3cx Voip centrale - internationaal nummer toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:18
Kunnen we op een 3cx Voip centrale een internationaal nummer laten binnen komen zodat klanten uit het buitenland een voor hun land nationaalnummer bellen maar toch bij ons uitkomen.

Dus een klant uit Suriname belt een voor hem Surinaams nummer - dat dan op onze Nederlandse centrale binnen komt.
Een klant uit België belt een Belgisch nummer en komt dus bij ons uit
enz. zo hebben we een 5 tal landen waarvandaan gebeld kan worden

Als dit kan bij wie / hoe vraag ik die nummers aan. Ik zie wel telefonie providers die dit aanbieden, maar dat is dan in combinatie met een centrale - die heb ik al :X
Ik zag in een ouder topic (4jaar geleden) ook opmerkingen voorbij komen dat je een vestigingsadres in het betreffende land nodig hebt - is dit (nog steeds) altijd nodig? of is dit afhankelijk per land?
Zijn er nog andere zaken waar ik rekening mee moet houden?

We verschepen onze spullen direct vanuit Nederland naar klant daar en hebben geen kantoor/vestiging in die landen zitten. Ik kan dus geen centrale daar koppelen aan de onze.
We willen alleen een support nummer hebben voor de klanten in het betreffende land en als service moet dit eigenlijk een voor dat land nationaal nummer zijn.

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Sip trunk nemen in het betreffende land met een nummer en in je centrale opnemen als trunk

De regels verschillen per land. Soms heb je een vestigingsadres nodig om een lokaal telefoonnummer te mogen krijgen.

In je centrale regel je dan hoe je inkomende gesprekken van het betreffende land wilt routeren zodat je kan zien hoe de oproep binnenkomt.
Uitgaand kun je dan verkeer voor land X routeren via die sip trunk, zodat de klanten in het land ook het telefoonnr van het land zien, ipv een oproep vanuit NL.

Met de komst van IP telefonie en simpele centrales als 3CX is dit anno 2021 peanuts.

Ik heb dit 10 jaar geleden wel eens gedaan met Alcatel centrale's en VPN tunnels. Dat was een hele uitdaging kwa programmeren, maar het werkte wel. Land X kon via centrale Y in- en uitbellen en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 20:19
Welke landen gaat het om? En wat voor sip trunk heb je nu in gebruik?

Het verschilt inderdaad per land. Duitsland is bijvoorbeeld een verschrikking, enorm veel papierwerk is er nodig en je dient daar inderdaad een adres te hebben en ook een inschrijving in de Duitse KVK. Voor jouw situatie gaat dat hem bijvoorbeeld niet worden. Maar volgens mij bestaan er ook landen waar je met een paar muisklikken zo een nummer hebt.

Cheapconnect heeft hier op Tweakers ook een eigen topic, nou gaat dat niet zo zeer over internationale nummers, maar op hun site staan wel landen waar je volgens mij met een paar muisklikken een telefoonnummer uit dat land hebt.

Geen andere opties mogelijk? Contact via social media? Whatsapp voor bedrijven? Vooral bij die laatste heb ik geen idee of bellen mogelijk is. Zo ja, voor klanten in ieder geval kosteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-07 16:07
Veel Nederlandse SIP trunks kunnen al buitenlandse nummers binnen laten komen, dus je hoeft niet perse een trunk per land. Check vooral even voor de mogelijkheden bij je huidige SIP provider.

Je moet alleen met uitgaand bellen daarmee uitkijken... stel je belt vanuit een Nederlandse SIP trunk met een Belgisch nummer naar België, is het alsnog een internationaal gesprek. Als je dat gaat doen kun je beter een trunk in dat betreffende land nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door KennieNL op 08-01-2021 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:18
Even de berichten samengevat:

Mijn To Do is dus;
- Checken of ik een SIP-trunk kan aanvragen in de betreffende landen - zie ook topic Cheapconnect
- Huidige SIP-provider checken voor mogelijkheden
- Als dit kan deze op onze centrale instellen
- Outbound rules goed instellen zodat bij uitbellen de juiste SIP-trunk gebruikt word en we met het juiste nummer uitbellen.

Mis ik nu nog iets?
DJSmiley schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:05:
....

Met de komst van IP telefonie en simpele centrales als 3CX is dit anno 2021 peanuts.

Ik heb dit 10 jaar geleden wel eens gedaan met Alcatel centrale's en VPN tunnels. Dat was een hele uitdaging kwa programmeren, maar het werkte wel. Land X kon via centrale Y in- en uitbellen en andersom.
Misschien voor iemand met ervaring peanuts, ik heb vorigjaar de telefoniecentrale in m'n mik geschoven gekregen en heb nog geen training kunnen volgen ivm de lockdowns (- zou op locatie bij onze aanbieder zijn)
Hugo__Boss schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:26:
Welke landen gaat het om? En wat voor sip trunk heb je nu in gebruik?
Op dit moment iig Suriname, Aruba en België maar daar komen in de toekomst nog een paar landen bij.

SIP-trunk loopt nu via voicedata

[ Voor 16% gewijzigd door 2bmws op 08-01-2021 08:46 ]

Time is an illusion, Lunchtime doubly so