Toon posts:

Gezamenlijk BayBus Units Inkopen TAKE II

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok! Ik heb meer informatie gekregen van Cliff. Het komt erop neer dat het gaat lukken, maar het duurt een tijdje. Hij kan ook nog geen prijs geven want we weten niet tegen hoeveel we aankijken. Wel zijn er twee problemen.

1) De reden waarom Cliff niet veel BayBus's meer maakt is omdat veel 5.25" faceplates anders zijn, mensen zouden dus hun faceplate moeten mailen naar hem.

2) Het duurt een tijd voordat het klaar is. En dual LEDs duren nog 2 keer zo lang.

Uiteraard hebben we hier even aan gewerkt, en daarom zijn er nu ook 2 oplossingen die het beste voor iedereen zijn.

1) De BayBus wordt geleverd, maar zonder faceplate. Je moet dus zelf een paar gaten maken en dan de schakelaars erin schroeven. Dit kan praktisch niet fout gaan. Ik heb het zelf ook gedaan, en het duurt 5 min en dan is het klaar. Piece of cake. (Kan je toch nog een _beetje_ modden *D)

En als je het dan nog niet denkt te kunnen, krijg je een boor-template, geen extra kosten. Misschien online, dat je em uit kan printen.

2) Omdat verschillende modellen erg lang duren om te maken, moet er - net zoals bij de Tweakers case, en het shirt - een design komen waar we het allemaal over eens zijn. Wij dachten aan een goed standaard model, dat bij iedereen in de smaak zou vallen, en kwamen hiermee:

- Vier switches voor vier fans (of iets anders dat je wilt schakelen, een lamp bijvoorbeeld).
- Dual voltage (12V/Uit/7V).
- En 1 LED'je per switch: groen, rood, blauw of oranje.

Het design moet dus compleet hetzelfde zijn voor iedereen, dat wordt dus samenwerken. :)Let wel, dual leds of bi-color leds zijn onmogelijk. De extra draden en soldeer-gedoe zorgt ervoor dat het twee keer zo lang duurt om iets te maken. De reden dat dit een nieuw topic heeft is omdat dit nu een soort poll wordt.

Dus.. als je mee wilt doen, zeg dan even of je geinteresseert bent en post eventueel wat voor 'design' je wilt hebben. Dan weten wij hoeveel mensen er ongeveer mee gaan doen, en wat voor design het wordt.

En het gaat nog steeds op.. hoe meer mensen er mee doen, hoe lager de prijs wordt, en hoe lager de shipping & handling wordt.

Edit: Typo.

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 18:20
lamaar ik ga er zelf wel eentje maken :)

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

kwil eerst prijs weten anders maak ik het zelf wel/.

Verwijderd

Topicstarter
kwil eerst prijs weten
Dat weet ik niet, Cliff niet, en niemand anders niet! Daarom dit topic. Als je hier replied met een design dat je zou willen en of je geinteresseert bent, weten we ongeveer hoeveel mensen er mee willen doen, en welk design we willen maken. Je verplicht je tot nergens toe met reageren, en hoe meer mensen, hoe goedkoper het wordt.

Als ik dus allemaal van deze reacties krijg komt er niks van. Graag reacties met welk design je wilt, en of je geinteresseert bent. Thanks.

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 21:19

uVo494

................

Ik wil wel een baybus met 4 schakelaars en blauwe led :) . Is het ook mogelijk om i.p.v. die "helicopterschakelaars" ook met een draaiknopje te krijgen? Alles is best als het maar aanzienlijk goedkoper blijft dan die krengen bij de oc-shop:7

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, naja, laat ik de spits maar afbijten dan, of hoe dat ook heet. :) Vier switches, elk met een blauwe LED, dual voltage 12v/7v/0v.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 17:23 schreef uVo het volgende:
Ik wil wel een baybus met 4 schakelaars en blauwe led :) . Is het ook mogelijk om i.p.v. die "helicopterschakelaars" ook met een draaiknopje te krijgen? Alles is best als het maar aanzienlijk goedkoper blijft dan die krengen bij de oc-shop:7
Ha, kennelijk was ik toch niet de eerste. :) uVo, het kunnen geen draaiknopjes worden. Die dingen heten Rheostats en zijn erg duur en moeilijker aan te brengen. Die hebben ook geen 'vaste' setting, het kan dus alles van 0v tot 12v zijn. Deze Rheostats zijn ook nog eens groot, dus 4 van die dingen zouden er wel op passen, maar echt tegen elkaar aan, en dat heb ik zelf geprobeerd.

