Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:20

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Gebruikte hardware:

pricewatch: Acer CB342CK (UM.CB2EE.001) Zilver, Zwart
en
Dell Inspiron 15 7000 (i7-9750/nVidia 1050)
OS: Windows 10 Enterprise en Windows 10 Pro, beiden met laatste updates

Ik heb de monitor via HDMI aangesloten op de HDMI poort van de laptop (Beide HDMI poorten van het scherm geprobeerd).
Wanneer ik de laptop opstart geeft het scherm geen beeld totdat ik ingelogd ben in Windows. Soms werkt het Windows login scherm wel, soms niet.
Wanneer de laptop het scherm (via powersave) uit schakelt, gaat het scherm niet meer aan. Ik moet dan de HDMI kabel er uit trekken en opnieuw er in steken om het scherm weer werkend te krijgen. Zelfs inloggen in Windows helpt niet.

Ik heb het internet afgestruind en ergens werd gesteld dat er in de Power opties een instelling voor de PCIe bus gezet moet worden maar de optie is op mijn laptop helemaal niet beschikbaar.
Ook werd er geopperd de automatische opties van het scherm uit te zetten dus dat heb ik gedaan. Ook dit heeft geen effect gehad.

Het allerlastigste vindt ik nog;
- Bij andere schermen gebeurt dit niet. Mijn 27" 1080p HDMI scherm wordt gewoon netjes wakker en ook het USB-C scherm wat ik op het werk gebruik werkt naar behoren.
- Bij andere systemen gebeurt dit niet. Mijn oude Asus laptop maar ook een aantal zelfbouw systemen werken allemaal zonder problemen.

Wat ben ik over het hoofd aan het zien?

[toevoeging]
Zojuist geprobeerd de laptop op de nVidia GPU te forceren maar ook dat maakt geen verschil.

[ Voor 3% gewijzigd door Croga op 07-01-2021 13:58 ]