[vraag] Binance flexibel sparen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs2163
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-09 23:16
Ik kom er net achter dat Binance een mogelijkheid heeft om flexibel te sparen. De rente op Euro's is omgerekend per jaar 3.21%. Dit klinkt mij te mooi om waar te zijn. Enig idee wat de risico's zijn die hier aan vastzitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 17:28
thijs2163 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:12:
Ik kom er net achter dat Binance een mogelijkheid heeft om flexibel te sparen. De rente op Euro's is omgerekend per jaar 3.21%. Dit klinkt mij te mooi om waar te zijn. Enig idee wat de risico's zijn die hier aan vastzitten?
Risico is indien Binance gesloten wordt, dat je al je crypto/euro erop kwijt bent.
Als iets te mooi klinkt om waar te zijn, dan is dat waarschijnlijk ook zo.

Je kan altijd nog aandelen kopen voor Tesla, Google, Apple etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• great_dictator
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-07 22:47
@thijs2163 Je zou ook LTO token van Nederlandse bodem (ik heb 'm al jaren) kunnen kopen op Binance en naar je wallet kunnen sturen en vervolgens leasen. Dan pak je zo'n 7% rente. Het enige risico dat je loopt is dat de aangekochte token meer dan 7% in waarde kan dalen. Maar bij staking/rente moet je lange termijn denken. Maar je post in een crypto topic dus dat zal je niet onbekend zijn dat er veel fluctuatie is. Het is echter aannemelijk dat de waarde stijgt aangezien er steeds meer adoptie komt en er steeds meer bedrijven aanhaken, inclusief spelers van wereldformaat, zoals de UN. Dus die 7% pak je van de transaction fees, het is niet zomaar een cadeautje. Als de prijs van de token stijgt, dan pak je dat er dus extra bij.

Meer info: https://blog.ltonetwork.c...g-lto-network-node-guide/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-09 14:26
Het risico is dat als Binance failliet gaat, je niet meer aan je geld komt.

Realistisch gezien is het risico hierop echt beperkt, gezien Binance per 24u zo’n 29 miljoen winst maakt aan fees.

Een 2e risico is dat je account gehackt wordt en ongewenste personen bij je vermogen kunnen. Dit risico is echter natuurlijk ook aanwezig bij een bank.

Zoals met alles, spreid je vermogen zet niet in op 1 paard. Dat geld ook voor Binance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:41
RVE_NL schreef op maandag 18 januari 2021 @ 00:04:
Het risico is dat als Binance failliet gaat, je niet meer aan je geld komt.

Realistisch gezien is het risico hierop echt beperkt, gezien Binance per 24u zo’n 29 miljoen winst maakt aan fees.

Een 2e risico is dat je account gehackt wordt en ongewenste personen bij je vermogen kunnen. Dit risico is echter natuurlijk ook aanwezig bij een bank.

Zoals met alles, spreid je vermogen zet niet in op 1 paard. Dat geld ook voor Binance.
Het 3e risico is dat Binance gehackt wordt. Of de oprichters er met de inhoud van de wallet vandoor gaan.
Of zijn we Mt.Gox alweer vergeten?

En bij een bank heb je garantie op je geld tot 100.000. Dat was dan wel weer handig met Icesave of de DSB.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

@thijs2163 Het kan nog mooier: 10% bij nexo.io. Wel ook weer die risico's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwartewoud
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-01-2024
thijs2163 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:12:
Waarom is dit te mooi om waar te zijn? Binance heeft bijvoorbeeld geld nodig om uit te lenen aan degene die margin traden. Daar hebben ze blijkbaar een aardige rente voor over. Ik heb er ook wat gestald.

Sparen in USDT levert nog meer op: 6%.

Wat hierboven al gezegd wordt; bij NEXO krijg je nog meer rente. Hier heb ik ook wat staan. Beetje het risico spreiden.

9.9kWp SolarEdge. 2x Tesla Powerwall 2. DIY: 13m2 Vacuumbuizen, Panasonic 5kW J-serie monobloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 13:41
Glenn Hoddle schreef op maandag 18 januari 2021 @ 00:48:
@thijs2163 Het kan nog mooier: 10% bij nexo.io. Wel ook weer die risico's.
Of 12 procent als je u laat uitbetalen in nexo, wat ik persoonlijk doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:55
Als je BNB in een flexpool legt, dan pak je 7% extra. Maar wat ik niet helder kan vinden is het volgende. Als de munt stijgt (of daalt) wordt dat ook geplot op de inleg?

Is het marktwaarde groei + 7%

of

Is het slechts 7%?
Pagina: 1