Reverse access point

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fFYoSo8u1UhLz-8tE--v8Gc_Qjw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/EeKbn2jb7rL56gKX7svFjc6m.png?f=user_large

Ik heb een device zonder wifi die ik graag van internet wil voorzien. Een ethernet kabel hiernaar toe trekken is lastig, en ik heb nog een ongebruikte Netgear R7800 Wifi router in de kast staan. Is het mogelijk om deze als soort van reverse access point te gebruiken zoals op het plaatje hierboven, evt met custom firmware? Dus dat ie connect met de wifi en verder eigenlijk gewoon alleen als switch dient?

Volgens mij zou bridge mode hiervoor moeten zijn, maar als ik dit instel op de R7800 gaan mijn andere devices soms ook op de wifi van de R7800 zitten en wordt de verbinding daarvan erg traag.

Beste antwoord (via doubleduh op 07-01-2021 15:06)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:32

lier

MikroTik nerd

Het heet in ieder geval wireless client, bridge mode is als je hem als repeater wil gebruiken. Zo snel kan ik de optie niet vinden. Misschien een alternatieve firmware gebruiken, zoals OpenWRT: https://openwrt.org/toh/netgear/r7800

Eerst het probleem, dan de oplossing

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 20:32

lier

MikroTik nerd

Het heet in ieder geval wireless client, bridge mode is als je hem als repeater wil gebruiken. Zo snel kan ik de optie niet vinden. Misschien een alternatieve firmware gebruiken, zoals OpenWRT: https://openwrt.org/toh/netgear/r7800

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 20:15

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Meestal ook een client bridge genoemd.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:33
het kan zijn dat dit simpelweg niet ondersteund word door het apparaat.

En omdat de functie niet vaak gebruikt word prijkt deze ook veelal niet vooraanstaand in de specificaties van devices, je moet dus de handleidingen goed doorlezen alvorens je kunt concluderen of een device dit ondersteund of niet.

Sommige wifi repeaters........ ja ik weet het repeater is een vies woord voor een goed wlan netwerk........ ondersteunen deze functie prima.

Ik had ooit een printer zonder wifi waar ik geen kabel naartoe wilde trekken, dus heb ik ook een bridge gezocht en dat werd eigenlijk prima en relatief betaalbaar ondersteund door TP-Link.

https://www.tp-link.com/n...ing/range-extender/re305/

Uiteraard zullen we nog veel meer devices zijn die dit wel ondersteunen, maar deze kan ik vanuit persoonlijke ervaring in ieder geval bevestigen.

[ Voor 20% gewijzigd door mash_man02 op 07-01-2021 13:18 ]

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkus7
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:01
Je moet hem op bridge mode hebben staan en dan kijken of je het access point van de Netgear uit kan schakelen.
Ik weet niet of de standaardfirmware dit ondersteund (heb er zelf geen) maar ik weet dat het met OpenWRT zeker kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54
Wat voor device is het?
Een oude PC zonder wifi kan gewoon een USB wifiontvanger gebruiken.
Dit werkt ook met sommige "domme" apparaten door via WPS te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Over het algemeen zal dat een functionaliteit zijn die niet bij routers past daarvoor heb je AP nodig die kunnen het vaak wel, zelfs repeaters hebben die mogelijkheid.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubleduh
  • Niet online
Ik heb er nu OpenWRT op gezet, dat lijkt op het eerste gezicht inderdaad te werken, ik heb deze tutorial gevolgd: https://openwrt.org/docs/.../wifi/connect_client_wifi Wel weer een extra laag NAT maar goed, dat maakt me niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 20:15

DukeBox

loves wheat smoothies

doubleduh schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:05:
Wel weer een extra laag NAT maar goed, dat maakt me niet zo veel uit.
Dat is niet gebruikelijk bij een client bridge :?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubleduh
  • Niet online
Leek mij ook niet nodig, maar dit staat in de tutorial: "Due to technical limitations, your OpenWrt device will create its own subnet". Er wordt ook nog wel gelinkt naar een andere tutorial maar het lijkt erop dat ie dan ook een wifi repeater wordt, dus ik laat het maar zo, werkt nog steeds prima en op volle snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:41

Nox

Noxiuz

Wat voor device is het? Je kan kijken naar een usb stick met wifi. Verdien je na een jaar of 2 wel terug aan energiekosten ook nog.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubleduh
  • Niet online
Het is een VPN router die ik gebruik om te testen, zonder USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

doubleduh schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:58:
Leek mij ook niet nodig, maar dit staat in de tutorial: "Due to technical limitations, your OpenWrt device will create its own subnet". Er wordt ook nog wel gelinkt naar een andere tutorial maar het lijkt erop dat ie dan ook een wifi repeater wordt, dus ik laat het maar zo, werkt nog steeds prima en op volle snelheid.
Dat is raar - en nergens voor nodig.

Beter idee: gewoon Netgear stock firmware terug erop, dat ondersteunt reguliere client bridge. We hebben twee op het werk die we voor performance tests gebruiken. Werkt uitstekend, throughput tot 940Mbps (Gigabit Ethernet is bottlenek :P ) onder de juiste omstandigheden (perfect signaal, AP is ook 4x4) :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubleduh
  • Niet online
Ik kreeg het niet voor elkaar met de stock firmware. De bridge werkt wel, maar mijn andere devices gingen ook op de wifi van de R7800 zitten, de snelheid ging van rond de 500+mbit naar 20mbit en werd onbetrouwbaar. Welke settings heb je gebruikt?
Pagina: 1