Vanuit Acces via VBA een Excel document importeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfransz
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-05-2023
Mijn vraag

In Acces importeer ik een Ecel document imet onderstaande code. Helaas krijg ik de kolomkoppen op de tweede regel te zien en op de eerste regel F1, F2, F3 etc. Dit is niet de bedoeling. IK wil F1, F2, etc helemaal niet.

DoCmd.TransferSpreadsheet , acSpreadsheetTypeExcel7, "Fiber Connect Max ", "Totaal overzicht VHL 2.0.xlsx"

k heb al geprobeerd om een (True) erachter te zetten maar helaas. Wat doe ik verkeerd?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Acces 2006

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
.Op Internet gezocht maar geen oplossing kunnen vinden. Er word aangegeven dat je True erachter moet plaatsen. Dit zou dan de kolomkoppen op de eerste regel moeten plaatsen, helaas.

Beste antwoord (via g0tanks op 08-01-2021 11:08)

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
mfransz schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:24:
DoCmd.TransferSpreadsheet , acSpreadsheetTypeExcel7, "Fiber Connect Max", "Totaal overzicht VHL 2.0.xlsx ", True
Als ik de documentatie van die functie bekijk zie ik dat de eerste parameter TransferType niet wordt gespecificeerd. Zou het daarmee te maken kunnen hebben? Probeer eens het volgende:

code:
1
DoCmd.TransferSpreadsheet acImport, acSpreadsheetTypeExcel7, "Fiber Connect Max", "Totaal overzicht VHL 2.0.xlsx", True

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
mfransz schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:36:
k heb al geprobeerd om een (True) erachter te zetten maar helaas. Wat doe ik verkeerd?
Kan je eens letterlijk laten zien hoe je dat dan doet?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfransz
Hi,

Ik heb code onder een knop geplaatst.

Hiermee haalt hij uit een Excel sheet met de naam Totaal overzicht VHL 2.0.xlsx gegevens uit het tablad Fiber Connect op.

Vervolgens in Acces word een nieuwe tabel maakt hij een nieuwe tabel Fiber Connect Max aan.

Hier staan de gegevens van Excel maar dan in de eerste regel F1, F2, ets ipv de kolomkoppen die nu op regel 2 staan.

Hoop dat dit voldoende info is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YrdyHxolbpN9iJfCWRp5cng4Ptw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RRypgcUAyxTDjAE4MN5Jwqy5.png?f=user_large

Private Sub Knop228_Click()

'importeer gegevens FC

DoCmd.TransferSpreadsheet , acSpreadsheetTypeExcel7, "Fiber Connect Max", "Totaal overzicht VHL 2.0.xlsx "

End Sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
mfransz schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:18:
Hi,

Ik heb code onder een knop geplaatst.

Hiermee haalt hij uit een Excel sheet met de naam Totaal overzicht VHL 2.0.xlsx gegevens uit het tablad Fiber Connect op.

Vervolgens in Acces word een nieuwe tabel maakt hij een nieuwe tabel Fiber Connect Max aan.

Hier staan de gegevens van Excel maar dan in de eerste regel F1, F2, ets ipv de kolomkoppen die nu op regel 2 staan.

Hoop dat dit voldoende info is.

[Afbeelding]

Private Sub Knop228_Click()

'importeer gegevens FC

DoCmd.TransferSpreadsheet , acSpreadsheetTypeExcel7, "Fiber Connect Max", "Totaal overzicht VHL 2.0.xlsx "

End Sub
Snap ik, maar je zegt ook dat je geprobeerd hebt om True erachter te plaatsen. Kan je laten zien hoe de code er dan uitziet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfransz
DoCmd.TransferSpreadsheet , acSpreadsheetTypeExcel7, "Fiber Connect Max", "Totaal overzicht VHL 2.0.xlsx ", True

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:59

Croga

The Unreasonable Man

En wat is dan het resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfransz
Sorry ik moet met de hond naar de dierenarts en ben al te laat. Mag ik zodra ik thuis ben reageren?
alvast dank, Max

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Als ik de documentatie van die functie bekijk zie ik dat de eerste parameter TransferType niet wordt gespecificeerd. Zou het daarmee te maken kunnen hebben? Probeer eens het volgende:

code:
1
DoCmd.TransferSpreadsheet acImport, acSpreadsheetTypeExcel7, "Fiber Connect Max", "Totaal overzicht VHL 2.0.xlsx", True

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfransz
Dit gaat prima! dank.

Mag ik nog 1 vraag stellen mbt dit onderwerp?

In de Excel sheet staan diverse tabbladen met verschillende namen. Nu zet ik het tabblad wat ik wil importeren als eerste. Kan ik code toevoegen dat hij weet uit welk tabblad de gegevens geïmporteerd moeten worden?

Alvast Dank, MAxAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pgtE5I1jT8wKndUMIFagQ49SxGk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UW8VeDx2CxrrbV5WKjeBCnlJ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Ik neem aan dat de tabellen op de andere sheets ook een andere naam hebben. Heb je al geprobeerd om de parameter TableName aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfransz
Hi, Dit is 1 sheet met verschillende tabbladen. als ik de parameter Table name aanpas krijg ik een tabel met deze aangepaste naam. Dus helaas niet wat ik zou willen.

Er is 1 excel sheet met diverse tabbladen met elk een ander naam. Is het mogelijk om via code dit mee te geven in de code zodat de code aangeeft uit welk tabblad er gegevens in de tabel worden geimporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Het kan vast, maar het is tijd dat je ook weer eens zelf gaat googelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfransz
Je hebt gelijk. Ik ga zoeken. Je hebt mij al en heel stuk op de goede weg geholpen. Dank, Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfransz
Ik heb via externe gegevens bron een export gemaakt naar de Excel en het tabblad wat ik wil importeren..
Deze acties opgeslagen onder een file naam.
Vervolgens heb ik via onderstaand commando de gegevens opgehaald.

DoCmd.RunSavedImportExport ("Import-Test 1")

Werkt goed. Dank voor de ondersteuning.

Groet, Max
Pagina: 1