Binnenkort kan ik eindelijk mijn eerste Gaming PC kopen. Nou heb ik hier persoonlijk alleen niet zoveel verstand van, dus leek het me verstandig om hier toch nog even om Tips en Feedback te vragen van de huidige componentenlijst.
Dit is wat ik inmiddels samen heb gesteld:
Omdat er binnen het budget nog ruimte is voor de mogelijke upgrades, hoor ik het ook graag als hier nog suggesties voor zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc zal vooral gebruikt worden voor games en zou dus ook de wat zwaardere games aan moeten kunnen op de wat hogere settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De Pc mag zo'n €1500 kosten excl. randapparatuur.
Mochten er nou echt goeie upgrades mogelijk zijn, dan is een marge van €200 nog wel mogelijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De computer die ik momenteel gebruik geeft inmiddels zoveel problemen dat ik hier liever niks van meeneem naar het nieuwe systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als videokaart zou ik graag een RTX 3070 gebruiken en heb dit dan ook als leidende doelstelling.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Dit ben ik niet van plan
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik horen of er verbeteringen mogelijk en of er bezuinigd kan worden op de kosten.
Met vriendelijke groet
Stijn van den Broek
Dit is wat ik inmiddels samen heb gesteld:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | € 152,50 | € 152,50 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3070 Ventus 2X OC | € 688,79 | € 688,79 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart/Wit | € 72,90 | € 72,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 83,90 | € 83,90 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE 650 White 230V - V2 | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 101,- | € 101,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.352,99 | ||
Omdat er binnen het budget nog ruimte is voor de mogelijke upgrades, hoor ik het ook graag als hier nog suggesties voor zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc zal vooral gebruikt worden voor games en zou dus ook de wat zwaardere games aan moeten kunnen op de wat hogere settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De Pc mag zo'n €1500 kosten excl. randapparatuur.
Mochten er nou echt goeie upgrades mogelijk zijn, dan is een marge van €200 nog wel mogelijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De computer die ik momenteel gebruik geeft inmiddels zoveel problemen dat ik hier liever niks van meeneem naar het nieuwe systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als videokaart zou ik graag een RTX 3070 gebruiken en heb dit dan ook als leidende doelstelling.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Dit ben ik niet van plan
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik horen of er verbeteringen mogelijk en of er bezuinigd kan worden op de kosten.
Met vriendelijke groet
Stijn van den Broek