Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoogenbosch
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-01-2021
Kan ik een Chromecast aansluiten op een tv zonder HDMI aansluiting middels een HDMI naar Scart omvormer?

Ik heb een sony LV-23HR2

Er bestaat een omvormer maar ik heb geen idee of dit een passende oplossing is.
Deze heb ik gevonden:
Specificaties:
Merk; Nedis.
Input; HDMI female
Output; Scart female
HDCP
Max. Bandbreedte 165 MHz
Max. Overdrachtssnelheid 1.65 Gbp/s
Max. Resolutie 1080p @ 60 Hz

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-06 10:41

Szwoar

En door

Kennissen hebben een soortgelijke omvormer voor hun TV zonder HDMI en dat werkt prima. Zou dus gewoon moeten werken.

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Zou prima moeten werken. Al is een 2e hands tv met HDMI op marktplaats ook niet duur natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:16

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het apparaat wat je aanhaalt is een schaler, wat gewoon gaat werken, maar mogelijk niet ideaal kwa beedlkwaliteit gaat zijn. Als je een 576i-signaal uit je Chromecast kunt krijgen (geen idee of ze dat kunnen), kun je ook een HDMI naar VGA-converter gebruiken en zelf een kabeltje van VGA naar SCART knopen. De beeldkwaliteit is dan optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het zal vast wel werken. De vraag is wat je voor beeldkwaliteit overhoudt. Ik zou er niet teveel van verwachten iig.

Als ik even snel google zie ik dat die omvormer die je hebt gevonden ca 50 a 60 euro kost. Weet je zeker dat je dat geld in een TV wilt steken? Bedoel, Chromecast plus omvormer kost je dan ca 100 euro. Leg er nog eens 100 euro bij en je hebt een smart TV en geen GC of niks meer nodig, plus veel beter beeld.

Je TV is er eentje uit ca 2003. het ding is 17 jaar oud. Ik snap dat je met je tijd mee wilt gaan en bepaalde functionaliteiten wilt, maar ik vraag me af of je dat nu op de juiste manier doet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoogenbosch
Ik ben mij bewust van de leeftijd maar heeft een heel goed beeld. Hij past qua afm. ook perfect op de plek die ik ervoor heb.
En ja GC met omvormer is zo'n € 100,- maar dat is nog altijd minder dan 200,-+ voor een smart tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:44
Wacht, wat, 100 euro?

Wil je een 4k Chromecast ? Want dat koppelstuk kan je vrij goedkoop vinden... Ik denk dat het totaal eerder op 50 euro ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een 4K Chromecast aansluiten op een 23" HD ready TV...sounds like a plan ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Euhm, luitjes: deze tv heeft een DVI-ingang.. HDMI=DVI+geluid=HDMI :)

Deze TV kan dus prima gebruikt worden door een HDMI-device aan te sluiten middels een HDMI->DVI koppelstuk, de audio voer je dan met een apart draadje naar je tv/speakers.

Daarnaast ondersteunt deze tv 720p/1080i. Prima om een Chromecast te gebruiken, zeker omdat de meeste tv-uitzendingen niet boven de 720p/1080i komen..

Zoiets dus: https://www.amazon.com/Co...reo-Adapter/dp/B00FCYKO8W

Dergelijke oplossingen zijn er ook voor zo`n 5-10 euro, maar aangezien de Chromecast best wel 'complex' is , schakelen die goedkope converters niet altijd goed mee met het signaal.

Op deze manier heb ik trouwens ooit nog een tv op zolder aangesloten met een Chromecast, omdat de reguliere HDMI-poort (board) kapot was. In dat geval maakte ik gebruik van een HDMI->VGA converter met audio-snoer. Prima beeld.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoogenbosch
Dank je voor deze input Michael Knight

De bijgeleverde Audio kabel van de converter in jouw link zou dan in dit geval bij mij op de audio in (D) komen, correct?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GIGSyIZJ440PMi4Mk4aZkgFwxFQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/351WLJZXgJftsDgSwNt0qlnt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:25
Michael Knight schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:50:
De Amerikaanse uitvoering wel, ja, en ook component. De Europose heeft in plaats daarvan twee keer SCART.

