Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 18:17
Een paar jaar geleden heb ik een klein beetje gehandeld in Ether. Na een tijdje heb ik geconcludeerd dat het niet echt iets voor mij is en heb ik een kleine winst gepakt en ben er weer mee opgehouden. Ik heb wel een klein restje Ether aangehouden en dit lijkt me wel een mooi moment om dat te verkopen. Ik heb gewoon de keystore file en het wachtwoord, dus dat is het probleem niet, ik heb voor de zekerheid ook even op een blockchain explorer gecheckt dat het saldo nog op het adres staat.

Ik merk alleen dat de wallet software die ik gebruikte, niet meer lijkt te werken. Het gaat om het programmaatje Ethereum Wallet, als ik het open wordt ik wel naar een nieuwe versie verwezen, maar die is ook van 2018 en lijkt niet meer onderhouden te worden: https://github.com/ethereum/mist/release/tag/v0.11.1 dus geen idee of die wel werkt en betrouwbaar is.

In het verleden heb ik ook wel ooit de website My Ether Wallet gebruikt, maar zelf raden ze af om een wallet daar online met een keystore file te openen. Is dat echt een groot risico? Of valt dat in de praktijk wel mee voor een enkele transactie? Het gaat maar om een paar honderd euro, dus ik zoek gewoon een eenvoudige manier om dit te verkopen, het hoeft geen Fort Knox oplossing te zijn. Of zijn er andere simpele, maar relatief veilige tooltjes om met een keystore file een Ether wallet te openen?

PS: ik heb ook een nog veel oudere Bitcoin wallet van Multibit Classic, maar Multibit Classic krijg ik ook niet meer aan de praat en ik weet niet zeker of ik het wachtwoord daarvan weet; Maar goed, one thing at a time.

[ Voor 21% gewijzigd door Lapa op 07-01-2021 17:26 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
Nou, ik heb toch maar gewoon het risico genomen om My Ether Wallet online te gebruiken en de transactie is geslaagd.

Nu nog die Multibit wallet zien te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-06 11:41

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Lapa schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:18:
Nou, ik heb toch maar gewoon het risico genomen om My Ether Wallet online te gebruiken en de transactie is geslaagd.

Nu nog die Multibit wallet zien te openen.
Volgens mij begin je dan hier? Of is het je al gelukt?

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
Wat bedoel je met "hier"? De Ether is in ieder geval succesvol verkocht. De bitcoin heb ik nog geen verdere pogingen voor gedaan. Als ik m'n oude Multibit Classic probeer te starten krijg ik de melding dat Java niet geïnstalleerd is, ondanks dat Java wel geïnstalleerd is. Die Multibit installatie is wel gekopieerd van een oude harde schijf uit een niet meer bestaande PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-06 13:04
Lapa schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:22:
Wat bedoel je met "hier"? De Ether is in ieder geval succesvol verkocht. De bitcoin heb ik nog geen verdere pogingen voor gedaan. Als ik m'n oude Multibit Classic probeer te starten krijg ik de melding dat Java niet geïnstalleerd is, ondanks dat Java wel geïnstalleerd is. Die Multibit installatie is wel gekopieerd van een oude harde schijf uit een niet meer bestaande PC.
Heb je je Path bekeken? https://www.javatpoint.com/how-to-set-path-in-java

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Lapa schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:22:
oh ik dacht dat ik er een link in gezet had. Dit bedoelde ik met 'hier':
https://github.com/Multibit-Legacy/multibit

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
Oké, bedankt. Ik ga er vandaag of morgen even naar kijken. Overigens weet ik niet of ik de btc wil verkopen, maar het zou toch wel fijn zijn om er weer bij te kunnen. Het gaat niet om een life-changing bedrag of zo, maar toch wel de moeite waard om even wat voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Lapa schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:26:
Oké, bedankt. Ik ga er vandaag of morgen even naar kijken. Overigens weet ik niet of ik de btc wil verkopen, maar het zou toch wel fijn zijn om er weer bij te kunnen. Het gaat niet om een life-changing bedrag of zo, maar toch wel de moeite waard om even wat voor te doen.
misschien goed even naar dit bericht te kijken: Tomtest in "Multibit niet meer actief"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
Bedankt voor de tip, ik zal mijn ervaringen/problemen even in dat topic posten. Helaas lijkt dat python script niet te werken bij mij. Ik heb ook een forum thread ergens anders gevonden waar meer mensen gelijke problemen met dat script hebben en de maker ervan reageert dat hij het niet helemaal snapt.

[ Voor 26% gewijzigd door Lapa op 18-01-2021 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
Ik heb intussen ook de originele installer gevonden van de Multibit versie die ik destijds gebruikt heb. Online kon ik die nergens vinden en bovendien ben ik vrij paranoïde als het gaat om crypto gerelateerde dingen downloaden. Maar ik bleek 'm zelf nog te hebben in een oud backup mapje.

Maar ook die installer geeft de melding dat hij Java niet kan vinden. Ik denk dus dat de zoektocht nu is hoe ik een Java applicatie van 8 jaar oud geïnstalleerd krijg. Misschien ook een Java versie uit die tijd vinden?

Want ik heb dus wel de wallet file en dankzij dat Python script weet ik 99% zeker dat ik ook het wachtwoord nog weet.

@Jaïr.exe, hoe weet ik dan op welk path die installer Java probeert te vinden? Ik heb gekeken of ik iets van logging zie voorbijkomen, maar dat lijkt niet het geval. Ik heb zelfs in de source code gekeken van de specifieke versie van Multibit, maar daar werd ik niet wijzer van.

[ Voor 17% gewijzigd door Lapa op 18-01-2021 23:22 ]

Pagina: 1