onderdelen al in huis. Het enige wat ik nu nog mis is een videokaart. Ik wil graag wat advies over of mijn voeding het aankan en welke videokaart ik nu het beste kan nemen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de PC gebruiken om te gamen. Ik wil spellen zoals CSGO, Overwatch, Call of Duty, Valorant (dus eigenlijk alle competitive shooters) op minimaal 100 fps kunnen spelen.
Ga je overklokken?
Ik ben hier niet zo in thuis... dus nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een voeding van 550watt (Corsair TX550M 80+ gold) gekocht, die ligt nog sealed in de doos. Zoals hierboven beschreven heb ik alle componenten in huis, behalve een videokaart. Omdat videokaarten nu moeilijk te verkrijgen zijn, twijfel ik heel erg welke videokaart ik moet nemen (zonder een half jaar te moeten wachten..). Ik wilde eerst voor een Gigabyte GeForce RTX 2060 OC 6GB gaan, maar nu neig ik naar eentje uit de 3000 series. Echter weet ik niet zeker of mijn voeding van 550watt het redt als ik een betere videokaart koop... Ik twijfel of ik de 550watt voeding moet retourneren en eentje van 750watt moet halen, wat denken jullie? En zijn er alternatieve videokaarten (die nu beschikbaar zijn) die shooters op minimaal 100fps aankunnen (maximaal 550 euro)?
Hieronder een lijst met alle componenten die ik al in huis heb (behalve dus de videokaart). Ik heb twee 1080p monitoren met 75hz, maar weet nog niet of ik ze allebei ga gebruiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de PC gebruiken om te gamen. Ik wil spellen zoals CSGO, Overwatch, Call of Duty, Valorant (dus eigenlijk alle competitive shooters) op minimaal 100 fps kunnen spelen.
Ga je overklokken?
Ik ben hier niet zo in thuis... dus nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een voeding van 550watt (Corsair TX550M 80+ gold) gekocht, die ligt nog sealed in de doos. Zoals hierboven beschreven heb ik alle componenten in huis, behalve een videokaart. Omdat videokaarten nu moeilijk te verkrijgen zijn, twijfel ik heel erg welke videokaart ik moet nemen (zonder een half jaar te moeten wachten..). Ik wilde eerst voor een Gigabyte GeForce RTX 2060 OC 6GB gaan, maar nu neig ik naar eentje uit de 3000 series. Echter weet ik niet zeker of mijn voeding van 550watt het redt als ik een betere videokaart koop... Ik twijfel of ik de 550watt voeding moet retourneren en eentje van 750watt moet halen, wat denken jullie? En zijn er alternatieve videokaarten (die nu beschikbaar zijn) die shooters op minimaal 100fps aankunnen (maximaal 550 euro)?
Hieronder een lijst met alle componenten die ik al in huis heb (behalve dus de videokaart). Ik heb twee 1080p monitoren met 75hz, maar weet nog niet of ik ze allebei ga gebruiken.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 399,95 | € 399,95 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 ELITE V2 | € 130,- | € 130,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2060 OC 6G | € 335,24 | € 335,24 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 87,40 | € 87,40 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,95 | € 50,95 |
| 2 | Ventilatoren | be quiet! Pure Wings 2, 120mm | € 9,85 | € 19,70 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 83,90 | € 83,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M | € 70,90 | € 70,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 129,- | € 129,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.307,04 | ||
:strip_exif()/f/image/BV8u78tc3t5f7WW0iGDR9DY0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5TmRSzkSG4BQcpkYlzGHYbTa.jpg?f=fotoalbum_large)