• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-03 11:35
ik zou bijna zeggen: zie topictitel, maar dat klinkt zo onaardig :P

maar ik denk er nu erg sterk aan om de beatman van freecom te kopen.

ervaringen zijn dus ook erg welkom :)

er is nog 1 ding wat ik een beetje vaag vind;
sommige sites zeggend at ie 40 SEC antishok heeft.
Andere zeggen dat ie 8 SEC antishok heeft.....

weer andere zeggen "40 secs mechanical anti-shock for CD-DA, 8 secs ESP for MP3 (128KB buffer)

als de buffer idd maar 128KB is, dan kan er idd maar 8 sec mp3@128kbit in :(

maar ik vind het zo vreemd dat geone cd-da dan wel 40 sec antishok heeft...
dat neemt toch veeel meeeer ruimte in in de buffer?

of zouden ze daar een aparte buffer voor hebben?

thanks already
Cutebrit

ps. de freecom site suckt zoerg, dat er nieteens de echt e specs opstaan! (of ik kijk heeel erg scheel :P )

Zou een eigenaar vand e beatman mischien eens willen kijken op de doos ofzo ?
wat die aangeeft qa antishok?

ojaa, hoe zit het met de batterijduur? hoelang doet ie met 1 setje batterijen? 7 uur zoals in de specs staat?

nogmaals thanks
cutebrit

• Xandrios
helemaal niemand die de beatman heeft?

Verwijderd

Ha iedereen,
ik ben vanaf gisteren de trotse bezitter van een Beatman. Hij heeft een antishock van 40 seconden. De specs staan wel op de site van freecom, maar het is inderdaad efkes kut om te vinden.
Ik ben voorlopig nog erg tevreden over het apparaat. Het ziet er goed uit (vind ik wel belangrijk) en er komt goed geluid uit.
Nadelen: Hij lijkt me een beetje goedkoop uitgevoerd. De knoppen zijn een beetje cheapy. En hij geeft geen titelnummers weer.

Maar ik ben erg tevreden, en dat voor maar 329 pieken.

• Xandrios
Op dinsdag 14 augustus 2001 14:20 schreef Blod het volgende:
Ha iedereen,
ik ben vanaf gisteren de trotse bezitter van een Beatman. Hij heeft een antishock van 40 seconden. De specs staan wel op de site van freecom, maar het is inderdaad efkes kut om te vinden.
Ik ben voorlopig nog erg tevreden over het apparaat. Het ziet er goed uit (vind ik wel belangrijk) en er komt goed geluid uit.
Nadelen: Hij lijkt me een beetje goedkoop uitgevoerd. De knoppen zijn een beetje cheapy. En hij geeft geen titelnummers weer.

Maar ik ben erg tevreden, en dat voor maar 329 pieken.
mooi, is er toch nog iemand met dat ding :)

wat ik me afvroeg, die 40 sec antishok, er staat dat dat aleen voor audiocd's zo is.

voor mp3 cd's zou er maar 8 sec opzitten....

maar slaat ie gauw over?
kun je hem bijv. onder het spelen 10 sec shudden, zonder dat ie overspringt?
thanks
cutebrit

Verwijderd

Er zijn inderdaad twee verschillende antishock sytemen, voor audio en voor mp3. Die van mp3 zou best wel eens 8 seconden kunnen zijn, maar dat kan ik nergens vinden in het boekje. Je kan er in ieder geval flink mee schudden, zonder dat hij problemen geeft. Als je een harde tik geeft, dan stopt de cd efkes met draaien, maar daarna gaat hij weer verder en onderbreekt hij niet, zeg maar.
Je moet in ieder geval best raar doen om em te laten overeslaan.

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

De anti-shock systemen voor cd-da hebben ook een vorm van compressie (verschilt een beetje per standaard, bij veel discmans kun je ook kiezen uit 2 soorten compressie, waarbij het verschil in geluidskwaliteit duidelijk hoorbaar is (bijv 10 sec op hoge kwaliteit of 40 op lage)).

Ook kun je bij cd-da veel eenvoudiger doorspelen wanneer er enkele bits missen, bij het spelen van mp3's is dat een stuk moeilijker.

Wat ze precies bedoelen met 'mechanical anti-shock' is me een beetje onduidelijk. De winkel waarin ik mijn discman kocht had het erover dat de laser 'gestuurd' kan worden wanneer de cd-speler een tik krijgt, zodat-ie toch de track kan blijven volgen (ipv. wachten tot het punt waar de laser was opnieuw voorbijkomt). Hierin bestaan ook weer verschillende systemen, nl. 1 voor horizontale bewegingen (cd die iets sneller of langzamer draait) en 1 voor vertikale (cd die op-en-neer schommelt).

Verwijderd

Hoi

Ik heb sinds 2 dagen de freecom beatman en hij bevalt harstikke goed.
De kwaliteit van de muziek is goed en ik heb er nog geen problemen mee gehad.
ik heb net nog een cdt'je vol gebrand met maarliefst 3uur en 13 minuten :9~.
en volgens mij is die antischok 40 sec. voor audio en 8 sec. voor mp3 met een bitrate van 128kb.
maar bij mij heeft ie nog niet echt veel over geslagen.

Al met al raad ik hem aan :P.

groetjes,
B-) mr mp3pro B-)
Pagina: 1