Spambots actief op tweakblog

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-09 23:52
Ik ben de weg kwijt waar ik het moet melden. Volgens dit topic: (Spammer gespot? Meldtopic *Frontpage only*) lijk ik dat hier te kunnen doen?

Op deze tweakblog (Foritain's Wall-of-Text: Computex 2015) zijn Russische spambots actief.
Het lijkt verstandig om uit te zoeken hoe ze die ReCaptcha hebben omzeild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-10 22:21

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat is iets wat de blogeigenaar, @Foritain in dit geval, zelf moet oplossen. :)

De spam die we hier op het forum vaak zien wordt overigens meestal handmatig geplaatst, en dan is er eigenlijk niets tegen te doen.

[ Voor 45% gewijzigd door Dirk op 07-01-2021 21:32 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-09 23:52
Dirk schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:31:
Dat is iets wat de blogeigenaar, @Foritain in dit geval, zelf moet oplossen. :)

De spam die we hier op het forum vaak zien wordt overigens meestal handmatig geplaatst, en dan is er eigenlijk niets tegen te doen.
Ik kan nog begrijpen dat je doelt op de huidige spam reacties die al gepost zijn.

Echter waar ik al in de openingspost op doel: "Hoe de # hebben die bots ReCaptcha kunnen omzeilen?" Want de meeste spam komt van bots die geen GoT/T.net-account gebruiken. Het lijkt me stug dat Foritain dat kan oplossen.

[ Voor 6% gewijzigd door RoestVrijStaal op 07-01-2021 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-10 22:21

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Zoals gezegd, ik ga er vanuit dat het handmatig gebeurd, maar misschien valt het ook wel te omzeilen. Dat is dan iets waar een devver naar moet kijken. Ik zal dit topic eens over de schutting gooien.

Schop een Modje => Stoute Bugs

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-10 03:21
Het lijkt mij toch dat een HTML-versie van spamassassin hier wat mee moet kunnen?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

RoestVrijStaal schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:12:
[...]
Ik kan nog begrijpen dat je doelt op de huidige spam reacties die al gepost zijn.

Echter waar ik al in de openingspost op doel: "Hoe de # hebben die bots ReCaptcha kunnen omzeilen?" Want de meeste spam komt van bots die geen GoT/T.net-account gebruiken. Het lijkt me stug dat Foritain dat kan oplossen.
Een Tweakers-specifieke bot bouwen is schijnbaar duurder dan een blik goedkope mensen inhuren. Dat is het probleem. Voor zover ik dat van de ‘goede kant’ zie dan.

En verwijderen kan de blogger zelf, terwijl wij dat niet kunnen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:59

crisp

Devver

Pixelated

RoestVrijStaal schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:12:
[...]

Dat is op te lossen door bijvoorbeeld geen anonieme reacties toe te staan, en/of het plaatsen van reacties na een bepaalde tijd niet meer toe te staan voor blogposts. Doe je dat niet dan zal je actief de reacties moeten bijhouden.

Ik zal eens overleggen met @Moonsugar of we blogeigenaren hier actief op kunnen gaan attenderen.
DiedX schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:59:
Het lijkt mij toch dat een HTML-versie van spamassassin hier wat mee moet kunnen?
We doen al aan spamherkenning voor het forum en frontpagereacties, maar Tweakblogs is een verouderd platform waar we eigenlijk in de huidige vorm geen moeite meer in willen steken.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-10 11:23
Het is een hele lange tijd rustig geweest maar de laatste tijd is het weer raak. Ik word er wel een beetje moedeloos van om om de dag spam te verwijderen.

Er is dus niets dat ik er tegen kan doen?

Edit:
Misschien moet ik "Anoniem reageren" maar eens uitzetten...

[ Voor 14% gewijzigd door technorabilia op 08-05-2021 09:51 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1