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
4 switches (als het maar niet van die lelijke antieke tuimelschakelaarszijn :r ) met blauwe ledjes ( 8-) natuurlijk).

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. Twee zinvolle reacties, dat moet beter kunnen toch? :(

Verwijderd

Count me in, ik wil de standaard met vier switches, elk met een blauwe LED, dual voltage 12v/7v/0v. :P

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb nog een email gekregen. Als er 10 mensen mee doen, kost zo'n ding $30, 75 piek dus. Nog steeds de helft goedkoper als OC-Shop. Als er 30 meedoen, $28. Als er 50 meedoen, $25, en dan wordt ie ook gratis verzonden! Haal zoveel mogelijk mensen dus over als je bereid bent deze prijs te betalen, en laten we hopen dat we tot 50 kunnen komen, wordt ie gratis toegestuurd. :)

$25 klinkt misschien veel, maar kijk eens hoeveel tijd er in gaat zitten. Twee uur werk voor 1 zo'n ding, inclusief testen enzo. Zoals de dollarkoers nu is, kost het dus iets meer als 60 piek, en dan krijg je 'em gratis opgestuurd. En afhankelijk van de interesse in deze baybus units, kan de prijs nog flink dalen.

Edit: Dit is nog steeds een stuk minder (meer als de helft) als je 'm in de winkel koopt, OC-Shop bijvoorbeeld (140 ballen :r).

Verwijderd

dan maak ik hem zelf wel
onderdelen koste 15 piek ofzo ,,

25 dollar! niet normaal!

Verwijderd

Ik zou er graag eentje hebben met 5 schakelaars, anders ben ik niet geinteresseerd.

Verwijderd

$25 is wel wat aan de hoge kant, maar voor de mensen die niet zo handig zijn in dit soort dingen is het wel een uitkomst. Als je hem bij de oc-shop moet kopen dan ben je meer dan het dubbele kwijt :(. Tevens heb ik persoonlijk geen zin om te gaan klooien.

So I'm still interested :)

Verwijderd

75 piek, das echt gewoon massief veel zeg maar... ook 60 piek is nog teveel.. dan kan je echt beter zelf aan de slag, ik zit te denken in hoeverre kan ik ze niet gewoon maken, in twee weken voor 50 piek ... als 50 mensen zo`n ding willen, dan heb ik aan materiaalkosten: 875.- ... en dan verdien ik 50 x 540 = 2500.- :D

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 17:47 schreef thepretender het volgende:
Count me in, ik wil de standaard met vier switches, elk met een blauwe LED, dual voltage 12v/7v/0v. :P
same here..

prijs is beetje hoog.. maar ik hou niet zo van dat gepruts (al zou ik het misschien wel kunnen)

• KIMBLE
  • Laatst online: 19-05 12:05
ik ben ook wel geintreseerd :)

Verwijderd

ik wil ook nog steeds een bay bus dan wel met blauwe leds. en de 7/12/0 versie

Verwijderd

Stel, binnen nu en morgen melden zich 50 mensen of meer aan, hoelang duurt het voordat ze klaar zijn en verstuurd worden?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 18:56 schreef thepretender het volgende:
Stel, binnen nu en morgen melden zich 50 mensen of meer aan, hoelang duurt het voordat ze klaar zijn en verstuurd worden?
Dat is een ongeloofwaardig scenario. Maar stel dat het gebeurt, dan gaat ie ze meteen maken en duurt het zo'n 1 a 2 weken totdat ze aangekomen zijn, aangenomen dat iedereen na het opgeven meteen geld heeft overgemaakt.

