Help mijn vloerverwarming doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dujardinn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-02-2021
Beste Tweakers hopelijk kunnen jullie mij helpen. In mijn woning heb ik op iedere etages een WTH vloerverwarming verdeler. Iedere kamer in huis heeft een eigen thermostaat. Het huis heeft enkel vloerverwarming. Er zijn geen radiatoren aanwezig.

Op dit moment wordt de vloer van 1 kamer niet (meer) warm. De andere ruimtes op dezelfde verdieping worden wel warm. Zoals gezegd zitten deze ruimtes op dezelfde verdeler aangesloten. Ook de servomotors/thermomotors en losse thermostaten werken. Deze zijn getest. Ook een andere thermomotor bracht geen solaas. Verder zat het pinnetje ook niet vast. Deze is, zodra je de thermomotor eraf haalt, in te drukken. Ook de thermomotor loshalen, zodat het pinnetje vrij kwam hielp niet.
De verdeler wordt warm. Ook de blauwe slang in de vloer voelt warm aan. De vloer warmt echter niet op. Ook na 24 uur non stop verwarming. De aanvoertemperatuur vanuit de CV is 45 graden. Er is geen drukverlies. De kamer die niet warm wordt zit op circa 1 meter afstand van de verdeler. Er hoeft dus geen enorme afstand overbrugt te worden. De retour wordt niet warm als enkel de desbetreffende ruimte aan staat en de overige ruimtes uit staan. De retour wordt wel warm als de andere kamers ook om warmte vragen (aanvoer +-45/ retour +-32). Overigens duurt het in het hele huis best lang voor de retouren überhaupt warm worden, maar dat is geloof ik normaal. De pomp voor de verder zit in de CV. De verdelers hebben dus geen eigen pomp. Via de verdelers is de flow niet te bepalen. De vloerverwarming is circa 9 jaar oud.

Ik heb overal gezocht, maar ik krijg het probleem niet gevonden. Het bijzondere is dat het om slechts 1 ruimte gaat. Hopelijk heeft een van jullie een idee. Waar kan dit probleem zitten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EBT09zM99cK-wDa_zrZpP7rBuK8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OvfA7LZ5deUqOBOunnfqvAVN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b-r83FpKNiTB011kTAmtnnP3OZQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TxOkUsmbLapsLIitXE5gWqG7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-06 14:05
Of de leiding zit verstopt of er is een enorm warmteverlies in de vloer daar.
Er is niet verbouwd onlangs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dujardinn
Cpt.Chaos schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:24:
Of de leiding zit verstopt of er is een enorm warmteverlies in de vloer daar.
Er is niet verbouwd onlangs?
Er is de afgelopen jaren niets verbouwd. Is vervuiling al zo snel mogelijk? Het huis is, mijns inziens, nog redelijk jong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-07 19:42
Als je die actuator eraf haalt wordt de aanvoerslang dan wel warm? dat moet voelbeer zijn met je handen.

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Aanvoer +45°C en retouren +32°C? Dat lijkt me een enorm warmteverlies, of een extreem kleine flow.

Sowieso geld voor vloerverwarming een maximale aanvoertemperatuur van 40°C (heb ik altijd begrepen).

Je hebt geen lekkage, geen water / drukverlies in de ketel?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-06 14:05
Als alle andere groepen dicht staan en alleen die open en er gaat geen water doorheen, dan zit er iets in. Lucht wordt er wel uitgepompt met 1 lus open.
Ik zie wel veel staal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dujardinn
maartentmm schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:33:
Als je die actuator eraf haalt wordt de aanvoerslang dan wel warm? dat moet voelbeer zijn met je handen.
Ik weet niet wat een actuator is. Als ik hierop google denk ik dat je de thermomotor/servomotor bedoeld? Deze is er 8 á 10 uur af geweest. Ook een andere motor hielp niet.

De blauwe slang wordt wel warm. Niet extreem warm overigens. Je voelt wel temperatuurverschil met de slang waar geen water doorheen loopt. Hij voelt meer lauw dan warm. Is dat overigens normaal?
DropjesLover schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:39:
Aanvoer +45°C en retouren +32°C? Dat lijkt me een enorm warmteverlies, of een extreem kleine flow.

Sowieso geld voor vloerverwarming een maximale aanvoertemperatuur van 40°C (heb ik altijd begrepen).

Je hebt geen lekkage, geen water / drukverlies in de ketel?
Nee er zijn geen lekkages. De ketel staat al tijden op dezelfde druk. Ik hoef geen water bij te vullen. Ik heb overigens de temperatuur iets naar beneden bijgesteld. Echter zou dit het probleem kunnen zijn? Andere ruimtes worden immers wel warm. Ik mis verder opties om de flow in te stellen. Op mij vloerverwarming zit geen mechanisme om dit te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dujardinn
Het probleem is inmiddels opgelost. Ik heb een monteur laten komen. De 'kraan' op de verdeler beschikte over een flow regeling. Deze is opnieuw ingesteld en er stroomt nu weer warm water naar de kamer. Volgens de monteur stroomde de retour onvoldoende door.

[ Voor 94% gewijzigd door Dujardinn op 19-01-2021 08:16 ]

Pagina: 1