Laptop voor middelbare, en vraag over prijsstijging laptops?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVGekkie
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07-01-2021
Wat ga je met je laptop doen?
Het is een laptop voor de middelbare school en thuiswerken.

Wat is je budget?
400-500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet voor onderweg gebruik (alleen op school en thuis), maar wel op de fiets mee.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Goede ervaringen met HP, Lenovo.
Liefst 128GB SSD minimaal, 8GB intern (of is tegenwoordig 4GB ook ok?), minimaal i5 en 14 of 15 inch.

Vraag m.b.t. prijzen laptops
Voor een familielid zoek ik een laptop, ik heb dit eerder gedaan voor dezelfde eisen, destijds vond ik een 14 inch 8GB intern geheugen met 128 GB SSD en i5 voor 450 - 500 euro. Nu zie ik ze nergens goedkoper dan 600? Is er een prijsstijging in het algemeen qua laptops geweest het afgelopen jaar?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:37
Er is wereldwijd zo'n dingetje gaande waardoor mensen allemaal thuis moeten werken/leren enz. Daarvoor worden iets meer laptops dan normaal verkocht. Met effect op de prijs van die dingen.

Koop een tweedehands zakelijk model zoals een Dell Latitude of een HP Probook/Elitebook ofzo. Die zijn prima betaalbaar en gaan lang mee (stevige behuizing, reserve onderdelen goed en lang verkrijgbaar).

Zie Vraag & Aanbod voor een aantal prima voorbeelden.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVGekkie
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07-01-2021
hans_lenze schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:53:
Er is wereldwijd zo'n dingetje gaande waardoor mensen allemaal thuis moeten werken/leren enz. Daarvoor worden iets meer laptops dan normaal verkocht. Met effect op de prijs van die dingen.

Koop een tweedehands zakelijk model zoals een Dell Latitude of een HP Probook/Elitebook ofzo. Die zijn prima betaalbaar en gaan lang mee (stevige behuizing, reserve onderdelen goed en lang verkrijgbaar).

Zie Vraag & Aanbod voor een aantal prima voorbeelden.
Dus een kwestie van vraag en aanbod, dat dacht ik al :)

Thanks, ik ga er even kijken. Dus voor een laptop met mijn voorkeuren zit je al snel op 600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:37
AVGekkie schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:55:
[...]
[knip]
Thanks, ik ga er even kijken. Dus voor een laptop met mijn voorkeuren zit je al snel op 600?
Voor precies deze vraag is de Pricewatch erg handig.
https://tweakers.net/lapt...NpLSOYD4plZZEsOgvNhW89TW8

Met de juiste filters zijn er laptops te vinden vanaf €390 euro die aan je voorkeuren voldoen.
Maar nog een keer: een tweedehands zakelijk model is op de lange termijn waarschijnlijk een betere deal.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasop8erje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 19:54
Ik dacht dat ik de enige schreeuwer zou zijn op dit forum die voor tweedehands laptops pleit, maar inderdaad: een tweedehands Latitude, Elitebook of Thinkpad (en ook alleen die drie!) hebben een veel langer resterend leven dan een goedkope consumentennotebook. Ze zijn steviger, kunnen tegen een stootje en je kunt zelf het geheugen nog wat upgraden of een SSD plaatsen. Deze bijvoorbeeld? V&A aangeboden: Lenovo ThinkPad S540 i7-4510u 8gb 256gb ssd 15.6 inch full-hd