Maar ik weet het niet zeker, dus pin me er niet op vast. Het kan erder zijn, maar ook later.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 17:57 schreef SuperLuuk het volgende:
dan maak ik hem zelf wel
onderdelen koste 15 piek ofzo ,,

25 dollar! niet normaal!
De kosten zijn zeker wel meer als 15 piek. Bij Radio Elco te Alkmaar kan je switches halen. De kleinste zijn al 1.25 per stuk. Dan moet je nog een hobby box kopen, draden, soldeertin, 8 aansluitingen voor de fans of wat je er ook op wilt zetten, etc. Dat gaat al gauw in de kosten lopen, en dat wordt meer als 15 piek. Reken er dan nog de tijd bij die Cliff er aan zit.

En voor die prijs ben je niet verzekerd dat het mooi gebeurt. Zelf kan je 't verkloten. Als Cliff het doet weet je zeker dat je geen kapot ding krijgt.
Op maandag 13 augustus 2001 18:18 schreef AnNiHiL8oR het volgende:
Ik zou er graag eentje hebben met 5 schakelaars, anders ben ik niet geinteresseerd.
Sorry, 5 schakelaars kan niet. Het model staat inmiddels vast, het wordt een BayBus met vier schakelaars, blauwe leds en dual voltage (12V/Off/7V).

• Tusk
  • Laatst online: 19-05 12:24

Tusk

Sticky Bomb likes you!

ik ben wel ge-intereseerd.

alleen hoeveel heb jij voor die van jouw meoten betalen....dat we een beetje een richtlijn hebben qua prijs...

mijn eisen :)
blauwe LEDS en 4 switches

verders maakt nie uit...alleen aan/uit is goed zat voor mij.... maar ik kan me voorstellen dat er zijn die dual willen....dan maakt mij da nix uit :)

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 15:11

Sick Nick

Drop the top!

In het eerste topic zei ik dat ik mee zou doen tot $25 als er een dual led in zat. Aan gezien dat nu niet het geval is, met alleen maar 4 switches en single led doe ik niet mee. Dan ga ik zelf wel een beetje prutsen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 19:11 schreef Tusk het volgende:
alleen hoeveel heb jij voor die van jouw meoten betalen....dat we een beetje een richtlijn hebben qua prijs...
Dat is nu niet van toepassing, want de BayBus units worden nu ingekocht in een veel groter volume, dus zal de prijs ook sterk dalen.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een email die ik heb gehad van Cliff. Lees 'm even, en vertel dan of je nog steeds geinteresseert bent. Blauwe LEDs zijn namelijk ERG duur in de USA.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
Here's a rundown on the component list, just so you know I'm not coming out
of left field  :) These prices are in US dollars and reflect quantity
discounts (to me)

Item         Unit Cost
project box  2.50
led leads      2.50
led(4)      1.00
led hardware(4)   1.00
switches(4)  3.60
spring clip  1.50
binding post    0.50
grommet      0.05
molex connector   0.19
molex pins    0.20
resistor network  0.80
wire          0.40
total        $14.14

That price is just for the components.  Now, that also reflects green, red
or orange LED's.  They each cost around 0.25 apiece.  the blue LED's cost
2.95 apiece (even in quantity) so that adds $12.00 to the price listed.
Just for the parts for that model BayBus I am looking at about $26.00. I
used to charge $45.00 for a model that had those specifications.

For the above config (not blue LED's) the price is going to be pretty close
to $30.00.  What you are really telling the folks is that they are paying me
$15.00 to build them a BayBus.  Since I will need help with construction, I
have to pay my helpers as well.  From this, I hope you can see that I am not
trying to overcharge folks.

For blue LED units of the same configuration, the price is going to be
closer to $40.00 apiece, and that is simply due to the high cost of blue
LED's.  I don't know why they are so much more expensive, but they are.

