LE Certificaten verlopen datum in Chrome

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-09 12:53

TheProphet

unifi-forum.nl

Topicstarter
Meer mensen last van een verlopen certificaat terwijl dit niet zo is?

Vernieuwd certificaat door LE
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hSdAP_4jiQbcAvOztPSAZokgKAY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PtolDXppPgIbtvujNMU9PmJI.png?f=user_large

Netjes een slotje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KeUCJes1WaUqlXey1uvj0pHbzoo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/riNrbgmfJVcPwH1dIssZqeh9.png?f=user_large

Huidige certificaat zoals weergeven door Chrome:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/63RrerW67hDheKdekSiHmLTtGi0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7ZVQ7x0lwR4j0dgxIhzpEVnB.png?f=user_large

Ik hoor van meerdere gebruikers dat het certificaat inderdaad tot 28-12-20 de datum heeft. 8)7

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dat certificaat is gewoon verlopen. Als je soms een verlopen certificaat en soms een geldig certificaat krijgt heb je waarschijnlijk te maken met een server (kan ook een proxy zijn) die niet altijd hetzelfde certificaat gebruikt, of meerdere servers waarbij sommige bijgewerkt zijn en sommige niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 14:29

slaay

Natuurbeleven.com

Net gecheckt en hier geeft Firefox weer:

Geldigheid
Niet voor 8-1-2021 08:27:22 (Midden-Europese standaardtijd)
Niet na 8-4-2021 09:27:22 (Midden-Europese standaardtijd)

Kortom, het certificaat is vanochtend pas vernieuwd.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-09 12:53

TheProphet

unifi-forum.nl

Topicstarter
Klopt, maar ook voor de vernieuwing was hij al ruim gelding, nu weet ik dat Chrome wel eens hardnekkig vast wilt houden aan cache, om het zeker te weten had ik het certificaat maar venieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:03
TheProphet schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:28:
Klopt, maar ook voor de vernieuwing was hij al ruim gelding, nu weet ik dat Chrome wel eens hardnekkig vast wilt houden aan cache, om het zeker te weten had ik het certificaat maar venieuwd.
Wel heel toevallig dan dat het weer werkt na een vernieuwing dan, niet? Ga er maar van uit dat het wel verlopen was.
TLS 1.0 en 1.1 zou ik trouwens ook maar uitzetten.

[ Voor 5% gewijzigd door valkenier op 08-01-2021 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:26

Aganim

I have a cunning plan..

Of aan de kant van de webserver een probleem? Oude certificaat geserveerd voor www.unifi-forum.nl en de juiste voor unifi-forum.nl?
Of een proxy/loadbalancer bij je hosting provider waar het certificaat niet op is vernieuwd?

Blijft gokken zonder relevante informatie. Ik voel geen enkele liefde voor Chrome, maar cachen van een verlopen certificaat? Lijkt me sterk eerlijk gezegd.

Kan natuurlijk prima zijn dat opnieuw vernieuwen een job in gang heeft gezet die bij de oorspronkelijke verlenging om wat voor reden dan ook niet volledig heeft gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Het lijkt mij logischer om de log even te checken om uit te zoeken waarom hij niet gedraaid heeft.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1