Webcam onder de €80

Pagina: 1
Acties:

• TheGamefreak484
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-05-2021
Hallo!

De laatste tijd ben ik veel opzoek geweest naar een webcam in redelijk budget, maar met de verdubbeling van de prijzen en de komst van vele "merken" die uit het niets ineens webcams zijn gaan verkopen, gaat het moeilijk. Veel van de goeie webcams, zoals de Logitech C920 of Microsoft LifeCam Studio, zijn niet meer beschikbaar of ver boven budget geschoten.

Ik wil maximaal €80 uitgeven, hard cap, liever meer rond de €60.

Voor mij is het belangrijkst dat het minstens 1080p 30 fps kan doen, dat het autofocus heeft en goeie white balance of aanpasbare white balance. Ingebouwde speakers/microfoon zijn niet nodig. Moet beschikbaar zijn bij een betrouwbare winkel en het liefst vóór 31 januari leverbaar.

Zelf keek ik naar de Trust Tyro, ligt rond de €60, een merk dat ik ken, maar heb geen flauw idee hoe die vergelijkt met andere voor die prijs.

Alle hulp/advies zou geweldig zijn!

- Jelle

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:45
In de pricewatch je wensen ingeven en dan van de resultaten de reviews opzoeken, moet je toch al een eind komen.

Lichtpuntje...

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:19

FeaR

In GoT we trust

CEA > CAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Even wat out-of-the-box toevoegingen:
- Als je een (oude) Android telefoon hebt is droidcam een mooi gratis alternatief voor een webcam.
- Daarnaast zijn er soms ook webcam drivers voor digitale camera's te vinden, wellicht heb je daar nog één van liggen.

• TheGamefreak484
michiel_ schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:29:
Even wat out-of-the-box toevoegingen:
- Als je een (oude) Android telefoon hebt is droidcam een mooi gratis alternatief voor een webcam.
- Daarnaast zijn er soms ook webcam drivers voor digitale camera's te vinden, wellicht heb je daar nog één van liggen.
Allebei een overwogen optie. De Android telefoon die ik hiervoor kan gebruiken heeft Android 4.4. Droidcam heeft Android 5 nodig. Als je andere goeie apps weet die met 4.4 werken, zou dat fijn zijn.

Heb geen digitale camera's, jammer genoeg.

• TheGamefreak484

• TheGamefreak484
LuisjeNL schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:30:
In de pricewatch je wensen ingeven en dan van de resultaten de reviews opzoeken, moet je toch al een eind komen.
Weinig reviews op Tweakers, ook moeilijk onderscheid te maken tussen de legitieme tech bedrijven en de bedrijven die massaal webcams uit China opkopen en voor hoge prijs verkopen (zoals Sandberg). Kan wel filteren op resolutie en een paar basisfuncties maar dat zegt vaak niets over beeldkwaliteit enzo. Ben al een paar uur bezig geweest met vergelijken en switchen tussen Tweakers, Bol, Mediamarkt, Megekko, etc. dus ik dacht ik vraag het maar aan mensen die er meer verstand van hebben.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:27

SkyStreaker

Move on up!

Er zijn vaak ook wat oudere digitale camera's en videocamera's die ingezet kunnen worden als webcam. Tweedehandsje wellicht een idee?

[ Voor 14% gewijzigd door SkyStreaker op 07-01-2021 20:22 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Pagina: 1