My shop is pretty much geared to making the standard original FanBus these
days, which I can produce in large quantities at a reasonable price.  The
BayBus units do not lend themselves well to assembly line construction, so
that is one reason I don't make a lot of them anymore. There are major
manufacturers out there that are making similar devices, although I don't
think they measure up to the quality and craftsmanship of my units. If the
folks want to shop around a little bit or try to make their own, I fully
understand.

I think that I can pick up the shipping charges if the order is for more
than 10 units total.

Feel free to share this info with the forums if you like.

Cliff

Sorry dat ik een foute prijs indicatie heb gegeven. Het ziet ernaar uit dat de verzendkosten in ieder geval gratis zullen zijn, maar dat is niet 100% zeker. En dan komen de kosten er nog bij van mijn huis naar jullie, maar dat zal niet hoog oplopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het nu nog heel veel zin heeft dit te doen, maar als er nog geinteresseerden zijn zal ik de actie uiteraard doorzetten. Alleen zijn de kosten een stuk hoger dan verwacht, maar die kunnen gewoon niet lager. Wel zijn er FanBus units, die $15 per stuk zijn exclusief verzendkosten van mijn woonplaats naar jullie, maar dat was niet de bedoeling.

Als er nog geinteresseerden zijn, laat het dan even weten. Ik vind het erg jammer dat het zo in de kosten loopt.

Verwijderd

Kun jij aan cliff vragen hoeveel het kost om een baybus te maken met vier switches (en elk met een rode LED en dual voltage 12v/7v/0v) als er 50 mensen meedoen. Hij schrijft dat het rond de $30 ligt maar misschien ligt dit lager als er meer bestellen. Want $40 voor een baybus met blauwe ledjes is echt te veel.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 19:57 schreef thepretender het volgende:
Kun jij aan cliff vragen hoeveel het kost om een baybus te maken met vier switches (en elk met een rode LED en dual voltage 12v/7v/0v) als er 50 mensen meedoen. Hij schrijft dat het rond de $30 ligt maar misschien ligt dit lager als er meer bestellen. Want $40 voor een baybus met blauwe ledjes is echt te veel.
Als er 50 mensen meedoen. Maar hoe krijgen we het zover dat er 50 mensen mee doen? Als je mee wilt helpen met 'adverteren', kunnen we er best 50 mensen voor krijgen maar ik kan dit niet allemaal in mijn eentje: ik heb niet erg veel tijd.

Ik heb het hem gevraagd BTW.

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:35
dualled meer draadjes is bullshit, zitten maar 3 pins aan ipv 4.... tis dat ik geen tijd heb om zelf baybussen te maken anders had ik wel een mooi ontwerp geknutseld...

Verwijderd

Kijk, er waren best veel mensen bereid om $25 neer te leggen voor die baybus met blauwe ledjes. Persoonlijk maakt het mij niets uit of er nou blauwe of rode ledjes inzitten. Als hij ze met rode ledjes voor $25 zonder vervoerskosten kan leveren dan gaat het misschien wel lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 20:06 schreef MR_WAZOO het volgende:
dualled meer draadjes is bullshit, zitten maar 3 pins aan ipv 4.... tis dat ik geen tijd heb om zelf baybussen te maken anders had ik wel een mooi ontwerp geknutseld...
Twee keer zo veel draden, andere constructie, twee keer zoveel weerstanden. Geloof me, het is echt zo.

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:35
als je een baybus maakt dan moet je per voltage 1 ledje gebruiken, geen fan aan = ledjes uit anders 2 ledjes lijkt me....
maar ik bouw zelf wel 1..... heb al heel mooi idee in gedachten....

