Google meet achtergrond wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:16

skate master

Autodesk Educator Expert

Topicstarter
Mijn kinderen hebben nu met het thuis onderwijs een aantal contact momenten via google meet.
Om onderling contact te houden met vriendjes gebruiken ze dit ook wel eens.
De kinderen vinden het dan leuk om de achtergrond te wijzigen, zolang dit buiten schooltijd is vind ik dit ook prima.

Echter, mijn zoon gebruikt mijn MacBook voor meet en hierop is de achtergrond wijzigen optie niet beschikbaar. Dit werkt niet in Chrome en Safari.
Heb het ook getest op de win10 laptop van m'n vrouw, hierop is de optie in Chrome ook niet beschikbaar.

Op mijn werklaptop win10 onder Chrome werkt het wijzigen wel.
Alle tests zijn uitgevoerd met hetzelfde account voor google meet.

Wie kan mij vertellen wat ik kan checken om de optie wel beschikbaar te krijgen.
Ik heb alle browser extensies al verwijderd zonder resultaat.

Voor de lessen is het niet nodig maar mijn zoon zou graag wel kunnen wisselen als hij met z'n vriendjes aan het meeten is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 20:14
Er valt niks te checken of in te stellen, als je geen 'Change background'-optie ziet als je het menu opent, dan heeft je account het (nog?) niet. Kan zijn dat Google het nog aan het uitrollen is, maar je kan het verder niet forceren of iets dergelijks. Het enige wat je kan doen is wachten.

Weet je zeker dat je op je werklaptop precies hetzelfde account gebruikt?

[ Voor 11% gewijzigd door Hahn op 07-01-2021 22:13 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:16

skate master

Autodesk Educator Expert

Topicstarter
Hahn schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:12:
Er valt niks te checken of in te stellen, als je geen 'Change background'-optie ziet als je het menu opent, dan heeft je account het (nog?) niet. Kan zijn dat Google het nog aan het uitrollen is, maar je kan het verder niet forceren of iets dergelijks. Het enige wat je kan doen is wachten.

Weet je zeker dat je op je werklaptop precies hetzelfde account gebruikt?
Wel vreemd dan dat wanneer ik met het account van mijn zoontje inlog op google meet op mijn werk pc dat het dan wel werkt, maar dat het met hetzelfde account niet werkt op 2 andere computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 20:14
skate master schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:17:
[...]

Wel vreemd dan dat wanneer ik met het account van mijn zoontje inlog op google meet op mijn werk pc dat het dan wel werkt, maar dat het met hetzelfde account niet werkt op 2 andere computers.
Dat is vreemd inderdaad, misschien dat jouw werk pc anders ingesteld is, bijvoorbeeld VPN of andere taalinstelling?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:48

g0tanks

Moderator CSA
Heb je het volgende al bekeken? Met name het stuk over hardware versnelling.

Why don’t I have the Change background option?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW