2-1 laptop/tablet gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorthacs
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 16:27
Hallo iedereen,

Voor onze vertegenwoordigers op het werk zijn we aan het kijken om een nieuwe laptop of tablet aan te schaffen. Nu werken ze thuis vaak op een laptop en als ze bij klanten zijn op een tablet. Om het voor hen gemakkelijker te maken zijn we aan het kijken naar een toestel die beide functies kan combineren. Het is grotendeels voor kantoorgebruik, in het weekend zullen ze ongetwijfeld privé gebruikt worden maar hierop zullen we de aanschaf niet beoordelen.

Zelf heb ik gekeken naar een Surface Pro 7, HP Probook X360 435 G7 of een Lenovo ThinkPad X1, het belangrijkste is dat het toestel:

1. Mobiel is, zowel in gewicht als in accuduur.
2. Verbinding eventueel via 3G/4G en natuurlijk Wifi.
3. Touchscreen
4. Windows 10 Pro (zodat integratie in bedrijfsnetwerk mogelijk is)

Er zijn verder niet echt eisen naar merk of prijs, wie kan me helpen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kilomeester
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-10 21:40
De Surface Pro 7 is fantastisch, ik zweer erbij en kan hem iedereen aanraden. Wel het toetsenbord-covertje erbij nemen! De specifieke pen heb ik ook maar vind ik overrated - die gebruik ik uiteindelijk bijna nooit.

Mobiele data (als in 4G) heeft 'ie niet, maar als je dat als eis hebt wordt de spoeling dun. Ik zou zeggen, maak gewoon gebruik van een WiFi-hotspot met je smartphone.

De mijne gaat behoorlijk lang mee op een batterij-lading (een paar uur), maar ik moet zeggen dat ik 'm bijna nooit mobiel gebruik nu met al dat thuiswerken. Maar die display... Wat een pracht. En de responsiveness van het touch screen is ook ongelooflijk. En als je 'm even niet als laptop wilt gebruiken is de tablet modus ook heerlijk. Dat mis ik bij normale laptops.

Die andere twee zijn natuurlijk echt laptops, en niet van die crossovers. Met meer aansluitingen en een echte harddisk bay en zo. Als je dat nodig hebt moet je dat doen. Maar ja, die zijn zwaarder en voor mij minder flexibel. De Surface Pro hij zo licht is en zo lekker als tablet werkt, waardoor ik er prima op kan werken maar hem ook net zo makkelijk mee kan nemen naar bed (of naar de WC, want laten we eerlijk zijn, willen we dat niet allemaal). Met die hoge beeldschermresolutie is van dichtbij een film kijken ook een genot.

En hij weegt 3x niks, past in elke tas, ziet er superslick uit, heeft voor/achter camera en heeft perfecte video-bel-kwaliteit.

Het gebrek aan poorten (grafische output, USB-A aansluitingen etc.) waren voor mij lang een reden om niet naar dit soort beauties over te stappen, maar met zo'n klein hubje aan de usb-c poort (zoiets: pricewatch: ACT AC7023 Grijs) heb je alles alsnog bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kilomeester
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-10 21:40
Ik lees nu pas dat het voor vertegenwoordigers is. Nou, dan zou ik het al helemaal doen. Het gemak waarmee je dit ding tevoorschijn tovert als tablet is ongeëvenaard. Ook als je ergens bij de koffieautomaat staat of zo dan tover je 'm tevoorschijn en kun je meteen in de tablet modus aan de gang met je elevator pitch of je snelle visuele demonstratie. En terug bij je bureau - klik, toetsenbordje eronder, usb-snoertje eraan en hoppa je hebt een werkstation. Bij ons werken er steeds meer mee. Zeker in deze tijd van flexibele werkplekken, paperless office en always ready.

Had ik al gezegd dat ik fan was? :) (En ik heb niet eens aandelen.)