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 20:08 schreef thepretender het volgende:
Kijk, er waren best veel mensen bereid om $25 neer te leggen voor die baybus met blauwe ledjes. Persoonlijk maakt het mij niets uit of er nou blauwe of rode ledjes inzitten. Als hij ze met rode ledjes voor $25 zonder vervoerskosten kan leveren dan gaat het misschien wel lukken.
Ik denk niet dat het voor $25 gaat lukken. Misschien wel voor $25 'inkopen', maar hij moet z'n "helpers" betalen, en dat gaat nog NET met $10 winst denk ik. Maar een ander probleem is: de verpakking en verzending. Het wordt in 1 groot pakket naar mij verzonden. Ik moet verpakkingen kopen die in de brievenbus passen, en de verzendkosten betalen. Dat gaat ook al gauw wat kosten, en dat komt er nog eens bij.

Massa-inkopen is niet zo makkelijk als het lijkt. :( Ik had het goedkoper verwacht. Eens kijken wat we hier nog uit kunnen halen, maar het belooft jammer genoeg niet erg veel goeds.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 20:11 schreef MR_WAZOO het volgende:
als je een baybus maakt dan moet je per voltage 1 ledje gebruiken, geen fan aan = ledjes uit anders 2 ledjes lijkt me....
maar ik bouw zelf wel 1..... heb al heel mooi idee in gedachten....
Nee, tuurlijk niet. :) Het idee is dat als ie op 12V draait, het bovenste ledje bijv. gaat branden. Als ie op 7V draait, de onderste. Anders niks. Het heeft totaal geen zin om 2 leds tegelijk te laten branden.

Verwijderd

Topicstarter
Ok! De echte minimumprijs die ik moet betalen is binnen. Dat wordt $28 per unit, inclusief shipping van Cliff naar mij. Daar komt nog bij 1 kartonnen doosje, en verzendkosten. Het kan via de brievenbus gelukkig, dus de verzendkosten blijven laag. Ik moet alleen nog weten hoe zwaar zo'n ding is.

Zodra ik morgen voor kosten bij het postkantoor heb geinformeerd, laat ik jullie de definitieve prijs weten, en kan je bestellen. Je kan overigens nu ook je eigen LEDje kiezen, dat kan rood worden, maar ook groen of oranje.

• the12be
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 17:48
$28? tetjing.

Als er mensen zijn die het anders willen dan jullie kunnen bestellen daaro, dan moet je maar ff een mailtje droppen.

heb nog vakantie en ik verveel me :) .

Verwijderd

Topicstarter
Besef wel dat het lang duurt om zoveel te maken. Als je geluk hebt ben je in je eentje in 2 weken klaar als je de hele dag doorwerkt, 5 dagen per week. Het is echt niet zo makkelijk en snel als het lijkt, ik heb het een paar keer gedaan.

• the12be
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 17:48
hehe, was ook niet van plan om 50 van die dingetjes te gaan maken.

maar ik zag staan dat er mensen waren die iets ander wilden dan je ging bestellen.

dus....

trouwens. een uurtje en je heb er 1tje af.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 20:55 schreef the12be het volgende:
hehe, was ook niet van plan om 50 van die dingetjes te gaan maken.

maar ik zag staan dat er mensen waren die iets ander wilden dan je ging bestellen.

dus....

trouwens. een uurtje en je heb er 1tje af.
Een uurtje voor zo'n standaard ding. Maar die niet-standaard dingen die jij wilt maken duren gauw 2 uur, dat valt echt vies tegen.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een URL van de PTT ofzo waar ik kan zien hoe duur de verpakkingen zijn voor pakketjes? Bedankt.

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Bij de PTT betaal je al snel een paar gulden per doos. Gewoon naar de supermarkt gaan en daar in het dozen vak kijken. Of ff kijken of dr een Gelpa in de buurt is...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 21:21 schreef Dizzytal het volgende:
Bij de PTT betaal je al snel een paar gulden per doos. Gewoon naar de supermarkt gaan en daar in het dozen vak kijken. Of ff kijken of dr een Gelpa in de buurt is...
Het moet zo klein mogelijk zijn, en niet zo'n grote boodschappendoos. :( Ik heb trouwens geen idee wat Gelpa is.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ga. Ik zal morgen meer vragen e.d. beantwoorden maar ik ben hier nu al een paar uur mee bezig.. ff wat anders doen. :P

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 00:30

Chop2000

Vroem

Ik ga morgen wel ff bij onze electro boer langs. ik ga er zelf wel 1'tje in mekaar knutsellen!

