Opstartprobleem Compaq Server

Pagina: 1
Acties:

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:06

cruncher

wanna crunch someone?

Topicstarter
172 error, nonvolatile memory
Zegt onze server bij het opstarten...

ik heb de server op het werk ivm 4 weken vakantie uitgezet (doe ik dus nooit meer) en ben vandaag wezen kijken oftie a.s. maandag wel weer in 1 x opstart.
Helaas deze foutmelding, server start daarna wel door en vindt de SCSI-controller, na een melding van F1 continue of F10 start disk utlity spint de disk op en probeert Netware 5 op te starten.
Ook hier barst het van de foutmeldingen, kortom bijna alle benodigde nlm's kan die niet starten en ik kom alleen in de system console.
Zelf heb ik weinig kennis van Netware 5 en heb direkt leverancier gebeld, ook daar nog vakantie, dus weinig support.
Weet iemand wat ik eventueel kan proberen?

can you read my mind?

Verwijderd

hmz, lijkt op een kapotte disk

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Kijken wat die code betekent. Geheugen d'r uittrekken (als dat makkelijk kan)?
Klinkt iig niet echt goed, maar wel belangrijk, veel sux s r maar mee dan...

Zoek wat je niet eerder vond

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Topicstarter
Mmmmmmmm klinkt niet echt hoopvol......

can you read my mind?

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 16:52 schreef cruncher het volgende:
Mm(*:(() klinkt niet echt hoopvol......
Sterker nog, zwaar kloten dus....
Het kan een probleem met scsi-controller zijn want er zitten er 2 in ivm conflict dat streamer en HD geloof ik.

Daar gaan mijn vakantiedagen... :( :(

can you read my mind?

• Nyko
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 15:59
Op maandag 13 augustus 2001 16:45 schreef cruncher het volgende:
172 error, nonvolatile memory
Zegt onze server bij het opstarten...
Heb vandaag ook een server opgehaald bij een klant met het zelfde probleem :( ,maar bij deze was er bliksem ingeslagen, de onboard fdd en scsi controler zijn bij mij defekt.

Netware start nog wel op maar kan niet de module laden van de scsi-controler en stopt dan met doorstarten :(

Life is a bitch, then you die.

Verwijderd

F10, BIOS in, en detect hardware (geloof ik). Misschien ziet hij de SCSI controller niet helemaal.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Enig idee welk model Compaq Server?

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Topicstarter
Ja een Compaq Proliant 800, kweet het oud beestje wordt dit jaar ook vervangen. 2 Jaar geleden wel upgrade gehad, er zit nu een IBM 9,1gb scsi schijf in en toen is ook het geheugen uitgebreidt..

Als ik het zo lees zou het wel eens een SCSI-probleem zijn, hebben we al eerder gehad. Maar ik weet het niet precies, leverancier had hem geiinstalleerd...

Khoop dat ze deze week tijd hebben om langs te komen anders hebben wij (en zij ook) een groot probleem...

can you read my mind?

Verwijderd

Nonvolatile mem: BIOS settings meestal, k'heb dit gezeik eerder gehad met een Digital, k'zou als ik jou in de bios gaan en alles goed proberen te zetten, of de compaq support CD erbij pakken en die te booten, kan je ook settings mee veranderen.

denk niet dat je disk kapot gaat door 4 weken uitstaan, batterij van mobo is gewoon leeg = instellingen weg

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:56

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Zit er een RAID controller in??
Ja: zet hem aan, stop een SmartStart CD erin en laat hem 24 uur aanstaan. Je batterij van je RAID adapter is leeg (doet het nl. max 72 uur).
Nee: ff een smartstart cd erin, log bekijken desnoods bios (via cd - heet EISA configuratie - bios configureren).

I play my enemies like a game of chess...

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 13:14 schreef Lexxie het volgende:
Nonvolatile mem: BIOS settings meestal, k'heb dit gezeik eerder gehad met een Digital, k'zou als ik jou in de bios gaan en alles goed proberen te zetten, of de compaq support CD erbij pakken en die te booten, kan je ook settings mee veranderen.

denk niet dat je disk kapot gaat door 4 weken uitstaan, batterij van mobo is gewoon leeg = instellingen weg
Ik denk ook inderdaad aan dat laatste ja, kheb op compaq-site gezocht en voor dat geheugen probleem moest ik al the system configuration utility draaien...

Die proliant is zeker 4 jaar oud, batterij zal idd wel op zijn.. :(
Moet mijn baas die handel ook maar eerder laten vervangen......

can you read my mind?

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 13:18 schreef Angelfire het volgende:
Zit er een RAID controller in??
Ja: zet hem aan, stop een SmartStart CD erin en laat hem 24 uur aanstaan. Je batterij van je RAID adapter is leeg (doet het nl. max 72 uur).
Nee: ff een smartstart cd erin, log bekijken desnoods bios (via cd - heet EISA configuratie - bios configureren).
Wat is dat een smartstart cd, zittie bij die compaq proliant?

can you read my mind?

• Angelfire

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Wat lopen jullie nu over een batterij op je mobo te bazelen??? Bij een Compaq server (zeker zo'n "oude") staat je BIOS op een stukje van je harde schijf. Niets batterij leeg. Je moet idd wel je EISA-config vanaf je CD draaien. Heb je geen maintenance partitie aangemaakt???

• Angelfire

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Een SmartStart CD heb je nodig om je Server zo optimaal mogelijk te configgen. Die hoort meegeleverd te zijn (heb je nu wel een heeeeel erg oude) maar je kan ze ook bestellen (1 malig of een abbo).

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 13:23 schreef Angelfire het volgende:
Wat lopen jullie nu over een batterij op je mobo te bazelen??? Bij een Compaq server (zeker zo'n "oude") staat je BIOS op een stukje van je harde schijf. Niets batterij leeg. Je moet idd wel je EISA-config vanaf je CD draaien. Heb je geen maintenance partitie aangemaakt???
He ja bedankt, dat maakt de schrik alweer wat minder. Die cd moet onze leverancier wel hebben, ze komen gelukkig deze week langs hoor ik net.....
Over verdere installatie op server weet ik niet veel, ze zoeken het maar uit.
Dit najaar kopen we een nieuwe.........
Geen gezeik meer dan met extra controllers ivm conflicten ofzo......

Nu hebben we geen raid-controller......

can you read my mind?

Pagina: 1