Mijn vraag
Zoals veel mensen werk in momenteel thuis en dit zal in de toekomst ook deels zo blijven.
Nu wil ik mijn Game PC en Laptop zo makkelijk mogelijk op 1 locatie laten werken.
Mijn Game PC opstelling (relevante info):
MSI X570 ACE
3080 Gaming x trio
Gaming Keyboard
Gaming Muis
Speakers via AUX
draadloze headset via USB dongel
LG 27GL850
Werklaptop:
Dell laptop zonder UTP poort
USB-C
HDMI
2x USB
Ik was zelf naar een USB-C dock maar dan neem ik aan dat ik het beste alsnog mijn monitor direct aansluit op mijn game PC via Displayport en de laptop via HDMI omdat gamen via de USB-c dock niet aan te raden valt.
Voor de rest denk ik dat een usb-c dock kan werken ik sluit daar dan de USB apparaten, internet kabel, aux kabel op aan.
Dan kan ik de HDMI en de displaypoort op de monitor aansluiten en switchen en dien dan enkel de usb-c te switchen.
Ben ik er zo of mis ik dan nog iets. Of is er nog een makkelijkere oplossing?
Zoals veel mensen werk in momenteel thuis en dit zal in de toekomst ook deels zo blijven.
Nu wil ik mijn Game PC en Laptop zo makkelijk mogelijk op 1 locatie laten werken.
Mijn Game PC opstelling (relevante info):
MSI X570 ACE
3080 Gaming x trio
Gaming Keyboard
Gaming Muis
Speakers via AUX
draadloze headset via USB dongel
LG 27GL850
Werklaptop:
Dell laptop zonder UTP poort
USB-C
HDMI
2x USB
Ik was zelf naar een USB-C dock maar dan neem ik aan dat ik het beste alsnog mijn monitor direct aansluit op mijn game PC via Displayport en de laptop via HDMI omdat gamen via de USB-c dock niet aan te raden valt.
Voor de rest denk ik dat een usb-c dock kan werken ik sluit daar dan de USB apparaten, internet kabel, aux kabel op aan.
Dan kan ik de HDMI en de displaypoort op de monitor aansluiten en switchen en dien dan enkel de usb-c te switchen.
Ben ik er zo of mis ik dan nog iets. Of is er nog een makkelijkere oplossing?