Twee schermen aansluiten middels USB C

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:16
Ik heb 2 nieuwe beeldschermen aangeschaft (Samsung LC49J890) en deze aangesloten op mijn laptop. 1 scherm middels HDMI en 1 scherm middels USB-C.

Nu vraag ik me af: Volgens mij werken deze monitoren als USB hub, kan ik de tweede monitor ook via USB C doorlussen vanaf de eerste monitor? Of gaat dat niet werken?

Ik heb al wat getest, maar ik krijg het niet werkend. Maar wellicht zie ik iets over het hoofd...

[ Voor 9% gewijzigd door draayertje op 07-01-2021 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-06 12:41
Je laptop moet ook door hebben dat er 2 monitoren aan hangen. Dus dan moet je er zo'n "virtual hdmi stick" in duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:50

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

^ :?

@draayertje De monitor kan ik niets over vinden maar gebruik je DisplayLink of alt-mode over Thunderbolt ?
Die laatste ondersteund daisy-chain dus dat is mogelijk een optie als je monitor dat ook kan.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 10:12
Ik werk dagelijks met deze, werkt perfect: https://www.centralpoint....rt-dub-v310-num-12449895/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:49
Een monitor kan alleen doorgelust worden als deze een Displayport-output heeft (of Thunderbolt-output, maar ik weet niet of die monitoren er überhaupt zijn).

Displayport-output is erg zeldzaam, dus als je daar niet specifiek naar gezocht hebt toen je de monitoren kocht is de kans nihil.

Daar zitten bovendien nog beperkingen aan de resolutie en refreshrate.

Maar kun je even een bestaand typenummer van een monitor noemen en deze linken aan de Pricewatch? Het huidige nummer bestaat niet.

En graag even precies aangeven welke laptop je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
White Feather schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:50:

Maar kun je even een bestaand typenummer van een monitor noemen en deze linken aan de Pricewatch? Het huidige nummer bestaat niet.

En graag even precies aangeven welke laptop je gebruikt.
Het zijn deze monitoren: link

De laptop is een HP Zbook 17 G3.

Edit: Ik zie dat ik een typefout gemaakt had in het typenr. in mijn openingspost, nu aangepast.

[ Voor 16% gewijzigd door draayertje op 07-01-2021 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:49
Doorlussen kan dus inderdaad niet.

Het is een 3840x1080 monitor op 144hz.

Die 144hz kun je aansturen met Displayport 1.2, wat je via de 2Thunderbolt-aansluitingen (Usb-c aan de rechterkant) kunt aansturen. Dat moet rechtstreeks naar iedere monitor, tenzij je een Thunderbolt-hub koopt die de 2 Displayport-signalen die over 1 Thunderbolt-kabel kunnen lopen voor je splitst.

De HDMI-poort op je laptop is hoogstwaarschijnlijk versie 1.4, dus slechts genoeg voor 60Hz. (HDMI 2.0 komt tot 100hz.)

Het USB-C van je monitor is gewoon een KVM-switch (Keyboard, Video, Mouse) waarmee je 2 systemen kunt aansluiten en een toetsenbord en muis bv en dan schakelen tussen de beide systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
White Feather schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:29:
Doorlussen kan dus inderdaad niet.

Het is een 3840x1080 monitor op 144hz.

Die 144hz kun je aansturen met Displayport 1.2, wat je via de 2Thunderbolt-aansluitingen (Usb-c aan de rechterkant) kunt aansturen. Dat moet rechtstreeks naar iedere monitor, tenzij je een Thunderbolt-hub koopt die de 2 Displayport-signalen die over 1 Thunderbolt-kabel kunnen lopen voor je splitst.

De HDMI-poort op je laptop is hoogstwaarschijnlijk versie 1.4, dus slechts genoeg voor 60Hz. (HDMI 2.0 komt tot 100hz.)

Het USB-C van je monitor is gewoon een KVM-switch (Keyboard, Video, Mouse) waarmee je 2 systemen kunt aansluiten en een toetsenbord en muis bv en dan schakelen tussen de beide systemen.
Kijk, hier kan ik wat mee! Bedankt voor je duidelijke antwoord! Zo'n thunderboltdock is nog wel prijzig, voor dat geld blijf ik wel twee stekkers in mijn laptop steken i.p.v. één :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

@draayertje https://www.owcdigital.co...hunderbolt-hub#tech-specs
Dit is denk ik een van de goedkoopste (~ €149) als je alles via thunderbolt (USB-C) wilt koppelen, komt eind deze maand op de markt.

Pagina: 1