Website - meerdere pagina worden niet geïndexeerd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldekn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-03 15:27
Ik heb een website met veel stamboom-informatie: https://deknoop.home.xs4all.nl/

In december is de data op deze website vervangen, maar sindsdien wordt de website niet goed meer door Google geïndexeerd. Veel pagina's kunnen hierdoor niet meer worden gevonden of het zoekresultaat verwijst nog naar een verouderde pagina.

Mijn website heeft circa 26.000 pagina's en volgens Google Search Console wordt 80% niet geïndexeerd, waarbij het volgende wordt aangegeven:

URL is niet geïndexeerd door Google
Deze pagina staat niet in de index, maar dit komt niet vanwege een fout. Bekijk de onderstaande details voor meer informatie over waarom de pagina niet is geïndexeerd.

In dit voorbeeld gaat het om de pagina: https://deknoop.home.xs4all.nl/people/p0000if5.htm

Bij de onderstaande details staat het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UputHg2NCS7nDrzPJci_I2x3Eco=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4ic7gFk1BNjSpeOq6S3iJoOd.png?f=fotoalbum_large

Mijn website heeft wel degelijk een sitemap in de rootdirectory en de ontbrekende pagina's zijn daar ook in opgenomen. Deze sitemap is ook aangemeld binnen de Google search console.

In een poging de problemen op te lossen heb ik de sitemap.xml enkele dagen geleden vervangen en ook een robot.txt bestand toegevoegd, waarin staat dat alle pagina's moeten worden geïndexeerd en ook waar de sitemap staat. Dit heeft de problemen helaas niet opgelost.

Wat kan ik nog meer doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 17:08
Wachten.

Op basis van het aantal pagina's zal Google ruim de tijd nemen om je website te indexeren, op dit IP staan meer dan 2.000 websites. Google wil geen servers overbelasten en zal dus de tijd nemen om alle websites na te gaan.
Als het jouw website niet belangrijk genoeg acht is de kans ook zeker aanwezig dat hij niet alle pagina's zal gaan doorzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldekn
Bender schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:13:
Wachten.

Op basis van het aantal pagina's zal Google ruim de tijd nemen om je website te indexeren, op dit IP staan meer dan 2.000 websites. Google wil geen servers overbelasten en zal dus de tijd nemen om alle websites na te gaan.
Als het jouw website niet belangrijk genoeg acht is de kans ook zeker aanwezig dat hij niet alle pagina's zal gaan doorzoeken.
Klopt het dat de melding van Google betekent dat deze pagina en de andere pagina's op termijn nog wel kunnen worden geïndexeerd en dit nu dus nog niet uitsluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 17:08
micheldekn schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:10:
[...]

Klopt het dat de melding van Google betekent dat deze pagina en de andere pagina's op termijn nog wel kunnen worden geïndexeerd en dit nu dus nog niet uitsluit?
Het geeft enkel de huidige status weer, niet de toekomstige.
Het kan zijn dat het nog geïndexeerd wordt, maar gezien de hoeveelheid pagina's die je hebt pluis de hoeveelheid websites op dat ip acht ik de kans zeer klein dat de meeste pagina's geïndexeerd zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:56

André

Analytics dude

In de Search Console heeft Google onlangs weer de "Request Indexing" knop aangezet, als je die gebruikt zou de pagina binnen een dag in de index moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldekn
Bender schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:43:
[...]
... gezien de hoeveelheid pagina's die je hebt pluis de hoeveelheid websites op dat ip acht ik de kans zeer klein dat de meeste pagina's geïndexeerd zullen worden.
Ik heb gekeken naar het aantal niet-geïndexeerde pagina's vóór de laatste update op de website. Dit waren slechts 300 pagina's en het is niet zo dat er nu 21.000 nieuwe pagina's bij zijn gekomen. Wel zijn de url's gewijzigd, maar mijn conclusie is dat indexering eerder wel goed ging.

Blijft jouw advies dat ik moet wachten op indexatie of is het beter deze website naar een ander IP adres te verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldekn
André schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:33:
In de Search Console heeft Google onlangs weer de "Request Indexing" knop aangezet, als je die gebruikt zou de pagina binnen een dag in de index moeten staan.
Voor zover ik heb kunnen vinden kan dit wel per pagina, maar zit er nog wel een limiet op het aantal pagina's dat je kunt aanvragen. Verder is dit niet te doen voor 21.000 pagina's. Als er wel een mogelijkheid is dit voor de hele website in één keer te doen dan hoor ik graag waar ik deze optie kan vinden.
Pagina: 1