Welke speakers aansluiten op TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Angela
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-04 20:16
Hallo,

Graag wil ik mijn nieuwe TV voorzien van een mooi geluid. Ik heb de volgende televisie: LG OLED 55b9SLA.

Op het moment gebruik ik een oud setje van Logitech, dit zijn 2 kleine speakers en een subwoofer.
Bij onze nieuwe TV zou ik graag wat meer willen genieten van een mooie sound.

Gisteren heb ik een Denon soundbar met losse subwoofer binnen gekregen (Denon dht-s316 ) hier ben ik niet tevreden over.. het geluid van mijn Logitech setje lijkt nog steeds beter.
Deze soundbar gaat dus ook gelijk weer retour.

Maar dan nu.. ik ben volledig verdwaald in de wereld van luidsprekers, dus ik zou hier graag wat advies inwinnen.
Ik heb geen idee of ik actieve speakers nodig heb, of passieve speakers met een losse versterker. Ik weet überhaupt niet of het mogelijk is om aan onderstaande wensen te voldoen.
Willen jullie eens met mij meedenken?

Ik heb nu mijn oog laten vallen op de Argon Alto en de Argon forte, eventueel met aanvulling van een subwoofer. Ik vind het jammer dat ik deze niet kan bedienen met mijn TV afstandsbediening.
Dus de zoektocht gaat verder..

Wat zijn mijn wensen:
- Mooi filmgeluid
- Goed muziekgeluid (dit was het punt waarop ik het minst tevreden was bij de soundbar)
- Bluetooth of WiFi verbinding van telefoon naar speakers. (zonder dat de TV hierbij aan hoeft te staan)
- Afstandsbediening van TV kan het volume van de speakers regelen.
- Maximaal 2 speakers en een subwoofer.
- Prijs maximaal €600

Alvast bedankt voor het meedenken!

Angela

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:56

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant op: AUD > CEA

Betreffende de speakers bedienen met de remote van de TV: de meeste kans dat het gaat werken zou via HDMI CEC zijn. Dan zit je echter wel vast aan aansluiten via HDMI en dat hebben veel actieve speakers niet. Dan zou je dus richting receiver met passieve speakers gaan als je naar 2.0/2.1 kijkt. Waarbij HDMI CEC ook niet altijd even goed werkt doordat elke fabrikant HDMI CEC mag implementeren zoals ze willen. Vandaar dat ik het "meeste kans" noem. Volume regelen met de remote van de TV via S/PDIF Out is een zeldzame. Als je analoog aan gaat sluiten dan lukt het wel met de remote van de TV. Nadeel is dat analoge audio uit veelal alleen in de vorm van de 3,5 mm jack is voor de hoofdtelefoon.

Edit:
Uit nieuwsgierigheid, vanwaar koop je een Soundbar van 250 euro maar is het budget nu 600? Nu ben ik absoluut geen fan van Soundbars maar zo wordt het wel een oneerlijk vergelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 07-01-2021 16:35 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Angela
Bedankt voor het verplaatsen en je reactie.

Hmm, dat is waar ik al een beetje bang voor was. Ik heb momenteel cheapass Logitech speakers, die zijn inderdaad verbonden met een jack-kabel. Ik had verwacht dat ik dit wellicht terug ging vinden bij meer speakers.
Maar dan is dat wellicht een wens die ik moet laten varen.

Vanwaar het verschil in budget..
Qua geluid was ik sowieso al meer geneigd naar losse speakers, maar vanwege de looks had ik toch wel interesse in een Soundbar. Vandaar dat ik toch graag eentje wou uitproberen. Hier kwamen ook nog extra kosten bij voor een TV beugel en kabel afwerking. Waardoor het geheel ook al over de €400 ging.

Na meer research ben ik tot de conclusie gekomen dat ik weg wil blijven bij de soundbars, en beter iets dieper in de buidel kan tasten voor mooier geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:31
Ik weet niet of er nog rek in je budget zit, zo ja dan is onderstaande een prachtige optie denk ik. Sta zelf ook op het punt deze aan te schaffen:

https://teufelaudio.nl/ultima-40-active-105785000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Angela
Ha, dat is toevallig. Ik heb zelf ook veel van Teufel bekeken de laatste dagen. Ziet eruit als een goede prijs/kwaliteit verhouding als ik de reviews over verschillende producten mag geloven!
Dit is er zeker een optie die ik in overweging neem, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:36
PrinsPils schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:40:
Ik weet niet of er nog rek in je budget zit, zo ja dan is onderstaande een prachtige optie denk ik. Sta zelf ook op het punt deze aan te schaffen:

https://teufelaudio.nl/ultima-40-active-105785000
Heb je deze uiteindelijk aangeschaft? Hoe bevalt dezem? En voor welke prijs? Ik zit eigenlijk in precies dezelfde situatie als de topicstarter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:31
Mitashi schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:18:
[...]

Heb je deze uiteindelijk aangeschaft? Hoe bevalt dezem? En voor welke prijs? Ik zit eigenlijk in precies dezelfde situatie als de topicstarter.
Excuus! Nee, ongeveer een week voordat ik tot de aanschaf over wilde gaan tekenden wij plots een contract voor een nieuw huis. Dit heeft me doen twijfelen om dan, als we weer wat meer ruimte voor een versterker hebben, wellicht toch hiervoor te kiezen, dus heb besloten nog even te wachten en bedenken wat we in het nieuwe huis willen gaan doen qua audio.
Pagina: 1