Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derpian
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-03-2022
Mijn vraag

Moet je 3 aparte PCIE 6+2 kabels gebruiken om deze kaart aan te sluiten, heb gehoord dat dit recommended is?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Corsair RMX 850

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Niks, kaart is niet te verkrijgen :p

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nee, kan op twee losse PCIe kabels. je voeding komt btw met 3 losse kabels, of ben je er 1 kwijt ?
pricewatch: Corsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart

[ Voor 92% gewijzigd door Hackus op 07-01-2021 18:49 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derpian
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-03-2022
Ik ben er geen kwijt, maar heb ze er wel voor de zekerheid alle drie al aangesloten en gecable managed.

Ik wacht nog even een aantal antwoorden af, in ieder geval thanks voor je feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweettoch13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08 06:27
Ik heb eens een video gezien van Jays2cents die dit heeft uitgelegd. Op de een of andere manier haalde hij met 3 losse kabels hogere scores dan wanneer deze gedaisychained zijn. Dat laatste is niet gewenst in verband met eventueel meer vermogen op dezelfde dikte bedrading, meer verlies en kan leiden tot instabiliteit.

3 losse aansluitingen is zondermeer aanbevolen.

Don't dream your life, Live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Jeweettoch13 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 23:32:
Ik heb eens een video gezien van Jays2cents die dit heeft uitgelegd. Op de een of andere manier haalde hij met 3 losse kabels hogere scores dan wanneer deze gedaisychained zijn. Dat laatste is niet gewenst in verband met eventueel meer vermogen op dezelfde dikte bedrading, meer verlies en kan leiden tot instabiliteit.

3 losse aansluitingen is zondermeer aanbevolen.
Dat komt omdat je met het gebruiken van 2 aansluitingen op een kabel 300 watt kunt trekken en met 1 aansluiting per kabel maar 150. Meer stroom door de kabel betekent meer warmte en weerstand.

Dus de kabel wordt minder warm en geeft minder weerstand. Die mindere weerstand betekent weer dat het voltage hoger blijft. Dat kan zo rond de 0,1 volt schelen. Dat kan inderdaad resulteren in hogere scores.

Dus hoe meer kabels, hoe minder weerstand en mogelijk hoe hoger de kloksnelheid.

Het effect in de praktijk is van vele zaken afhankelijk., zoals daadwerkelijk stroomgebruik, dikte van de aders in de kabels enz enz.