Hi,
Ik wil in januari mijn eerste pc gaan bouwen. Tot nu toe heb ik altijd gebruik gemaakt van laptops, maar ik ga dit jaar afstuderen en dus minder mobiel werken. Het samenstellen van een PC is voor mij redelijk onbekend terrein. Ik heb met wat tips en voorbeelden een PC samengesteld die mij goed lijkt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de desktop gaan gebruiken voor gaming (zoals BO coldwar) en daarnaast zakelijke dingen zoals programmeren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ongeveer 1700 euro max (excl. verzending)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik heb alle randapparatuur zoals monitor, keyboard & mouse
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie tabel onderaan
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Desktop moet wel wat jaren (>4) mee gaan.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoals ik eerder zei, ben ik redelijk onbekend in het samenstellen van een PC. Ik zou graag feedback/tips willen op onderstaande build zodat ik hier in januari mee aan de slag kan gaan.
Los staande vraag: ik heb nu een videokaart gekozen die redelijk lastig te krijgen is op dit moment. Is er een (redelijk) gelijkwaardige videokaart die beter te verkrijgen is? Mag ook een versie ouder zijn als dat niet heel veel scheelt.
Ik wil in januari mijn eerste pc gaan bouwen. Tot nu toe heb ik altijd gebruik gemaakt van laptops, maar ik ga dit jaar afstuderen en dus minder mobiel werken. Het samenstellen van een PC is voor mij redelijk onbekend terrein. Ik heb met wat tips en voorbeelden een PC samengesteld die mij goed lijkt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de desktop gaan gebruiken voor gaming (zoals BO coldwar) en daarnaast zakelijke dingen zoals programmeren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ongeveer 1700 euro max (excl. verzending)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik heb alle randapparatuur zoals monitor, keyboard & mouse
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie tabel onderaan
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Desktop moet wel wat jaren (>4) mee gaan.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoals ik eerder zei, ben ik redelijk onbekend in het samenstellen van een PC. Ik zou graag feedback/tips willen op onderstaande build zodat ik hier in januari mee aan de slag kan gaan.
Los staande vraag: ik heb nu een videokaart gekozen die redelijk lastig te krijgen is op dit moment. Is er een (redelijk) gelijkwaardige videokaart die beter te verkrijgen is? Mag ook een versie ouder zijn als dat niet heel veel scheelt.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 409,61 | € 409,61 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B550M-PLUS (WI-FI) | € 148,99 | € 148,99 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 6800 XT | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C | € 79,90 | € 79,90 |
| 2 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2C3000C16 | € 45,98 | € 91,96 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart | € 137,90 | € 137,90 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 101,95 | € 101,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 970,31 | ||