Werkplek en Vaste PC op 1 locatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heraldo1123
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-06-2023
Mijn vraag
Zoals veel mensen werk in momenteel thuis en dit zal in de toekomst ook deels zo blijven.

Nu wil ik mijn Game PC en Laptop zo makkelijk mogelijk op 1 locatie laten werken.

Mijn Game PC opstelling (relevante info):
MSI X570 ACE
3080 Gaming x trio
Gaming Keyboard
Gaming Muis
Speakers via AUX
draadloze headset via USB dongel
LG 27GL850

Werklaptop:
Dell laptop zonder UTP poort
USB-C
HDMI
2x USB

Ik was zelf naar een USB-C dock maar dan neem ik aan dat ik het beste alsnog mijn monitor direct aansluit op mijn game PC via Displayport en de laptop via HDMI omdat gamen via de USB-c dock niet aan te raden valt.

Voor de rest denk ik dat een usb-c dock kan werken ik sluit daar dan de USB apparaten, internet kabel, aux kabel op aan.

Dan kan ik de HDMI en de displaypoort op de monitor aansluiten en switchen en dien dan enkel de usb-c te switchen.

Ben ik er zo of mis ik dan nog iets. Of is er nog een makkelijkere oplossing?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 20:04
volgens zou dat zo moeten kunnen

als je geen dock hebt zou je ook voor een kvm switch kunnen gaan
bijv.
pricewatch: Delock Displayport KVM Switch USB and Audio for PC and Mac (11367)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:08
Ik heb muis en keybord op mijn monitor aangesloten en wissel enkel de USB kabel van de monitor tussen de laptop en de PC.
PC en laptop allebei verbonden met het scherm, deze schakelt automatisch naar de bron waar signaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heraldo1123
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-06-2023
Op mijn scherm kan ik idd iets aansluiten maar zitten dan nog genoeg aansluitingen voor alle USB apparaten

ga ik toch de poging wagen met de usb-c docking bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik heb 2x2 beeldschermen (boven 2x 21" 1080p, onder 2x 27" 1440p). Mijn werklaptop staat op mijn bureau, overdag aangesloten op de onderste rij schermen met HDMI. 's Avonds gaat de laptop uit, en gaat mijn PC weer over op de volledige 4 schermen (bovenste ook HDMI, onderste DP, dus geen kabels om te sluiten).

Op mijn PC gebruik ik daarvoor 2x HDMI->VGA en 2x DP->DP, op mijn laptop gebruik ik 1x HDMI->HDMI en 1x USB-C->HDMI, omdat mijn grote beeldschermen een DP en een HDMI-poort hebben. Ik gebruikte voorheen een USB-C->HDMI dongle die ook goed werkte, maar na een keer flink opschonen van mijn bureau deze kabel aangeschaft omdat het makkelijker is.

Ik gebruik verder Multiplicity KVM om van PC naar laptop te gaan met muis en toetsenbord, en bij meetings schakel ik mijn bluetooth headset en microfoon over (is 1 USB-stekker voor microfoon interface, die zit aangesloten op een USB-hub op mijn bureau dus dat is makkelijk te doen).

In plaats van Multiplicity zou je ook Synergy kunnen gebruiken, die werkt evt. over verschillende systemen. Je kan ook een USB-C netwerkadapter aanschaffen zodat de latency van je laptop daarbij omlaag gaat.

Ik ben zelf ook aan het kijken naar Parsec om mijn laptop op afstand te besturen, maar dat heb ik nog niet helemaal werkend zoals ik het zou willen.

Misschien geen direct antwoord op je vraag, maar gezien het vrijwel dezelfde usecase is deel ik graag mijn oplossing.

Mits je laptop het ondersteunt zijn er ook dongles/docks die een netwerkpoort, HDMI-poort (of twee), een aantal USB-poorten en een USB-C doorvoer hebben. Die kun je al krijgen voor een goeie 50 euro, wat je op je laptop wat extra ruimte zou geven qua poorten. Je zou dan dus je PC gewoon aansluiten zoals je wil, de dongle/dock op je laptop aansluiten en dan alles wat je bij je laptop nodig hebt daarop, zodat je het ook in één keer los kan koppelen als je laptop aan de kant (of mee) gaat.