Citrix elke keer moeten installeren tijdens inloggen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:41
Ik weet niet zeker of ik de vraag hier moet stellen of in het MacBook forum.

Om thuis in te loggen in mijn werkomgeving maken we gebruik van de Citrix Receiver. Als ik naar onze inlog-pagina ga, mijn logingegevens invoer met authenticatie code, dan dan vraagt mijn MacBook met M1 processor elke keer om de Citrix Receiver te installeren. Nadat ik dat laat doen, dan download het ook een .ica bestand en kan ik verder.

Vervelend is het dat elke keer als ik thuis moet werken Citrix Receiver weer moet installeren.
  • Wat doe ik fout?
Op een Windows PC hoeft dat niet. Het is mijn eerste MB, dus weet nog niet alle tricks.

Specs van pc

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-06 11:29
Je zult er voor moeten gaan zorgen dat de ICA file automatisch gedownload en geopend gaat worden.

De ICA file bevat namelijk de instellingen voor de ICA client op je laptop.

Als deze niet gestart word denkt de software dat je geen Client hebt.

Ik heb zelf geen apple, maar je zou eens kunnen kijken of de onderstaande link je verder helpt :

https://www.jaytag.co.uk/...en-ica-files-from-safari/

Dit is meer een software issue dan dat het een netwerk issue is, dus ik denk dat deze ook gemoved moet worden naar MACS & Software

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
mash_man02 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:28:
Dit is meer een software issue dan dat het een netwerk issue is, dus ik denk dat deze ook gemoved moet worden naar MACS & Software
Dat denk ik ook, dus schopje van NT naar MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmadi
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 05:17
Staat je Citrix workspace icoon in je menubalk? Daar staat die van mij constant aan waarmee ik kan inloggen op mijn werkplek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:41
drmadi schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:16:
Staat je Citrix workspace icoon in je menubalk? Daar staat die van mij constant aan waarmee ik kan inloggen op mijn werkplek.
Ik heb een bookmark gemaakt in safari naar onze login pagina van het werk. Als ik daar op klik gaat het zoals boven beschreven.

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Als ik het me goed herinner zegt hij dat de receiver niet gedetecteerd is? Mogelijk blokkeert Safari/MacOS de plugin die zoekt op de computer of de Receiver geïnstalleerd is. Volgens mij staat er onder de melding ook een knop van "receiver al geinstalleerd". Als je daar op klikt ga je direct door naar het volgende scherm.

Dit kan natuurlijk bij jou iets anders zijn, er zit namelijk veel verschil tussen de versies van Citrix en hoe het ingericht is.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmadi
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 05:17
GWBoes schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:38:
...de melding ook een knop van "receiver al geinstalleerd". Als je daar op klikt ga je direct door naar het volgende scherm....
Dit had ik de eerste keer ook. Nu ga ik naar de mijnwerkplek.mijnwerkgever.nl en na inloggen en verificatie met tiqr download hij automatisch het ica bestand en kan ik daarmee inloggen. Citrix staat constant open op de achtergrond.

Wat gaat er bij jou precies anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ansp
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-02-2021
Hallo, ik heb ook een probleem met de citrix receiver op de macbook met M1-chip. Als ik het bureaublad van mijn werkplek open, wordt ik er na 2 seconden terug uitgegooid. Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

wat gebeurt als je de installatie skipt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:21
ansp schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:59:
Hallo, ik heb ook een probleem met de citrix receiver op de macbook met M1-chip. Als ik het bureaublad van mijn werkplek open, wordt ik er na 2 seconden terug uitgegooid. Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
ik gebruik Citrix Workspace en werkt prima
Pagina: 1