Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming PC aankoopadvies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• fnots
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Hoi allen,

Ik ben voor een vriend een computer aan het samenstellen waarmee hij wil gaan gamen. In grote lijnen denk ik dat ik in de goede richting zit, alleen ben ik zeer benieuwd of jullie nog onderdelen zien die beter aansluiten bij de totale build, of wellicht een niet-te-missen upgrade zijn op dit moment. Alvast bedankt voor het meedenken!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming, het liefst 144hz. Denk aan games als Warzone, RDR2 en Battlefield.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De max ligt rond de € 1.200,- ex verzending en assemblage (dat laatste ga ik op me nemen).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er worden geen componenten meegenomen, alle randapparatuur is wel aanwezig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
We denken dat een opslagruimte van 1TB volstaat, er is external storage aanwezig voor foto's/video's. Daarnaast denk ik met deze 16gb werkgeheugen redelijk futureproof te zijn, evenals het mobo en de processor.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua processor toch AMD, volgens mij is dat nu de beste keuze voor prijs/kwaliteit. Ik twijfel of ik een nieuwe generatie AMD er in wil zetten, omdat deze huidige ook prima is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hoop met deze kast een enigszins stille te hebben uitgezocht, alhoewel daar verder geen eisen aan hangen.

Ga je overklokken?
Nee, enkel XMP-profiel van het werkgeheugen instellen (telt dat als overklokken?).

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie zo kunnen zeggen of ik met deze samenstelling een goede heb gemaakt, of dat ik onderdelen beter kan wijzigen om zo goedkoper uit te zijn, of meer prestaties terugkrijg. Het liefst kies ik ook voor onderdelen die redelijk vlot verkrijgbaar zijn. Ik ben ook niet goed op de hoogte van wat er momenteel 'hot' is, en of ik wellicht nog fouten heb gemaakt met incompatibele onderdelen. De keuze voor deze videokaart is een combinatie van prijs, kwaliteit en levertijd geweest, ik weet echter totaal niet of dit een goede keuze is qua prestaties.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenGigabyte Aorus B550 ELITE V2€ 136,90€ 136,90
1VideokaartenSapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6€ 391,92€ 391,92
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 62,90€ 62,90
1Processorkoelingbe quiet! Pure Rock 2 Zwart€ 37,50€ 37,50
1Geheugen internG.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX€ 113,65€ 113,65
1VoedingenCorsair RM650 (2019)€ 94,90€ 94,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 101,-€ 101,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.137,77

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:12
i5 10400F met een Z490 bord kan een goed alternatief zijn nu de ryzen relatief duur is.
Ik zou zelf eens kijken of je toevallig een 3060ti op kop kan tikken, of voor 2e hands 5700xt / 2070s gaan.
Deze behuizing heeft relatief weinig koeling mogelijkheden, hij is wel heerlijk stil. Voeg een ventilator toe voor voldoende luchtstroom.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:12
oeps

[ Voor 97% gewijzigd door 99ruud99 op 07-01-2021 14:50 ]

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Ik zou de voeding veranderen voor de betere pricewatch: MSI MPG A650GF
fnots schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:37:
Ga je overklokken?
Nee, enkel XMP-profiel van het werkgeheugen instellen (telt dat als overklokken?).
ja ook dat geldt in principe als overklokken :), maar met manueel overklokken haal je er veel meer uit. Als je dat niet gaat doen is zo'n b-die kitje zonde van het geld en kun je beter voor een kitje gaan met meer snelheid: pricewatch: Kingston HyperX Predator HX436C17PB3/16

• fnots
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Bedankt voor jullie adviezen! Ik zal de nodige aanpassingen doen en de build bestellen :)