(o mr_wazoo als je jou idee ff tekent kan je mischien met andere mensen idee uitwerken, o ja zijn er al mensen die er 1 gemaakt hebben en pics hebben? ik ga er dus echt geen 30 dollar voor neertellen dat is tegen de tachtig piek! en dan moet je zelf nog gaan boren ook! nou ik heb op virtualhideout een bouwtekeing gezien echt OER-simpel en 15 dollar voor een fanbus mijn ma kan zelfs nog zo'n ding in elkaar zetten!

niks

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-05 22:37
Plaatjes?!?

• NetWorker
  • Laatst online: 17-05 17:52
(jarig!)
Ik wil ook nog steeds twee stuks bay bussen (geen conexxtion aub ;) ) dan wel met rode leds. en natuurlijk de 7/12/0 versie he. Suc6 met de actie en hopelijk doen er nog veel meer personen mee.

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
Op maandag 13 augustus 2001 21:15 schreef surreal het volgende:
Weet iemand een URL van de PTT ofzo waar ik kan zien hoe duur de verpakkingen zijn voor pakketjes? Bedankt.
www.ptt-post.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 21:39 schreef Chop2000 het volgende:
Ik ga morgen wel ff bij onze electro boer langs. ik ga er zelf wel 1'tje in mekaar knutsellen!

(o mr_wazoo als je jou idee ff tekent kan je mischien met andere mensen idee uitwerken, o ja zijn er al mensen die er 1 gemaakt hebben en pics hebben? ik ga er dus echt geen 30 dollar voor neertellen dat is tegen de tachtig piek! en dan moet je zelf nog gaan boren ook! nou ik heb op virtualhideout een bouwtekeing gezien echt OER-simpel en 15 dollar voor een fanbus mijn ma kan zelfs nog zo'n ding in elkaar zetten!
$15 aan onderdelen ja.. en bedenk dan hoeveel tijd er in zit, en verpakkingmaterialen, etc.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 08:58 schreef happy3736 het volgende:

[..]

www.ptt-post.nl
Daar staan alleen tarieven voor 't verzenden van post. :(

Verwijderd

moet je voor het ontvangen van post dan tegenwoordig ook al geld betalen?
GRAPPig..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 16:54 schreef SuperLuuk het volgende:
moet je voor het ontvangen van post dan tegenwoordig ook al geld betalen?
GRAPPig..
Ik zei: "waar ik kan zien hoe duur de verpakkingen zijn voor pakketjes". Lees voortaan even verder dan je neus lang is graag, bedankt.

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 00:30

Chop2000

Vroem

Sjeeeeeeeeses man een hoop tijd nou tijd heb ik genoeg... en uh gaatjes boren 2 min solderen 15 min , testen 5 min ... erin zetten, nou Goh, ben ik 25 min mee bezig geweest en het is harstikke simpel!
en ik was 40 piek voor onderdelen kwijt (dual led met blauw/rood)

niks

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:19

Jox444

Honestly....

Ga er zelf wel 1 fixen.......als iemand me zegt wat deze dingen :
project box
grommet
In het nederlands zijn..... :9

Het is FRIET!

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
k heb dit nou ff gelezen, en wat een moeite word er gedaan, tis heel simpel!

ik heb er momenteel geen lampjes op, en k was 47,60 kwijt voor die schakelaars, nu kan je me gek verklaren maar ut zijn nie van die kleine rotdingen... maar goed, gewoon ff langzaam een gaatje gemaakt in dat slotplaatje en klaar! nix aan de hand, nu kan k 8 aparaten op die 4 dingen zetten, dur zitten namelijk 3 standen op... verder wel flex wo *D

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

Oke, Ik wil graag een baybus graag met 5 schakelaars en 5 blauwe leds, 4 schakelaars en 4 blauwe leds is ook niet erg. Als iemand er 1 voor mij zou willen maken mail me op timmejet@wanadoo.nl anders doe ik wel mee met die Cliff actie. Alvast bedankt...

