gegevens uit lijst 1, selecteren/markeren in lijst 2

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alistair_korver
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-01-2021
Mijn vraag
Hi,

Ik zit met een vraag en hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een excel sheet (sheet 1) waar een hele lijst met nummers op staat. Daarnaast heb ik een andere, nog veel grotere, sheet (sheet 2). Op sheet 2 staan o.a. de nummers van sheet 1.

Wat ik wil kunnen doen is de nummers van sheet 1 kunnen selecteren, en deze met één actie allemaal kunnen opzoeken in sheet 2 (en dan ook gelijk kan markeren als zijne 'done').

De gegevens die ik heb bijgevoegd zijn fictief

Heeft iemand de gouden tip?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows, Excel

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Verticaal zoeken (geen idee of ik het op de juiste manier heb gedaan).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:07
Wat heb je gedaan met VLOOKUP? Want dat zou wel mijn start zijn

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:36

g0tanks

Moderator CSA
alistair_korver schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:26:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Verticaal zoeken (geen idee of ik het op de juiste manier heb gedaan).
Wij zo ook niet, dus het is handig als je de formule deelt.

Uit je verhaal maak ik op dat het je alleen gaat om of het getal voorkomt in lijst 2. Dan zou ik eerder voor AANTAL.ALS gaan in plaats van verticaal zoeken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alistair_korver
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-01-2021
Ik heb de volgende formule van iemand ontvangen: =IF(ISERROR(VLOOKUP(A2;'Sheet 2'!$A$2:$A$69;1;0));"";"Done")

Deze moest ik in sheet 1 plaatsen.

Ik had gehoopt dat ik dan de nummers in sheet 2 die overeenkwamen met de nummers in sheet 1 zouden worden geselecteerd (zodat ik ze in een handomdraai kon markeren met een kleur). Maar dit gebeurt niet. Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:34
Als je daarna een filter aanzet, dan kan je toch de rijen met "done" filteren en dan het kleurtje toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepoog
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:56
Of automatisch met conditional formatting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:36

g0tanks

Moderator CSA
alistair_korver schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:08:
Ik heb de volgende formule van iemand ontvangen: =IF(ISERROR(VLOOKUP(A2;'Sheet 2'!$A$2:$A$69;1;0));"";"Done")

Deze moest ik in sheet 1 plaatsen.

Ik had gehoopt dat ik dan de nummers in sheet 2 die overeenkwamen met de nummers in sheet 1 zouden worden geselecteerd (zodat ik ze in een handomdraai kon markeren met een kleur). Maar dit gebeurt niet. Doe ik iets verkeerd?
De formule zelf ziet er niet gek uit, hoewel ik het zelf als volgt had aangepakt:
code:
1
=IF(COUNTIF('Sheet 2'!$A$2:$A$69;A2)>0;"Done";"")

Post eens screenshots van je sheets met hoe je de formule hebt toegepast? We hebben nog steeds geen volledig beeld van wat je precies hebt gedaan.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Pagina: 1