isolatie subsidie eenmalig voor een adres?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
In een gekochte woning moet nogal eea gebeuren kwa isolatie.
- Dubbel glas vervangen voor HR++ (of triple, want echt enorm veel meer subsidie)
- vlieringisolatie
- gevelisolatie
- nieuwe dakisolatie

gezien de afmetingen van het huis en de vele vele ramen, ga ik niet alles in 1 keer doen, maar schiet ik mezelf daarmee in de voet? is het een one time offer voor een adres? of kan ik nu bijvoorbeeld 5 kozijnen doen, en over een jaar nog eens 15 bijv?

Daar op inspelend, de 'bouwmassa' van het woonhuis is door de gemeente op een lijstje aangeduid als "vrij waardevol". Dat levert wat beperkingen op, en extra restricties op een vergunningsaanvraag die het "vrij waardevolle" aanzicht beïnvloeden, maar als 'tegenprestatie' stellen ze een subsidie ter beschikking wanneer de kozijnen en voordeur weer in de originele detaillering worden teruggebracht, en van hout. Dat is nu 1999 kunststof met dubbelglas.
Nu is die subsidie niet enorm ruim ofzo, maar icm de isolatie voor glas subsidie kan het best interessant worden. De gemeente draagt 25% bij, maar met een maximum van 1250 euro. ( :| )
Kan/mag ik die twee subsidies tegelijk aanvragen? De een komt namelijk van de gemeente en de ander van de rijksoverheid.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Isolatiemaatregelen kan je inderdaad maar 1 keer aanvragen. Je hoeft niet alles in 1 keer te doen. Op de site van RVO kan je dat gewoon terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Niet helemaal zo, als je in een jaar overgang zit kan je het een op het ene jaar doen en het ander op het volgende jaar.. (bijvoorbeeld seeh vorig jaar en nu ISDE). Wat volgens mij wel zo is dat je twee elementen moet aanpakken dus dak en gevel of ramen en vloer. Dus als je deze twee had op gesplit, kon je twee keer subsidie aanvragen als ik het goed begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claarz
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23-10-2021
Je kan voor een adres gewoon twee keer subsidie aanvragen. Je mag niet twee keer voor dezelfde maatregel subsidie aanvragen. Dus niet twee keer spouwmuurisolatie bijvoorbeeld.

Hieronder nog een filmpje met een heel stappenplan:
*knip*
Video's pluggen voor reclame is niet toegestaan.

[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 15-03-2022 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:56
Je hebt een jaar om (tenminste 2) maatregelen te combineren. Hier heb ik de vloer en spouwmuur al laten doen, maar vraag pas Q2 '22 subsidie aan omdat ik het dan kan combineren met hr++ glas.