Groetjes Niekos

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 21:43 schreef Niekos het volgende:
Oke, Ik wil graag een baybus graag met 5 schakelaars en 5 blauwe leds, 4 schakelaars en 4 blauwe leds is ook niet erg. Als iemand er 1 voor mij zou willen maken mail me op timmejet@wanadoo.nl anders doe ik wel mee met die Cliff actie. Alvast bedankt...

Groetjes Niekos
Ik wil hetzelfde, dus als iemand tijd heeft :) (dennis_meta@planet.nl)

Ik doe ook mee met de actie (2 is altijd handig)

Verwijderd

Oke dat is dus twee baybussen!!!! :D

Afbeeldingslocatie: http://www.angelfire.com/pr/neikos/test2.jpg

• KIMBLE
  • Laatst online: 19-05 12:05
ik wil wel zo,n ding maar ik heb geen idee hoe ik het moet instaleren (met stroom etc)
is er ergens een schema ofzoiets?

Verwijderd

Uh mijn email is ook niektimmers@hotmail.com wel zo handig voor msn gebruikers!!!

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/timmejet/test2.jpg

Verwijderd

Ben nog steeds in voor 2 stuks.

• Insano
  • Laatst online: 17-02 21:33
hebbe jullie geen plaatjes van het eindproduct? dus geen brakke webcam pics, maar echte goede foto's zodat ik kan zien WAT het is..

• Tusk
  • Laatst online: 19-05 12:24

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Afbeeldingslocatie: http://www.fanbus.com/gallery/4switchblue.jpg
zoiets....alleen is dit geen dual volgens mij

dit is dual....maar niet met blauwe leds (hierboven wel)
Afbeeldingslocatie: http://www.fanbus.com/gallery/bluered1.jpg
dit komt van de site waar bestelt "gaat" worden :)

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• arnoman
  • Laatst online: 18-05 22:37
Dat ziet er best wel Cool uit, welke kleuren krijgen de leds nu?
Mij lijkt natuurlijk blauw het mooist, vind ik alleen te duur, dus ga ik voor groen/rood.

Verwijderd

Topicstarter
De leds worden rood. Hou alleen wel rekening met een hoge prijs.
code:
1
2
3
4
BayBus              F70,-
Verzendkosten USA->NL      F0,-
Kartonnen pakje van de PTT    F?,- (5?)
Verzendkosten Mij->Jullie     F5,- ongeveer

Reken op een prijs van maximaal 85 gulden.

Verwijderd

Ik ben nog steeds in voor een BayBus. Dus norteer er maar één voor mij, de kleur v/d leds maakt me niets uit.(12v/0v/7v)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 15 augustus 2001 11:29 schreef AJB het volgende:
Ik ben nog steeds in voor een BayBus. Dus norteer er maar één voor mij, de kleur v/d leds maakt me niets uit.(12v/0v/7v)
Ok, ik ga vanmiddag naar 't postkantoor kijken voor verpakking.

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 14:29

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Ik wil er wel een! 12V/7V/uit met rood en groene leds (rood 7V, groen 12V). Weet je zo genoeg?

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

Verwijderd

Topicstarter
Nee, als ik zometeen de prijs heb gaat de 'shop' open en kan je bestellen net als bij TweakGear.net. Na een tijdje is de bestel-periode afgelopen en maak ik het geld over naar Cliff. Wat er dan gebeurt, is dat hij de units met zijn collega's maakt en daarna opstuurt. Met het geld van jullie dat over is betaal ik de verpakking en verzendkosten, en gaat de BayBus unit richting 'klant'.

• oehoe

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Fair enough, lijkt me. Nou, ik ben benieuwd hoe snel die "shop" opengaat ;).

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 19:41
Ik doe ook mee, ik houd dit topic wel in de gaten.

enig id hoe lang het ongeveer gaat duren?

