Ruwe PVC vloer

Pagina: 1
Acties:

• DirkMal
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-04-2024
Onlangs een PVC vloer gelegd van de Gamma. We zijn tevreden over hoe het er uit ziet, het leggen ging ook prima.

Echter, de vloer is heel ruw en we verslijten onze sokken heel snel. Als de kinderen een dag op hun knieen spelen dan zijn ze ook door hun broek heen.

Wie heeft er tips om de vloer minder ruw of oneffen te krijgen?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:51
Je zou keer met een boek machine eroverheen kunnen gaan, maar of je daar heel vrolijk van wordt?

Vaak is juist het omgekeerde een probleem: vloeren worden langzaamaan steeds gladder, waardoor je uitglijdt

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-01 18:07
Ben je hier nog iets verder mee gekomen @DirkMal? Ik ben ook op zoek naar opties.

Wij hebben vorig jaar ook een pvc vloer laten leggen (niet van de gamma) en wij ervaren precies hetzelfde. Afgelopen voorjaar kroop onze jongste nog en die had in sommige broeken na 2 dagen echt gaten op zijn knieën. En dan niet een klein gaatje, echt ter grote van zijn knie. Op de sokken lopen is er eigenlijk ook niet bij, dan kan ik elke week 2 paar sokken weggooien. Neefjes en nichtjes hebben hier al broeken in de kast liggen voor als ze hier komen spelen. Niet echt wat ik verwacht had van een, toch vrij prijzige, pvc vloer.

We zijn inmiddels ook al even bezig om via de vloerenlegger iemand van de leverancier er bij te krijgen om vanuit die kant te kijken naar oorzaak en mogelijkheden, maar ben toch ook we benieuwd of jij nog verder gekomen bent.

Desktop | Server | Laptop

• DirkMal
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-04-2024
Helaas nog niet verder meegekomen en de sokken slijten maar door…

Jij al een oplossing?

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:00

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
dit is bij dat sbs frankvisser programma geweest.

hoewel de fabrikant en leverancier nergens aan gebonden was wilde ze er een andere toplaag op aanbrengen.
wellicht een optie

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:06
Hier en bij mijn schoonouders het zelfde. Beide hebben we verschillende merken pvc... zal erbij horen...

• JdeGroot38
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 06-01 20:33
@DirkMal @Rupie : ik ben heel benieuwd hoe jullie dit probleem hebben opgelost?
Het is inmiddels bij jullie bijna 5 jaar later, maar wij hebben sinds 3 maanden een pvc vloer en ervaren exact hetzelfde probleem.

De vloerenlegger geeft aan dit probleem nog nooit te hebben gehad, terwijl zij al jaren vele meters pvc leggen. Hopelijk komen we via hun / de leverancier een stap verder, want met 2 kleine kids gaan de broeken er hard aan momenteel. Het aantal paar sokken is al niet eens meer bij te houden, kom inderdaad net zoals jullie wel op 2 paar per week per persoon.

Online zoeken kom ik er helaas ook niet veel over tegen, behalve dan dit topic. Ik ben dus zeer benieuwd naar jullie ervaring / geboden oplossing.

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Hier slijten de sokken ook als een malle op keramisch parket.

slippers / sloffen aandoen?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-01 18:07
JdeGroot38 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 20:33:
@DirkMal @Rupie : ik ben heel benieuwd hoe jullie dit probleem hebben opgelost?
Het is inmiddels bij jullie bijna 5 jaar later, maar wij hebben sinds 3 maanden een pvc vloer en ervaren exact hetzelfde probleem.

De vloerenlegger geeft aan dit probleem nog nooit te hebben gehad, terwijl zij al jaren vele meters pvc leggen. Hopelijk komen we via hun / de leverancier een stap verder, want met 2 kleine kids gaan de broeken er hard aan momenteel. Het aantal paar sokken is al niet eens meer bij te houden, kom inderdaad net zoals jullie wel op 2 paar per week per persoon.

Online zoeken kom ik er helaas ook niet veel over tegen, behalve dan dit topic. Ik ben dus zeer benieuwd naar jullie ervaring / geboden oplossing.
Nooit een oplossing voor gevonden helaas. Los van slippers dragen in huis. We hebben nog wat stroken terug geleverd aan de leverancier voor onderzoek maar ook daar is niets uitgekomen, waren geen afwijkingen volgens hen. Kinderen zijn inmiddels wat ouder dus echt kruipen is er niet bij. En vaak als ze op de grond gaan spelen pakken ze uit zichzelf een kussen om daar met de knieen op de gaan zitten.

Desktop | Server | Laptop

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:56

Honesty

kattenneus!

Rupie schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 10:38:
[...]

Nooit een oplossing voor gevonden helaas. Los van slippers dragen in huis. We hebben nog wat stroken terug geleverd aan de leverancier voor onderzoek maar ook daar is niets uitgekomen, waren geen afwijkingen volgens hen. Kinderen zijn inmiddels wat ouder dus echt kruipen is er niet bij. En vaak als ze op de grond gaan spelen pakken ze uit zichzelf een kussen om daar met de knieen op de gaan zitten.
Wij hebben al 12 jaar pvc liggen en hebben het probleem niet maar dacht dat je een toplaag extra konaanbrengen. Dus als het probleem nog staat zal ik deze dure oplossing doen. Volgens mij moet heel je vloer leeg en leggen ze een soort laag erop.
Wij hadden zelf het idee omdat nan15 jaar ofzo te gaan doen maar zelfs nu is de vloer zo goed als nieuw. Tegen de tijd dat die lelijk is willen er wel weer iets anders

Festina lente

Pagina: 1