Toon posts:

DNS Probleem met domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een domein wat laatst is verhuist naar een andere webserver, nl. van een XS4ALL server naar een server van IS. Het is ruim op tijd aangegeven aan XS4ALL en deze hebben de wijzigingen ook doorgevoerd in hun DNS servers, dus het nieuwe IP adres ipv. het oude.
Het emailrecord van dit domein is ook aangepast naar het nieuwe IP.

Het vreemde is nu echter dat zo nu en dan mensen die via de XS4ALL SMTP server mailen het mailtje terug krijgen met een melding Unknown Host.

Nu heb ik via nslookup de DNS servers van XS4ALL gechecked, en het vage is nu dat ik in 9 van de 10 gevallen het goede (nieuwe) IP adres terugkrijg maar heel soms krijg ik ook nog het oude verkeerde IP adres terug.
Ik heb beide DNS servers getest (194.109.6.66 / 194.109.9.99) en bij beide krijg ik deze vreemde symptonen.

Iemand een idee hoe dit kan en hoe het opgelost moet worden?

Alvast bedankt.

Verwijderd

fftjes XS4All een schop onder de kont geven.. waarschijnlijk staan er nog steeds verwijzingen naar jouw domein in hun DNS servers, die moeten eruit, anders kunnen XS4ALL gebruikers problemen krijgen bij het gebruik van jouw domein. Heb dergelijke problemen ook al eens met WOL gehad. Het beste ga je meteen maar bellen, mailen werkt niet (dat is mijn ervaring althans).

Verwijderd

Inderdaad even XS4ALL bellen. Kennelijk hebben ze nog wat secondaire DNS-en staan die nog de oude gegevens hebben. Dit probleem had ik laatst ook. Bij de ene DNS kreeg ik de juiste, bij de andere de oude. Even bellen en hopen dat ze het veranderen. Mijn ervaring met XS4ALL mbt DNS veranderingen zijn niet echt fijn...Maar ff bellen werkt ook daar wel het best.