• MartineEekhof
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-10 00:39
Naar aanleiding van de pop-up die ik vandaag kreeg bij het openen van Whatsapp op mijn telefoon ben ik de nieuwe privacy en voorwaarden van de app gaan lezen. Begrijp ik het goed dat Facebook nu mijn telefoonboek mag gebruiken en delen aan andere bedrijven?

Zie ook
https://arstechnica.com/t...ok-or-stop-using-the-app/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNEstWYUK1ZkDaZxbKUP44IbKSk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xIvAhSF8ZByCRkwfqeUyZz8x.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door MartineEekhof op 07-01-2021 17:06 ]

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-11 15:27
Nee hoor. Wij vallen onder Whatsapp ireland. Ze mogen het dus niet delen.
Anders dan Amerika

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
Wat niet wegneemt dat WhatsApp opslaat wie er in je telefoonboek staat en met wie je wanneer apt. Reden genoeg om de app niet te gebruiken of, wanneer je echt niet zonder kan, 'm in een sandbox te steken.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:50
jaydenjarno schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 19:01:
Nee hoor. Wij vallen onder Whatsapp ireland. Ze mogen het dus niet delen.
Anders dan Amerika
Klopt, maar ik geloof wel dat ze andere dingen proberen en dat niet alles netjes gaat. Ik vertrouw niet 100% dat Facebook netjes met mijn data zou omgaan (dat terzijde heb ik geen facebook meer).

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:28

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Het loopt nog geen storm hier dus dan valt het wel mee of iedereen vind het wel prima...

Ben wel blij dat wij onder Whatsapp Ierland vallen. Vreemd dat de rest van de wereld hier niet over valt. Nouja, signal en telegram zijn natuurlijk wel in opkomst..

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

nieuws: WhatsApp verplicht datadelen met Facebook, maar niet voor Europese ge...

Maar alsnog zou ik ze niet vertrouwen gezien het Cambridge Analytica schandaal:
Wikipedia: Facebook–Cambridge Analytica data scandal
Alfa Novanta schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:09:
Het loopt nog geen storm hier dus dan valt het wel mee of iedereen vind het wel prima...

Ben wel blij dat wij onder Whatsapp Ierland vallen. Vreemd dat de rest van de wereld hier niet over valt. Nouja, signal en telegram zijn natuurlijk wel in opkomst..
Nou, Signal staat in veel landen op #1 wat betreft downloads vanuit de Play Store/App Store:
https://twitter.com/signalapp/status/1347699781326438404

Dus er is zeker een kentering gaande (en terecht). Zie ook Reddit:
https://www.reddit.com/r/signal/

[ Voor 47% gewijzigd door Ruzor op 11-01-2021 20:20 ]

[This is what you get when you mess with us]

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-11 18:56

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Ik heb de voorwaarden voor nu nog niet geaccepteerd wou even op een rustig moment mij er even in verdiepen maar heb sowieso al geen Facebook en neig er ook naar om whatsapp te vervangen/terug te gaan naar sms.

Vake bei te bange

• JMdG
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Alfa Novanta schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:09:

Ik heb de voorwaarden nog niet geaccepteerd, en zal dat ook niet gaan doen. Als ik naar mijn (schoon)familie kijk dan is het zo van: o, nieuwe voorwaarden, best joh. Doorgaan maar.

Eens kijken hoeveel er Signal gaan installeren wanneer ik stop met Whatsapp. En anders sms-en / bellen ze maar.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:20
Dit is wat we het in een whatsapp groep (ha ha) over hadden.
Laten we overstappen! A, maar wat en B, net als de vorige keer zeker.
Dat liep met een sisser af en iedereen bleef hangen op WhatsApp of ging weer terug.
Als niemand mee gaat, moet je over op inderdaad iets als SMS.

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:28

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Bron: https://tweakers.net/nieuws/176746/telegram-heeft-meer-dan-500-miljoen-gebruikers-na-recente-toestroom.html

De belangrijkste reden voor de groei lijkt de recente update aan de privacyvoorwaarden voor WhatsApp, waardoor gebruikers buiten Europa verplicht lijken te worden om WhatsApp-accountgegevens te delen met Facebook voor advertentiedoeleinden. Durov opent dan ook direct de aanval op Facebook in zijn post: "Mensen willen niet langer gegijzeld worden door techmonopolies die met alles denken weg te kunnen komen zolang hun apps de kritieke massa aan gebruikers hebben."

Ook open source-berichtendienst Signal zag de laatste dagen een enorme toename aan gebruikers. Het waarschuwde gebruikers dat het daarom langer kan duren voordat ze verificatiecodes ontvangen. Signal staat erom bekend dat het helemaal geen informatie opslaat van gebruikers. Telegram slaat contactgegevens, contacten en de user-ID op. Dat is nog steeds aanzienlijk minder dan WhatsApp, dat accountinformatie, contacten, status, betalingen, gebruikerslogs, device-informatie, locatie, cookies, advertentiegegevens, user-ID, en meer verzamelt. WhatsApp en Signal gebruiken standaard end-to-end encryptie. Telegram heeft die optie in secure chats, legt Durov uit in deze post.
Als ik dit lees zou Signal inderdaad het beste alternatief zijn.

Ik zat nog even te denken aan good ol' Trillian O+ .. maar helaas niet compatible met Whatsapp/Telegram/Signal .. dat zou ideaal zijn! Net als toen! Waarom kiezen?! Maar helaas..

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-11 16:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik moest Whatsapp opnieuw installeren op andere telefoon, dan kan je niet anders dan accepteren.

Deze telefoon heb ik al een goed jaar, nooit whatsapp op gehad en nooit spam/vage telefoontjes gehad.

Maar nu komt het, in nog geen 3 uur tijd nadat ik Whatapp erop heb staan al 3 telefoontjes uit het buitenland ontvangen, 2x portugal (+351) en 1x frankrijk (+336). Toeval of niet, wel bizar toevallig dat dit opeens gebeurd.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-11 07:39
Ik kopieer mijn vragen even van mijn FP reactie hier heen:
Binnen de EU mag Facebook data van Europese WhatsApp-gebruikers niet gebruiken, waardoor er voor Europese gebruikers vrijwel niets verandert aan de gebruiksvoorwaarden.
Maar gaan wij Europese gebruikers dan ook in-app de vraag krijgen om de nieuwe voorwaarden te moeten accepteren?

En wat nou als je dan alleen maar "accepteren" kan selecteren om WhatsApp verder te kunnen gebruiken?
Accepteren wij dan niet buiten de EU regels om onze eigen lot om data vanaf dat moment toch te delen met Facebook?

De Europese regel en wetgeving gelden die nog steeds als je zelf akkoord gaat met het gebruik van Google, Apple of Facebook producten als jezelf de voorwaarden van die bedrijven accepteert?

Dit is toch wel behoorlijke irritante materie om duidelijk te krijgen.
Pagina: 1