Verwijderd

Topicstarter
Argh, shit. Ik weet niet of dit wel gaat lukken hoor, ik nader OC-Shop's prijs al. Verpakking is zo'n 4 gulden, en dan zijn de verzendkosten bijna 15 piek voor 0-5 kilo. De pakketten voor door de brievenbus zijn net iets te klein. De baybus is omgerekend 73.08.. Dat zou dan al gauw zo'n 93 gulden worden. Ik vind niet dat ik 93 gulden voor zulke simpele dingen kan vragen. Jij wel?

:( :( :( :( :( :(

Edit: De kosten zijn dus veel hoger geworden als verwacht. Boven de 90 is gewoon veel te veel voor zo'n simpel dingetje.

• NetWorker
  • Laatst online: 17-05 17:52
(jarig!)
Ik bespeur hier een vorm van "terugkrabellen" of lijkt dat zo :?

fl 90,- voor zo'n BayBus is altijd nog zo'n fl 50,- goedkoper dan bij de oc-shop (fl 140,-). Daarnaast hebben zij hem nu ook niet meer op voorraad. Kan je nu wel / niet aan die BayBus komen van Cliff??? Als ik er zelf tijd / zin in zou hebben zou ik natuurlijk niet zoveel willen uitgeven voor zo'n Bus maar dat is mijn persoonlijke keuze. Als er meerdere personen zijn die (bij dit bedrag) nog steeds geinteresseerd zijn graag. Laten we dan vooral niet stoppen.

PS: Ik wil nog steeds 2 stuks (4 switches, 7/0/12, red light).

• oehoe

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Ik hoop wel dat 't door kan gaan, anders moet ik zelf gaan prutsen. Bdw op de frontpage staat nu ook wel een vette baybus van Cliff... twee dtdp-switches en twee rheostats ... Klik hiero

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Is het mischien mogelijk om van die potmeters te gebruiken die als je er aan draait aan gaat (weet wel, met zo'n klikje)..
Zou wel mooier zijn dan alleen van die schakelaars....

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de actie gaat niet door. Ik vind het zelf ook erg jammer, maar er zijn een paar redenen voor.

1) Er is nog te weinig belangstelling. Velen gingen zelf zo'n BayBus al maken, omdat ze het te duur vinden. Ik betwijfel het of ik al op 10 klanten kom.

2) Als het 10 klanten worden, is er gratis shipping, anders niet. Maar als er meer als 10 klanten komen, heb ik weer een probleem. Namelijk, als ik een stuk of 20 pakketjes bij de KPN verstuur, kost dat 1/een heleboel geld en 2/willen ze hoogst waarschijnlijk dat ik de bedrijfs-tarieven handhaaf. Een normaal mens stuurt geen 20 pakketjes.

3) En als laatste, als ik niet de bedrijfstarieven van KPN/PTT moet betalen, is het nog bijna 15 piek verzendkosten inclusief verpakking. Dan heb je nog het risico dat het kapot kan gaan, dus wil je het waarschijnlijk verzekerd laten versturen. Maar als je het zo goedkoop mogelijk doet, kost het alsnog 90 piek. En voor 90 piek zijn er te weinig mensen die er belangstelling voor hebben.

Het spijt me echt maar de actie kan niet doorgaan. Als een van jullie zelf de actie door wilt gaan zetten, mijn zegen heb je. Je kan Cliff emailen op anderson@snowhill.com. Sorry. :(

• oehoe

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Jammer. Dat wordt dan toch zelf prutsen. Ik neem aan dat je Cliff al op de hoogte hebt gesteld? Iig bedankt voor al je moeite. IMO is het toch wel ergens een geslaagde actie omdat je je aan je doel hebt gehouden: nl goedkoop een baybus scoren. Wordt-ie te duur, gaat 't niet door.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, Cliff is op de hoogte. Als je tutorials nodig hebt moet je even op virtual-hideout.net kijken, of op fanbus.com.

Verwijderd

Jammer dat het niet doorgaat :(
ik had 2 stuks willen bestellen
Pagina: 1