Kan ik een webshop openen onder de 18?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickJ12
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-04-2022
Hoi,

Ik ben 17 jaar en wil graag een e-commerce (dropshipping) store beginnen. Hierbij ben ik van plan om vooral landen als de VS, Canada, Australië etc. te targeten. Moet ik mij hiervoor inschrijven bij de kvk? Hoe betaal ik belasting? en heb ik een creditcard / PayPal account nodig?
Voor de rest heb ik eigenlijk alle kennis met betrekking tot het maken van een webshop tot het lanceren van de advertentie al. Alleen de bovenstaande punten zijn voor mij nog onduidelijk!

Alvast bedankt!

mvg, Rick :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-07 13:38
Ik denk dat dit vragen zijn die je beter aan de belastingdienst / KVK kunt stellen.

Wat heb je zelf al opgezocht, waar heb je al gekeken?

[ Voor 25% gewijzigd door IThom op 07-01-2021 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:25

g0tanks

Moderator CSA
Je hebt denk ik de goede vragen, maar heb je zelf al eens gezocht? De KvK heeft bijvoorbeeld een vrij uitgebreide pagina over ondernemen voor minderjarigen: https://www.kvk.nl/advies...bedrijf-starten-onder-18/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:22
Ik zou een (belasting)adviseur inschakelen, volgens mij gaat dat best complex worden met invoerrechten, belastingen, douane.
Behalve als het hele dikke marges opzitten zou ik er niet aan beginnen, vergis je niet in het gedoe met pakketjes die niet aangekomen zijn enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:42

Blokker_1999

Full steam ahead

Ook ik zou in deze willen aanraden om professioneel advies in te winnen, zeker omdat je doelpubliek zich buiten de EU bevindt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman78380
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:23
Hier staat erg veel nuttige informatie, met goede links voor verdere verdieping.
Recent geupdated door de KVK.

https://www.kvk.nl/advies...verkopen-zonder-voorraad/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickJ12
@IThom Ik heb zelf de afgelopen dagen vooral gekeken naar hoe andere mensen dit deden en op de site van de kvk. Maar er zijn weinig / geen verhalen van mensen onder de 18 die dit doen en ook uitleggen hoe ze dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickJ12
Blokker_1999 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:56:
Ook ik zou in deze willen aanraden om professioneel advies in te winnen, zeker omdat je doelpubliek zich buiten de EU bevindt.
Top zal ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickJ12
cytherea schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:52:
Ik zou een (belasting)adviseur inschakelen, volgens mij gaat dat best complex worden met invoerrechten, belastingen, douane.
Behalve als het hele dikke marges opzitten zou ik er niet aan beginnen, vergis je niet in het gedoe met pakketjes die niet aangekomen zijn enzovoort.
Ja klopt. Retourzendingen liggen vgm ook aan de verkoper zelf en hoe diegene dit heeft geregeld. En wat je inderdaad benoemd over de invoerrechten / belastingen etc. is ook wel een dingetje ja. Maar er zijn genoeg mensen die importeren vanuit china en verkopen naar de VS dus het zou wel winstgevend moeten zijn zou je denken.
Zelf dacht ik er meer aan om warehouses in de VS te zoeken i.v.m. de snellere levertijden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickJ12
g0tanks schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:51:
Je hebt denk ik de goede vragen, maar heb je zelf al eens gezocht? De KvK heeft bijvoorbeeld een vrij uitgebreide pagina over ondernemen voor minderjarigen: https://www.kvk.nl/advies...bedrijf-starten-onder-18/
Ja klopt, ik zie op deze pagina vooral staan dat inschrijving bij de kvk idd verplicht is. Maar als ik ook betaalmogelijkheden zoals PayPal wil toevoegen (wat echt een veelgebruikte betaalmethode vooral in de VS is), lijkt dat nog best lastig en zal ik dus moeten wachten totdat ik 18 wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:14
cytherea schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:52:
Dit inderdaad. Dropshipping vanuit, ik neem aan China, kost veel tijd en dit geduld hebben mensen tevenwoordig niet meer.

Daarnaast is veel dropshipping spul troep en kost het jou vaak meer om het terug te sturen dan de COGS.

Ook kunnen jouw klanten een extra importheffing krijgen. Niet elk pakketje wordt gechecked, naar NL is mijn ervaring 1 op de 100 oid, maar je klanten gaan hier over zeiken.

DM me anders ff, dan vertel ik je uitgebreid waarom ik er 10 jaar geleden mee gestopt ben. :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
HenkEisDS schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:28:
DM me anders ff, dan vertel ik je uitgebreid waarom ik er 10 jaar geleden mee gestopt ben. :D
Of hou 't even op 't forum, dan profiteren andere mensen ook van je kennis en niet alleen TS ;)
RickJ12 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:19:
Maar er zijn weinig / geen verhalen van mensen onder de 18 die dit doen en ook uitleggen hoe ze dit doen.
Ik denk dan ook dat je niet moet kijken/zoeken naar "Minderjarig internationaal ondernemen" maar je probleem in 2 moet delen:

* Minderjarig ondernemen
* Internationaal ondernemen

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
Ja je moet je inschrijven.
Veel betaalproviders stellen ook verplicht dat je je ingeschreven hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

RickJ12 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:23:
[...]

Ja klopt. Retourzendingen liggen vgm ook aan de verkoper zelf en hoe diegene dit heeft geregeld. En wat je inderdaad benoemd over de invoerrechten / belastingen etc. is ook wel een dingetje ja. Maar er zijn genoeg mensen die importeren vanuit china en verkopen naar de VS dus het zou wel winstgevend moeten zijn zou je denken.
Zelf dacht ik er meer aan om warehouses in de VS te zoeken i.v.m. de snellere levertijden etc.
In veel landen moet je als koper in ieder geval gewoon bij de persoon zelf zijn waar je zaken mee doet, dat je intern alleen maar dozen doorschuift is niet het probleem van de koper. Dus onderschat niet wat daar bij kan komen kijken, retourzendingen, garantiezaken, etc.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:14
Plus het is niet schaalbaar. Niet schaalbaar als in: als je groot genoeg wordt gaan mensen onderzoek naar je doen reviews schrijven enzo over waar jij je producten voor een fractie van de prijs haalt en daarnaast kan je ook nog wel eens met US customs in aanraking komen. Om nog maar niet te spreken over de veiligheid van producten, chinese troep is berucht om brandgevaar, giftige stoffen etc. Ik weet niet wat je van plan bent te verkopen, hoef ik ook niet te weten, maar als de kans dat je chinese producten spontaan ontploffen 1 op 100000 is dan heb je met 10 sales niet zoveel risico, maar aangezien jij degene bent die het het land invoert ben jij verantwoordelijk en is de impact groot (als in je leven lang schadevergoeding betalen omdat een Amerikaan door de chinese handleiding niet snapt dat je product, of de kat true story, niet in de magnetron kan).

Het gaat niet om de omzetbelasting, dat is een kwestie van adminstratie bijhouden. Maar veel dropshippers sjoemelen met de prijs, declaren het als gift om zo geen belasting te betalen.

Neemt niet weg dat het een leuke hobby is. En als je gedreven bent kun je alle risicos wel wegnemen/managen.
Pagina: 1