Tweede pagina op zijn kop bij dubbelzijdig afdrukken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-06 15:53

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Topicstarter
Ik heb al enige tijd een HP ENVY Photo 6234 inkjet printer. Tot op heden zeer tevreden mee, maar ik kom er net achter dat hij bij dubbelzijdig afdrukken de tweede pagina op zijn kop afdrukt. Ik heb in het verleden ook wel eens dubbelzijdig afgedrukt zonder dat dit het geval was. Ik vraag me dan ook af wat er veranderd is.

Ik heb de print-instellingen aangepast van omslaan over de korte zijde naar omslaan over de lange zijde en vice versa, maar dit maakt geen enkel verschil. De tweede pagina blijft op zijn kop eruit komen. Zowel bij printen vanuit Word als printen vanuit Acrobat Reader.

Printer geheel uitzetten en weer aanzetten heeft ook geen effect.

Iemand een suggestie waar ik het verder moet zoeken?

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:11

Kraz

Saving the world

Volgens mij zit dit wel degelijk in de optie korte/lange zijde omslaan.
Om de een of andere reden staat dit vaak standaard op korte zijde en krijg je dus dit effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Topicstarter
Kraz schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:36:
Volgens mij zit dit wel degelijk in de optie korte/lange zijde omslaan.
Om de een of andere reden staat dit vaak standaard op korte zijde en krijg je dus dit effect.
Dat dacht ik ook, maar ook als ik het expliciet aangeef bij het afdrukken om over de lange zijde om te slaan lijkt het dit volkomen te negeren.

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:37
En als je juist andersom zegt?

En moet je het papier handmatig terugsteken of doet de printer het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Topicstarter
99ruud99 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 09:40:
En als je juist andersom zegt?

En moet je het papier handmatig terugsteken of doet de printer het?
Ook als ik expliciet aangeef dat het over de korte zijde moet, drukt ie de tweede pagina op zijn kop af (wat in dit geval dan ook gewenst is). Dus dat maakt geen verschil met over de lange zijde. De printer zorgt zelf voor het draaien van het papier, ik hoef niets handmatigs te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Topicstarter
Oh wow... Ik heb zojuist gevonden waar het aan lag. Ik had blijkbaar de verkeerde printer geselecteerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pfNvZU50-ZlevJ1T-VBABQcnO7g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rCfXatRC16PUrVum6eHfBXv1.png?f=user_large

De printer was in eerste instantie ooit toegevoegd als HP ENVY Photo 6200 series [C3B38B] als standaardprinter en dat heeft een tijd lang uitstekend gewerkt. Ik vermoed dat een keer na een herstart van de printer of firmware update, er een "nieuwe" printer door Windows of HP zelf is toegevoegd genaamd HPC3B38B.home (HP ENVY Photo 6200 series). Dit was echter niet de standaardprinter, maar bij nader inzien wel de enige waar een groen vinkje bij staat.

Als ik deze printer selecteer om op te printen gaat het wel goed. Vreemd dat dit is gebeurd, maar goed. Het is opgelost! Dank voor het meedenken!

Pagina: 1