[ Voor 3% gewijzigd door hcQd op 11-01-2021 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoogenbosch
hcQd,

Eeeuuuuhm,
Wat houdt dat dan in voor mijn situatie met die twee scart aansluitingen waarvan 1 aangeduid met smartlink?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBCiKVScarTsC6y7CvAo9KvAvtQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/b8z4LELeSQ3LQqQ0vqTa5jcY.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 472287

phoogenbosch schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:04:
hcQd,

Eeeuuuuhm,
Wat houdt dat dan in voor mijn situatie met die twee scart aansluitingen waarvan 1 aangeduid met smartlink?
[Afbeelding]
Dat betekend dat hoewel @Michael Knight goed advies geeft als je je TV in amerika gekocht zou hebben, deze vlieger voor jou niet opgaat.

een 2ehands tv-tje die WEL hdmi heeft en in die ruimte waar je hem wil hebben past is een veel beter idee.

ik heb vandeweek een nieuwe 24" tv gekocht, smart, met Netflix en wireless display etc, voor 129 euro.

Om dan een chromecast te kopen EN al die moeite die je moet doen om hem aangesloten te krijgen, is het echt niet waard. Om nog maar te zwijgen over het feit dat je beeldkwaliteit er ook niet echt op vooruit gaat.

SCART resolutie is echt super laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-06 15:44

M2M

medicijnman

Anoniem: 472287 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:11:
[...]

Dat betekend dat hoewel @Michael Knight goed advies geeft als je je TV in amerika gekocht zou hebben, deze vlieger voor jou niet opgaat.

een 2ehands tv-tje die WEL hdmi heeft en in die ruimte waar je hem wil hebben past is een veel beter idee.

ik heb vandeweek een nieuwe 24" tv gekocht, smart, met Netflix en wireless display etc, voor 129 euro.

Om dan een chromecast te kopen EN al die moeite die je moet doen om hem aangesloten te krijgen, is het echt niet waard. Om nog maar te zwijgen over het feit dat je beeldkwaliteit er ook niet echt op vooruit gaat.

SCART resolutie is echt super laag.
Over SCART krijg je net 576i overheen. Iedereen die wat ouder is heeft nog wel van die SCART -> analog blokjes liggen met een S-video en composite video + 2x audio tulp. Heerlijke dingen, maar inderdaad niet meer van deze tijd.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoogenbosch
Intelligo,

Dank je voor deze verheldering.
Ik ga op zoek naar een passend formaat voor die plek en dan de balans opmaken.
Het is nl. mijn eigenschap om niet iets weg te doen wat nog prima werkt en te kijken hoe ik het toch gewoon kan gebruiken.
Alle input is gelezen en gewaardeerd !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:24
Michael Knight schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:50:

Deze TV kan dus prima gebruikt worden door een HDMI-device aan te sluiten middels een HDMI->DVI koppelstuk
Buiten het feit dat zijn TV blijkbaar geen DVI heeft... :P

Moet je er wel even opletten dat een TV met DVI ingang ook wel HDCP ondersteunt. Anders gaat het alsnog niet werken...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Xander schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:22:
[...]

Buiten het feit dat zijn TV blijkbaar geen DVI heeft... :P

Moet je er wel even opletten dat een TV met DVI ingang ook wel HDCP ondersteunt. Anders gaat het alsnog niet werken...
Argh!! Dank voor jullie oplettendheid, want met 2x scart gaat topicstarter idd niet slagen nee..!

Tja, als deze tv ook geen VGA/component heeft, dan zou ik er idd ook niet meer in investeren. Een chromecast2+ is tweedehands voor 15 euro geregeld te vinden en zo’n converter kan voor twee tientjes ook nog wel wat zijn... maar een nieuwe display is dan eigenlijk ook mijn advies :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
misschien dat er intern nog opties zitten om een DVI signaal ofzo er in te hacken maar amai wat een gepruts wordt dat

404 Signature not found

Pagina: 1